Vraagje... Hoe train ik mijn rug maximaal?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Jazeker, ik ben het helemaal eens met marnop. Ik bevestig het alleen maar met nog een voorbeeld, dat is alles.

EDIT: Aha, ik snap de verwarring, het komt door de cijfers.
    ik zag de tweede interpretatie ook pas later dan dat ik kon editten
    excuse moi...
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Maar Het is dus een feit dat je deadlifts en squats en bp gewoon altijd laat staan in je schema.s en je deze oefeningen gewoon het hele jaar door doet?
      Ja, is naar mijn mening het beste. Misschien dat je deadlifts er soms uit kunt laten maar overal zou ik ze in ieder geval eens per week doen.

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Neen is dus geen feit maar voorkeur.
        Er zijn hele generaties met gigantisch goede mooie ruggen geweest zonder elke rugtraining deadlifts te doen.

Voorbeeldje, superruggen in de '70's maar dan zonder de middelen die tegenwoordig in de rugspieren gespoten worden om zo groot te worden.
        Arnold Schwarzenegger deed altijd deadlifts en was zelfs kampioen gewichtheffen van Oostenrijk voordat hij zich volledig richtte op bodybuilding. Dit is wat hij er zelf over te zeggen heeft:

American magazines wrote about the split routine as if it were my secret: it became the big thing. Everybody thought that was how I’d grown as much as I had in such a short time ….. From the beginning, I was a believer in the basic movements, because that was Reg Park's preference. I was doing heavy squats, heavy bench presses, and this provided some of the foundation work of my body, which has always made me appear strong. Certain bodybuilders lack that look. They have good bodies but they don’t appear powerful. The reason is inadequate foundation training. Reg Park had been a powerlifter; he had done squats with 600 pounds, bench presses with 500 pounds and dead lifts of over 700 pounds. I saw no reason why I shouldn’t continue in the same groove.

- Arnold Schwarzenegger, The Education of a Bodybuilder

Franco Columbo, die bekend was om zijn fantastische rug kon er ook wel wat van. Hoewel hij kleiner was dan Arnold was hij zelfs nog sterker:

Mike Francois, mooie rug, dat zeker, maar na de rugtraining een aantal ml GH, precisiepeptides en insuline direct in die spieren om flink te groeien en op te bollen. Hadden ze vroeger niet en toch waren de ruggen ook perfect en super V-shape, veel mooiere shape dan tegenwoordig.
        Nou ... Mike Francois was nog van de generatie voordat de zwangere bodybuilders over het podium kwamen waggelen, de jaren '90. Zijn taille past 2x in die van Jay Cutler of Coleman.

http://www.youtube.com/watch?v=xM6uOtSkzdI
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Die rug van Franco Columbo, dat is echt van epische proporties.

Comment

Mike Francois FAN !
            kleine mannetjes worden groot.

TRAIN AS YOU FIGHT

Comment

Arnold Schwarzenegger deed altijd deadlifts en was zelfs kampioen gewichtheffen van Oostenrijk voordat hij zich volledig richtte op bodybuilding. Dit is wat hij er zelf over te zeggen heeft:

Franco Columbo, die bekend was om zijn fantastische rug kon er ook wel wat van. Hoewel hij kleiner was dan Arnold was hij zelfs nog sterker:

Nou ... Mike Francois was nog van de generatie voordat de zwangere bodybuilders over het podium kwamen waggelen, de jaren '90. Zijn taille past 2x in die van Jay Cutler of Coleman.

Hij zal ze net als Coleman in zijn beginjaren wel veel gedaan hebben, maar later niet meer hoor, althans niet volgens veel van zijn schema's en dus de mensen die met hem trainden.

Columbo, was idd veel sterker dan de andere jongens en sterker dan Arnold.
              Wordt ook verteld door Drasin, die ook verteld dat Arnold vaak niet echt zwaar ging, omdat dat niet echt nodig is voor massa. De totale intensiteit en volume en de perfecte uitvoering is belangrijker dan hoeveel kilo je trekt of lift.

mbt Mike Fancois, zat ik er dus naast mbt precisie peptides en mogelijk de insuline, maar het was wel het tijdperk waar erg veel al werd gebruikt zoals ook de echte groeihormonen.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hij zal ze net als Coleman in zijn beginjaren wel veel gedaan hebben, maar later niet meer hoor, althans niet volgens veel van zijn schema's en dus de mensen die met hem trainden.

Columbo, was idd veel sterker dan de andere jongens en sterker dan Arnold.
                Wordt ook verteld door Drasin, die ook verteld dat Arnold vaak niet echt zwaar ging, omdat dat niet echt nodig is voor massa. De totale intensiteit en volume en de perfecte uitvoering is belangrijker dan hoeveel kilo je trekt of lift.
                Later was het inderdaad niet zo nodig meer voor hem, want de basis was er toen al. Dat zegt hij zelf ook. En dat is ook het punt; met de zware compounds leg je de basis. Maar dat is de vergissing die veel mensen maken; die kijken naar de programma's van vergevorderde profs, die niet meer aan hun basis hoeven te werken, en gaan precies zo trainen. En zo gaan zij de mist in.

mbt Mike Fancois, zat ik er dus naast mbt precisie peptides en mogelijk de insuline, maar het was wel het tijdperk waar erg veel al werd gebruikt zoals ook de echte groeihormonen.
                Dat dan weer wel. Maar het is qua fysiek echt een verschil met die gasten van tegenwoordig, of niet? Volgens velen waren de jaren '90 een hoogtepunt wat kwaliteit betreft en die mening deel ik zelf ook.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Later was het inderdaad niet zo nodig meer voor hem, want de basis was er toen al. Dat zegt hij zelf ook. En dat is ook het punt; met de zware compounds leg je de basis. Maar dat is de vergissing die veel mensen maken; die kijken naar de programma's van vergevorderde profs, die niet meer aan hun basis hoeven te werken, en gaan precies zo trainen. En zo gaan zij de mist in.
                  exact. en ik zie marnop vaak dezelfde vergissing maken wanneer hij anderen adviseert.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    exact. en ik zie marnop vaak dezelfde vergissing maken wanneer hij anderen adviseert.

Je zal mij nooit betrappen op vergeten aan de basis te werken Dyno..........ik zal ook nooit schema's voor ervaren BB'ers aan beginners geven. Sterker nog, ik raad vaak dat soort dingen af.

Comment

The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Wat is je punt Kev?
                        Dat The Joker de plank weer misslaat?

Comment

Dat je vaak, tegen iedere logica in, dingen propageert en dan als onderstaving refereert naar ontzettend relatieve situaties zoals in dit geval hoe groot iemand zijn rug is.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Silk View Post
                            Die rug van Franco Columbo, dat is echt van epische proporties.
                            Hij heeft ook de genen mee natuurlijk. De onderkant van zijn lats zitten zowat tegen zijn taille aan.
                            - Dave Tate

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                              Dat je vaak, tegen iedere logica in, dingen propageert en dan als onderstaving refereert naar ontzettend relatieve situaties zoals in dit geval hoe groot iemand zijn rug is.

Zoals de rug van Mike Francois? dat die zo enorm is door de relatieve situatie, deadlifts?
                              Zoiets bedoel je?

Comment

Zoals de rug van Mike Francois? dat die zo enorm is door de relatieve situatie, deadlifts?
                                Zoiets bedoel je?
                                Als blijkt dat ik mijn zienswijze moet aanpassen dan ben ik ook de eerste die dat, openlijk, doet.
                                Je bent een goede gozer en je bent actief bezig met mensen te helpen, maar als je iets meer reflecteert zou je een 10 krijgen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X