Cutten en bulken tegelijkertijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Thanks. Ik weet dat ik vrij veel aankom en ook wat vet aanzet, maar het lijkt mee te vallen. Ik zet liever wat meer vet aan op dit moment zodat ik zeker weet dat ik maximaal massa pak zodat ik dit er later weer af kan fikken, dan dat ik nu tekortschiet in massa-opbouw. Ik ben in november pas begonnen met mn eerste serieuze bulk, dus ik heb nog aardig wat te winnen.

De gewichtstoename komt ook door creatinegebruik dus ik kijk het de komende tijd even aan. In april ga ik een maand cutten en in de bulk erna wil ik nog maar 1,5kg per maand aankomen.

Comment

Als jouw behoefte gemiddeld genomen (alle dagen van de week opgeteld /7) rond de 2800 ligt. Dan zal de daadwerkelijke behoefte van trainingsdagen hier wellicht een 200-300 kcal boven liggen. En de daadwerkelijke behoefte van rustdagen een 200-300 kcal eronder. (ervan uitgaande dat je ongeveer 400-600 kcal verbrand met trainen. Extra kcal voor herstel en groei zijn op beide dagen nodig).

Wellicht zou je deze gemiddelde 2800 dan ongeveer zo kunnen ontleden:

Trainingsdagen (4) = 3000 x 4 = 12000
      Rustdagen (3) = 2550 x 3 = 7650
      totaal = 19650 / 7 = 2807 kcal

Om zowel op training als rustdagen groei optimaal te stimuleren (maar vet toename te beperken) zou je op de trainingsdagen en de rustdagen ongeveer een 300 kcal boven je daadwerkelijke behoefte van die dag eten. Zodat je lichaam op die dag voldoende energie en bouwstoffen heeft om te groeien.

Als je dit zou uitrekenen, kom je op: trainingsdagen 3300. Rustdagen 2850. Op die manier is je lichaam constant (dagbasis) voorzien van een overschot aan energie en bouwstoffen en wordt groei optimaal gestimuleerd. Dus ondanks dat je op rustdagen op "behoefte" eet. Is dit in principe boven je behoefte van wat je lichaam die dag verbruikt en stimuleer je groei.

Mijn ervaring is, dat als je de kcal veel verder verhoogd dit niet zorgt voor meer spiermassa opbouw (zelf helaas moeten ervaren op de harde manier). En als er al iets meer winst aan massa is, dit niet opweegt tegenover de vetmassa gains die ermee gepaard gaan (en die je tijd kosten om weer eraf te cutten. tijd die je verder lean had kunnen gainen).

Maargoed. Blijf vooral goed op verschillende wijzen je eigen progressie bijhouden. Probeer verschillende dingen uit en leer daarvan.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Zal dynobet nog paar keer doorleze want kwartje val bij mij nog niet maar als je dus 4/4 wil doen kan je gelijk van je cut waardes overstappen naar je bulk waardes zonder al te veel problemen?

Comment

Ja, mits je start met een optimaal werkende stofwisseling. EN dit werkt alleen effectief wanneer je goed je echte behoefte weet en op een goede manier cut en bulked.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Thx Dyno. Ik ga mn taille-omtrek maar eens regelmatig opmeten om te zien hoeveel vet ik echt aanzet.

Soms weet ik ook niet meer wat ik moet geloven. Die gasten van leangains zeggen bijvoorbeeld +20 & -20 te eten en daarmee hele goede resultaten te behalen.

Ik heb mn macro's wat aangepast adhv jouw voorbeeld. Wel houd ik de kcal op trainingsdagen hoger; als ik teveel vet aanzet, dan ga ik deze verlagen en zien hoe dat uitpakt.

Nu is het:

Trainingsdagen
            E180
            K540
            V80
            kcal 3600

Rustdagen
            E180
            K310
            V100
            Kcal 2860

Aantal kcal per week boven (theoretische) behoefte is daarmee 3380, wat zou neerkomen op +-0,4 kilo per week. Daar moet ik een heel eind mee komen.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              Ja, mits je start met een optimaal werkende stofwisseling. EN dit werkt alleen effectief wanneer je goed je echte behoefte weet en op een goede manier cut en bulked.
              Oke thanks ga is even proberen wat me onderhoud is

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X