Cutten en bulken tegelijkertijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Diamanic View Post
    Hey mensen,

Zoals de titel al zegt; cutten en bulken tegelijk. Is dit mogelijk?
    Ik zit momenteel (volgens de voedingsbehoeftemeter) op 14,9% bf, heb 44,1%spiermassa en weeg 82kg.
    Mijn doel is om uiteindelijk, tsja, goed voorbeeld misschien: Zyzz? (qua physiques dan).
    Ik dacht daarom om dit te doen, maar ik wilde weten of het wel mogelijk is uberhaupt! En als ik het ga doen, waar ik op moet letten qua voedingsstoffen (heb de sticky's e.d. wel gelezen, maar ik weet niet precies hoe en wat nu precies in dit geval).

uiteraard zal iemand zeggen: eerst bulken, dan cutten. Maar ik heb geen zin om mn bf% NOG verder omhoog te drijven, gezien ik voor de zomer ongeveer 2% minder had en ik nu eigenlijk ontevreden ben.

Ook heb ik dingen gelezen als eerst cutten tot een bepaald%, dan weer bullken en daarna het laatste weg te cutten. Scheen beter te werken, maarja google...

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik probeer namelijk een voedingsschema samen te stellen, maar ik weet niks qua inname zoals ik al zei in dit geval!

ALvast bedankt!
    Het is mogelijk om spiermassa te kweken terwijl je vet % niet al teveel veranderd. Er komt dan wellicht wat vetmassa bij maar het percentage blijft ongeveer gelijk omdat er sprake is van een toename in spiermassa.

De "truuk" is om ervoor te zorgen dat je niet als een stofzuiger tekeer gaat en teveel koolhydraten naar binnen werkt. Helaas is het zo dat een hoop mensen denken dat bulken inhoudt dat je alles wat binnen handbereik is naar binnen werkt. Met als resultaat dat de persoon in kwestie na een aantal weken wellicht 10 kg zwaarder is geworden, maar er tegelijkertijd uit ziet als een zwanger nijlpaard.

Waar je voor moet zorgen is dat de stikstof balans in je lichaam positief is en dat doe je door een surplus eiwitten te eten gedurende de dag. De extra calorieen uit de rest van de macro's kun je beter uit goede vetten halen in plaats van koolhydraten.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Het is mogelijk om spiermassa te kweken terwijl je vet % niet al teveel veranderd. Er komt dan wellicht wat vetmassa bij maar het percentage blijft ongeveer gelijk omdat er sprake is van een toename in spiermassa.

De "truuk" is om ervoor te zorgen dat je niet als een stofzuiger tekeer gaat en teveel koolhydraten naar binnen werkt. Helaas is het zo dat een hoop mensen denken dat bulken inhoudt dat je alles wat binnen handbereik is naar binnen werkt. Met als resultaat dat de persoon in kwestie na een aantal weken wellicht 10 kg zwaarder is geworden, maar er tegelijkertijd uit ziet als een zwanger nijlpaard.

Waar je voor moet zorgen is dat de stikstof balans in je lichaam positief is en dat doe je door een surplus eiwitten te eten gedurende de dag. De extra calorieen uit de rest van de macro's kun je beter uit goede vetten halen in plaats van koolhydraten.
      Dit klinkt erg goed! Als ik een voedingsplan zou moeten maken, hoeveel zou ik dan ongeveer binnen moeten krijgen aan macro's? ik heb hem namelijk wel uitgerekend met de voedingsbehoefte wat ik nodig zou hebben normaal gesproken, maar ik heb nog geen ervaring met bulken en voedingsschema's. Als ik het zo zie, heb ik het idee dat jij er aardig wat verstand van hebt! Zou jij misschien hier mee kunnen helpen?

Comment

Originally posted by Diamanic View Post
        Dit klinkt erg goed! Als ik een voedingsplan zou moeten maken, hoeveel zou ik dan ongeveer binnen moeten krijgen aan macro's? ik heb hem namelijk wel uitgerekend met de voedingsbehoefte wat ik nodig zou hebben normaal gesproken, maar ik heb nog geen ervaring met bulken en voedingsschema's. Als ik het zo zie, heb ik het idee dat jij er aardig wat verstand van hebt! Zou jij misschien hier mee kunnen helpen?
        Een algemene maatstaf voor de hoeveelheid eiwitten die je als krachtsporter nodig hebt is 2.5 tot 3 gram per kilo spiermassa.

Voor vetten geldt dacht ik 1.5 gram per kilo.

Met bovenstaande informatie en de informatie en calculator in deze link moet het wel lukken om te berekenen hoeveel en wat je moet eten om aan te komen in spiermassa zonder dat je eruit gaat zien als het Michelin mannetje:

Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Self proclaimed guru alert!!

Comment

Kies het één of het ander. Je kan twee verschillende processen samen laten lopen maar dit is een lastig en zeer langzaam proces, ik ben ervan overtuigd dat je op deze manier minder progressie maakt dan een reguliere bulk/cut cycle.

Feit is dat het gewoon lastig in te delen is, je moet precies weten waar je onderhoud ligt (welke elke dag anders is) Hiernaast is je herstel slechter, aangezien je waarschijnlijk op rustdagen met een deficit kampt. Demotiverend, want resultaat duurt ontzettend lang (mocht het je lukken)

Ben je niet tevreden over je huidige bf? Ga cutten! Ben je tevreden? Cleanbulk! Of een plan maken op langere termijn (tip) Bulken ondanks dat je niet tevreden bent over je BF, maar aangezien het toch winter is.... en dan in de lente het eraf werken. Maak het jezef niet te moeilijk!

Comment

Originally posted by Deepack
              Ik doe nu zelf een paar maanden Carb Backloading. Hierbij eet je enkel koolhydraten na de krachttraining. Op rustdagen en vóór de training beperk je de koolhydraat inname tot max 30 gram.
              Mijn spiermassa is toegenomen en mijn vetpercentage verlaagd.

Door mijn enthousiasme voor het dieet heb ik een website opgezet over Carb Backloading.
              Weet niet of ik het hier mag posten, kom ik vanzelf achter.
              De site is Drogespieren.nl | Strak én gespierd door Carb Backloading

Je kunt me daar alle ins en outs vragen als je hiermee aan de slag wilt gaan! Heb er inmiddels veel ervaring mee!
              A lot of copy paste daar...

Comment

Ook een bump van 2,5 jaar. Misschien niet opgevallen

Comment

ik zie het nu pas, what the piep

Comment

Beiden verschillende processen kun je goed laten samenlopen binnen een bepaalde periode. Mits je heel goed weet hoe je dit moet aanpakken en waar je op moet letten.

Langzamer als met een normale cut of bulk cycle? Als je het goed aanpakt niet. Ikzelf doe nu UD2 bulk. Dit programma heb ik al eerder gedaan en mijn massa en kracht ging op dit schema het snelst vooruit vergeleken met alle andere schema's en programma's die ik gevolgd heb. Leuke is dat ik vorige keren altijd flink wat massa en nog veel meer kracht opbouwde maar tevens ook een stuk droger werd. Ook gus (guus) die hetzelfde programma heeft gevolgd een tijdje geleden deelde dezelfde ervaringen.

Het is echter niet eenvoudig om succesvol te recompen. Er komt een hoop bij kijken en je dient met veel factoren rekening te houden. Er bestaat een aanzienlijk risico dat als je het niet optimaal aanpakt, dat je dan weinig bereikt en langzame progressie maakt. Als je kennis dus ontoereikend is, zal een normale cut of bulk effectiever zijn.

Ook is het belangrijk om te weten dat recompen vaak niet heel geschikt is voor mensen met een heel hoog of juist een heel laag vet%. Mensen met een heel laag vet% kunnen beter alle dagen in de week op of boven behoefte eten. Mensen met een hoog vet% kunnen beter 6-7 dagen per week een bepaalde hoevelheid onder behoefte eten.

Recompen kan naar mijn mening dus een zeer effectieve manier zijn, mits op de juiste wijze toegepast.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Wat ook erg effectief werkt, is het regelmatig afwisselen van periode van een kcal overschot en deficiet. Door bijvoorbeeld steeds 6 weken clean te bulken gevolgd door steeds twee weken cutten (en repeat), kun je steeds per cyclus van twee maanden een stuk massa winnen en vetmassa verliezen. (hoeveel weken clean bulken en hoeveel weken cutten, is afhankelijk van jouw huidig vet% en jouw doelen. Je kan ook 4/4 doen of 2/2 of 3/1, etc).
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

precies, je geeft het zelf ook al aan: je moet je lichaam door en door kennen. zelfs na jaren ervaring is dit lastig in te schatten: je onderhoud is elke dag anders.

je stopt alles in je trainingen en wilt resultaat zien, waarom dan de gok nemen met dit soort lastige processen? voor dat beetje vet?? hoort erbij, vet pakken, vet verliezen.. als je zo bang voor vet blijft dan ga je het nog zwaar krijgen in de sport.

4/4, 2/2 etc. vind ik ook geen goede oplossing.
                        het staat niet in verhouding met elkaar.
                        Last edited by generation_iron; 16-01-2014, 13:34.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                          precies, je geeft het zelf ook al aan: je moet je lichaam door en door kennen. zelfs na jaren ervaring is dit lastig in te schatten: je onderhoud is elke dag anders.

je stopt alles in je trainingen en wilt resultaat zien, waarom dan de gok nemen met dit soort lastige processen? voor dat beetje vet?? hoort erbij, vet pakken, vet verliezen.. als je zo bang voor vet blijft dan ga je het nog zwaar krijgen in de sport.

Dat hoeft niet per se met UD2.0. Ik heb ook een UD2 bulk gedaan en ik train nog niet eens een jaar serieus. Ik heb dat boekje even gelezen en de guide van Dynobet (waarvoor dank). Ik heb nog nooit zoveel gegaind op 8 weken tijd, terwijl mijn vetpercentage zichtbaar lager werd. Maar het is enkel aan te raden als je je daadwerkelijke onderhoud weet en niet de uitkomst van een formule.

Ben er alleen mee gestopt, omdat je er zoveel vrijheid voor op moet geven. Ga binnenkort wel weer een ud2 cut doen
                          Ik doe een gok

Comment

4/4 of 2/2 is geschikt als je de focus wilt leggen op het verlagen van je vet%, maar tevens ook wat kracht en massa wilt opbouwen.

Door meer weken clean bulk en/of minder werken cutten te pakken, zal de focus automatisch verlegd worden naar meer massa opbouw (omdat je vaker en langer boven behoefte eet) en minder op vetverlies.

Ik weet niet wat je bedoeld met "het staat niet in verhouding met elkaar", maar ik denk dat de keuze voor x aantal weken cutten en X aantal weken clean bulken afwisselend vooral afhankelijk is van het huidige fysiek en het doel wat binnen een bepaalde termijn bereikt dient te worden.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                              Waar baseer jij dat op?
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by Pren View Post
                                Dat hoeft niet per se met UD2.0. Ik heb ook een UD2 bulk gedaan en ik train nog niet eens een jaar serieus. Ik heb dat boekje even gelezen en de guide van Dynobet (waarvoor dank). Ik heb nog nooit zoveel gegaind op 8 weken tijd, terwijl mijn vetpercentage zichtbaar lager werd. Maar het is enkel aan te raden als je je daadwerkelijke onderhoud weet en niet de uitkomst van een formule.

Ben er alleen mee gestopt, omdat je er zoveel vrijheid voor op moet geven. Ga binnenkort wel weer een ud2 cut doen
                                Gaat voor jou ook niet op als beginner.. je reageert heel anders

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X