Cutten en bulken tegelijkertijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten en bulken tegelijkertijd

Hey mensen,

Zoals de titel al zegt; cutten en bulken tegelijk. Is dit mogelijk?
    Ik zit momenteel (volgens de voedingsbehoeftemeter) op 14,9% bf, heb 44,1%spiermassa en weeg 82kg.
    Mijn doel is om uiteindelijk, tsja, goed voorbeeld misschien: Zyzz? (qua physiques dan).
    Ik dacht daarom om dit te doen, maar ik wilde weten of het wel mogelijk is uberhaupt! En als ik het ga doen, waar ik op moet letten qua voedingsstoffen (heb de sticky's e.d. wel gelezen, maar ik weet niet precies hoe en wat nu precies in dit geval).

uiteraard zal iemand zeggen: eerst bulken, dan cutten. Maar ik heb geen zin om mn bf% NOG verder omhoog te drijven, gezien ik voor de zomer ongeveer 2% minder had en ik nu eigenlijk ontevreden ben.

Ook heb ik dingen gelezen als eerst cutten tot een bepaald%, dan weer bullken en daarna het laatste weg te cutten. Scheen beter te werken, maarja google...

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik probeer namelijk een voedingsschema samen te stellen, maar ik weet niks qua inname zoals ik al zei in dit geval!

ALvast bedankt!

Je kunt je bijvoorbeeld eens inlezen over carb cycling.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

mij is ooit aangeraden om op onderhoudt te te trainen met 3x cardio in de week verbrande ik toch wel vet zonder echt spier massa te verliezen
      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
        mij is ooit aangeraden om op onderhoudt te te trainen met 3x cardio in de week verbrande ik toch wel vet zonder echt spier massa te verliezen
        Je verloor het niet, maar won je wel iets?

Carb cycling lijkt me inderdaad ideaal voor deze situatie, vet verliezen tegelijkertijd toch een beetje groeien (als je het goed doet tenminste).
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Diamanic View Post
          Hey mensen,

Zoals de titel al zegt; cutten en bulken tegelijk. Is dit mogelijk?
          Dit is toch een cleanbulk dan?

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
            Je verloor het niet, maar won je wel iets?

Carb cycling lijkt me inderdaad ideaal voor deze situatie, vet verliezen tegelijkertijd toch een beetje groeien (als je het goed doet tenminste).
            Thanks, ik ga dit zeker eens bekijken! Hopen dat de eerder genoemde ook daadwerkelijk iets won, dat zou geweldig zijn.

Comment

cutten en bulken kan volges mij gewoon samengaan .. doe zelf niet anders

Comment

Originally posted by sjakie81 View Post
                cutten en bulken kan volges mij gewoon samengaan .. doe zelf niet anders
                Tsja, ik zou niet weten hoe hehe. I kbedoel, om te bulken heb je koolhydraten nodig (en eiwitten natuurlijk), maar als je gaat cutten haal je een groot deel van je koolhydraten weg. Dan ga je volgens mij spierweefsel verbranden (Als ik het goed heb!) dus vandaar dat ik het raar vind hehe

Comment

Originally posted by Diamanic View Post
                  Tsja, ik zou niet weten hoe hehe. I kbedoel, om te bulken heb je koolhydraten nodig (en eiwitten natuurlijk), maar als je gaat cutten haal je een groot deel van je koolhydraten weg. Dan ga je volgens mij spierweefsel verbranden (Als ik het goed heb!) dus vandaar dat ik het raar vind hehe
                  Als je gaat cutten moet je hoger in je eiwitten en vetten zitten en dan zal je niets tot weinig spierweefsel verbranden.
                  Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

je moet kiezen! of bulken of cutten.
                    groeien of aftrainen/ droogtrainen

Comment

Originally posted by nappes View Post
                      je moet kiezen! of bulken of cutten.
                      groeien of aftrainen/ droogtrainen
                      Thanks, maar ik wil eerst eens dat carb-cycling proberen! Kijken of het wat is.

Comment

Anders luister je niet naar de vorige antwoorden en doe je hier iets mee :

300 kcal boven onderhoud eten, wekelijks wegen en als je rond de 0.5 kg per week aankomt zit je goed. Als je teveel aankomt ga je iets minder boven onderhoud eten, als je te weinig aankomt ga je iets meer boven onderhoud eten. Je vet zal misschien iets stijgen, maar niet veel.

Carbs alleen rond je training en ontbijt, op rustdagen alleen carbs bij je ontbijt. Eet meer vetten op rustdagen om de kcal van je geschrapte carbs op te vullen.

Waar je zelf over nadenkt kan ook, carbcycling.

Comment

Hier een site mbt carbcycle,
                          T NATION | Carb Cycling Codex

Je kunt beter alleen hoog en laag dagen gebruiken. Traindagen hoog in kh, rust dagen laag in kh.
                          Vind ik zelf makkelijker.
                          keep the focus going!

Comment

Tegelijkertijd bestaat niet. Simpelweg omdat je een tekort moet hebben aan kcal's om vet te lozen, of meer kcal's om aan te komen. Of dit nu een kwestie van dagen, weken of maanden is maakt niet uit. Met carb cyclen cut en bulk je ook gewoon, alleen is het in dagen verdeelt i.p.v. maanden. Een 'gevaar' van carbcyclen is dat je constant net te weinig eet en niet de gains maakt die je kan maken, een 'gevaar' van normaal bulken is dat je te vet wordt. Zeker als beginner zou ik eerst flink bulken en dan pas cutten. Daarna schuif je de periodes dat je bulkt en cut wat meer ineen (ipv 3 maanden bulken 3 weken bulken, 2 weken minder eten/cutten).
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Gewoon bulken, maar erop letten dat je niet teveel vet eraan bulkt Tenslotte moet je bij teveel vetaanzet daarna langer cutten zodat je weer meer spierweefsel verliest.
                              Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X