Verlies gezichtsvermogen vlak na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verlies gezichtsvermogen vlak na training

Vandaag mn borst, triceps en buik getraind. Vlak na mn training (toen ik thuis op de bank ging zitten) kreeg ik ineens last van mn gezichtsvermogen. Wazige vlekken verschenen er, waardoor ik amper zag. Even gegoogled en waarschijnlijk kwam t doordat er te weinig bloed naar mn hoofd ging .Iets met mn halsslag ader: Tijdelijk minder zien (gezichtsvermogen)- plotseling minder zicht in ogen - folder Oogartsen.nl
    Toen even op mn hoofd gestaan, waarna t al weer beter ging. Vervolgens 4 boterhammen met tonijn gegeten en toen was t bijna weg. 10 minuten later volledig gone. Nog nooit eerder gehad.

Heeft iemand anders dit wel eens gehad, of misschien een andere verklaring behalve de mijne (die site)?

Alvast bedankt!

Misschien te weinig rust tussen de sets, of te weinig koolhydraten, voedsel in het geheel, water.

Anders heb ik geen idee.
    keep the focus going!

Comment

ik heb wel als ik hevig squat of kuiten train dat ik precies stoned ben voor een minuut of 2, maar gezichtsverlies... mss naar de dokter gaan, het kan zijn datje een veel te hoge bloeddruk hebt heb ik me laten vertellen.
      Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Mn bloeddruk is in 4 maanden tijd 2x gemeten, en is gewoon prima zei ie, dus daar kan t niet aan liggen. Misschien te weinig water, want vandaag is precies de enige dag dat ik weinig water heb gedronken en tijdens mn crunches had ik heletijd last van een erg droge mond (Wat ik normaal niet heb).

Comment

Gewoon even nagaan wat je allemaal anders hebt gedaan deze dag. Mocht het nog een keer gebeuren kun je afstrepen, wat er over blijft is de oorzaak.

Denk alleen niet dat het heel noemenswaardig zal zijn. Wat hierboven is gezegd.

Comment

Als mn suiker zo laag is dat ik ga trillen, ga ik meestal ook vlekken zien. Beetje dextrose en het is weg

Comment

Kan de suiker of de Natrium en kalium te kort. Ik vind overigens 2x per week bloeddruk laten meten niet echt een goed beeld geeft over je bloeddruk. Het moet namelijk ongeveer 3x in een week en liever bij elke meeting direct weer een tweede meting.

Comment

Ik ga gewoon wat dingen proberen, bedankt voor de tips

Comment

Kan een hypo zijn, lage bloedsuiker, maar lijkt me niet. Hyponatriemie en hypokaliemie zoals hierboven werd gesuggereerd lijken me ook sterk, of ben je pas ziek geweest? Mocht het hyponatriemie of hypokaliemie zijn, zal je ook hartproblemen krijgen en vaak zie je dan ook plotseling verwardheid. Zoals jij het beschrijft klinkt de hypoperfusie wat op die website staat het meest logisch, maar aangezien je bloeddruk goed was kan dit ook niet. Mocht het vaker gebeuren, zou ik eens naar de huisarts gaan want het is een vrij ongewone klacht!

Comment

misschien een oefening verkeerd uitgevoerd waardoor dit gebeurde? Of misschien te druk geweest deze week wat betreft sport, beginnen school etc? Namelijk 2 maanden vakantie gehad, en ben deze week weer met alles begonnen, wat inhoudt: eerst fullbody, nu split (dus intensiever), maandag benen gedaan, woensdag gym + rug en biceps + savonds hockey training, vandaag dan borst triceps en zometeen hockey training. Ik zal er goed op letten inderdaad

Comment

Ik heb hetzelfde een tijdje terug ook gehad. Eerste keer trainen sinds een maand en blijkbaar te hard van stapel gelopen. Bij mij ook bij FB training trouwens.

Ik denk dat het inderdaad zuurstof of suiker tekort is door heftig trainen terwijl je lijf niet meer gewend is om zo snel de boel te mobiliseren.
                      Fear is the mind killer

Comment

welcome to my world i've been expecting you
                        zelfde verhaal hier alleen ik kan dan tijdelijk niets zien
                        There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Top, dan weet ik wel wat t is nu! Even iets rustiger aan doen haha.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X