Rustdag essentieel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rustdag essentieel?

Ik hoor vaak dat een rustdag essentieel is voor je lichaam nou ziet mij schema er voorlopig als volgt uit

MA: Borst, triceps, onderarmen, buik

DI: Rug, schouders, Benen(volledig), Biceps

WO: Borst, triceps, onderarmen, buik

DO: Rug, schouders, Benen(volledig), Biceps

Enzovoorts..

Nou was eerst de bedoeling dat ik elke zondag lekker zou rusten.. alleen ik vraag me af als ik deze erbij train of het meer goed of kwaad zal doen? me borst loopt achter dus die zou ik eventueel een dagje extra willen trainen en je kan zien dat elke groep die ik train dus zoiezo wel 48 uur rust krijgt

De vraag is dus:
    Is een rustdag essentieel voor full body recover of kan het met die 48 uur rust ertussen? graag uw reacties

Peace

vind t zelf we lfijn, ook om t mentaal vol te houden:P 1 of 2 dagen in de week met vrienden hangen of ergens naartoe gaan, even geen training. maar nodig denk ik niet, omdat je al 48 uur rust houdt. maar je triceps gebruik je wel elke 24 uur, omdat je op di en do ook schouders doet. ik zou zeggen: MA borst, schouders, triceps, buik. DI rug, biceps, onderarmen, benen.en doe je benen als laatste, want als je daar eenmaal pomp hebt krijg je dat bloed bijna niet meer naar boven.

maar de grote hamvraag: waarom geen 4-daagse, 6 of 7-daagse split???
    dan kun je elke spiergroep nog beter uitmelken:P

succes
    "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Ik ben een beginner en eigenlijk van alle informatie die ik te weten kom heb ik een soort geheel gemaakt. ik vind het fijn om het hier op te zetten om het dan te laten beoordelen door de echte pro's, want helaas is het niet zo makkelijk als een schema overnemen van iemand die al gevorderd is.. dat zou niet slim zijn.. dus onderbouwde kritiek is altijd welkom.. en onderbouwde kritiek op onderbouwde kritiek nog beter..

Dat van die benen zal ik zeker even aanpassen thanks voor de tip!

het is zo dat als ik me spiergroepen split over die paar dagen dat ik na een uur uitgeput ben en letterlijk niets meer kan, terwijl als ik het verdeel ik tot 2 en een half uur in de gym kan zijn. Hoelanger ik trainen ben en hoevaker dus ook.. hoe minder tijd voor ongein. ben dus nu 2 weken gestopt met blowen en dat soort dingen en in de gym voel ik me echt goed, dat ik weet dat ik goed bezig ben..

Maar zou het echt veel beter zijn om het te splitten, dan ben ik natuurlijk ook bereid dat te doen..

en mentaal heb ik er echt totaal geen problemen mee het hoort er nu bij en ik heb er echt plezier in!

Comment

In ieder geval even de stickies lezen en je schema('s) aanpassen, want dit lijkt echt nergens op. Train elke spier 1x per week is voldoende
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Ja dat probeer ik inderdaad zoveel mogelijk te doen, maar nogmaals het kan je niet voorgekauwd worden wat je schema is aangezien iedereen zijn schema op zijn eigen situatie afstemt.. daar kan toch geen sticky tegen op?

Ik zal me schema opnieuw maken met deze info..

bedankt

Comment

Ik zelf vind het wel lekker om na een rust dag te traine.

Maar ik ben zelf een trage hersteller.

Ben nu overgestapt van de 4x naar een 3 daagse split.

Ook omdat ik erg veel last begon te krijge van me elleboog en me schouder.

Comment

zeker als je beginner bent zoals je aangeeft is 4 dagen per week ruim voldoende.
              zelfs de meeste profs trainen nooit meer dan 5x per week, waarom zou jij dat dan wel gaan doen.

trouwens heb je geen sociaal leven en school/werk.
              ik heb geen tijd om meer dan 4x per week te trainen en ook nog wat met vrienden/familie te doen en daarbij mijn studie niet te verwaarlozen.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Salimovic View Post
                Ik hoor vaak dat een rustdag essentieel is voor je lichaam nou ziet mij schema er voorlopig als volgt uit

Enzovoorts..

Nou was eerst de bedoeling dat ik elke zondag lekker zou rusten.. alleen ik vraag me af als ik deze erbij train of het meer goed of kwaad zal doen? me borst loopt achter dus die zou ik eventueel een dagje extra willen trainen en je kan zien dat elke groep die ik train dus zoiezo wel 48 uur rust krijgt

De vraag is dus:
                Is een rustdag essentieel voor full body recover of kan het met die 48 uur rust ertussen? graag uw reacties

Peace
                Dus je traint elke dag, behalve zondag?
                Je begint met de opening, dat je vaak hoort dat rustdagen essentiee zijn en dan maak je een schema om lekker elke dag te trainen?
                Waarom dan zo eigenwijs?

Ga gewoon 3x per week of max 4x per week trainen en pak die rustdagen om te herstellen en te groeien. En dan ongeveer om de dag trainen.
                Elke dag gaan trainen en dan als een pussy trainen heb je niks aan, geeft geen meerwaarde.
                Ik heb van een goede borsttraining al bijna een week nodig om goed te herstellen, dan zou jij wel eventjes als beginner en naturel 3x per week kunnen? Dan train je dus te licht.

succes.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Dus je traint elke dag, behalve zondag?
                  Je begint met de opening, dat je vaak hoort dat rustdagen essentiee zijn en dan maak je een schema om lekker elke dag te trainen?
                  Waarom dan zo eigenwijs?

Ga gewoon 3x per week of max 4x per week trainen en pak die rustdagen om te herstellen en te groeien. En dan ongeveer om de dag trainen.
                  Elke dag gaan trainen en dan als een pussy trainen heb je niks aan, geeft geen meerwaarde.
                  Ik heb van een goede borsttraining al bijna een week nodig om goed te herstellen, dan zou jij wel eventjes als beginner en naturel 3x per week kunnen? Dan train je dus te licht.

succes.
                  Heb je daar toevallig ook bronnen van?
                  Ik train paar maanden nu 6 a 7 keer per week, en train ook hard.
                  Groei als kool en verder geen blessures etc.
                  85KG @ 9%

Cutten tot 7%

Comment

Originally posted by Lentesis View Post
                    Heb je daar toevallig ook bronnen van?
                    Ik train paar maanden nu 6 a 7 keer per week, en train ook hard.
                    Groei als kool en verder geen blessures etc.

Daar hoef je geen bronnen voor te hebben, dat is de ervaring van vele grote bodybuilders.
                    Ik kan ook niet te lang alles meerdere keren per week trainen, na een tijdje is alles gewoon kapot en herstelt het niet meer.
                    Het is gewoon algemeen bekend dat je voldoende tijd nodig hebt om te herstellen. Gemiddeld zo'n 48 uur.......en bij echt zware trainingen loopt het al snel op, 72uur, 96uur...en als je helemaal gek doet...een hele week. Ga je in die tussentijd trainen dan verleng je je hersteltijd van andere spiergroepen ook.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Salimovic View Post

Enzovoorts..

De vraag is dus:

Peace
                      Dat schema kun je in het eerste stadium wellicht volhouden, maar als de gewichten een beetje omhoog gaan en je lichaam efficienter wordt in de handelingen en processen die daarbij betrokken zijn dan gaat het niet meer. Je zult overtraind raken en er zal sprake zijn van stagnatie.

Zelfs voor absolute beginners is jou schema verre van optimaal.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Daar hoef je geen bronnen voor te hebben, dat is de ervaring van vele grote bodybuilders.
                        Ik kan ook niet te lang alles meerdere keren per week trainen, na een tijdje is alles gewoon kapot en herstelt het niet meer.
                        Het is gewoon algemeen bekend dat je voldoende tijd nodig hebt om te herstellen. Gemiddeld zo'n 48 uur.......en bij echt zware trainingen loopt het al snel op, 72uur, 96uur...en als je helemaal gek doet...een hele week. Ga je in die tussentijd trainen dan verleng je je hersteltijd van andere spiergroepen ook.
                        Ik train met meerdere mensen, en veel houden gewoon echt weinig tot geen rust. Vind ik ook veel lekkerder dan paar dagen rusten per week.

Maar goed iedereen is anders
                        85KG @ 9%

Cutten tot 7%

Comment

Originally posted by Lentesis View Post
                          Ik train met meerdere mensen, en veel houden gewoon echt weinig tot geen rust. Vind ik ook veel lekkerder dan paar dagen rusten per week.

Maar goed iedereen is anders
                          En trainen jullie allemaal zonder hulp uit het potje? Ik ben benieuwd naar hoe jullie schema eruit ziet en jullie manier van trainen.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Ik heb het een tijdje ook zo geprobeerd. Maar ik merkte vooral bij de deadlift dat het na verloop van tijd echt niet meer ging. Nu doe ik die niet op 1 benen dag, en doe ik die 2 keer in de week. Dat werkt dan wel weer prima.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              En trainen jullie allemaal zonder hulp uit het potje? Ik ben benieuwd naar hoe jullie schema eruit ziet en jullie manier van trainen.
                              Met hulp uit potje en ook zonder hoor

Ma: Rug biceps
                              Di: Schouders
                              Wo: Benen
                              Do: Bovenkant borst en triceps
                              Vr: Schouders
                              Za/Zo: Benen

Zoo ongeveer soms wissel ik spiergroepen af dus ipv 2 x schouders doe ik 2 x borst
                              85KG @ 9%

Cutten tot 7%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X