techniek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hij doet meer een guillotine press
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

squatt is inderdaad niet diep genoeg....

Comment

Denk dat ik volgende keer is heel goed ga letten op mijn ellebogen tijden BP, want volgens mij is mijn techniek ook niet helemaal wat het moet zijn =/
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by lucky_luc View Post
          Hoe zo riep elke keer dan dan Nul

Omdat hij denkt als powerlifter en alleen aan wedstrijdvorm denkt.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Revius View Post
            Sorry maar zelfs voor een bodybuilder kan ik nooit begrijpen dat je als een slappe zak op de bank gaat liggen, beetje met je benen spartelen, de halter naar beneden laat vallen in een hoek waar je schouders en ellebogen totaal kut staan en dan traag uitdrukken.

Als je je hele lichaam vol onder spanning zet (let op ik heb het nergens over hoog archen) dan druk je sowieso meer en je kan me niet vertellen dat dat niet beter is voor groei.

Oja en als je toch boven je borst al stopt dan kan je net zo goed een arch maken, houd je dezelfde ROM? Of is mijn gevoel voor logica even uit?
            Als bovenste delen van het bovenlichaam goed gespannen zijn is vaak al voldoende. Zodra het zwaar wordt ga je wel meer spanning opbouwen.

Maar of je zwaarder kan....is nog maar de vraag en het zwaarder kunnen gaan is verder totaal niet relevant.

mbt de stand van de armen en wat dan ook, laat ik je nou vertellen, als ik nu opeens zou gaan drukken zoals volgens een klein groepje betweters de enige goede manier is, dan is de sport voor mij binnen 2 maanden afgelopen vanwege idioot zware blessures.
            Zelfde geldt voor powerlifters die opeens als bodybuilder zouden moeten gaantrainen, ze zullen direct tegen flinke blessures aanlopen.

Er is geen wet die zegt dat het absoluut zo of zo moet om wel of geen blessures te krijgen.
            Dat is puur een stuk papagaaierij van onzin.

De ideale uitvoering is voor mij de uitvoering waarop de getrainde spier het hardste moet werken. Die uitvoering die voel je, die zoek je in de loop der jaren en die houd je aan. Dat mijn armen dan niet goed zouden staan, interesseert me geen hol, als mijn borst maar het werk doet.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Volgens mij ben jij dit niet in dit filmpje toch? Ga dan in op mijn opmerkingen met betrekking tot het filmpje.
              Groeten

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                eey jongens,

kwam deze filmpjes tegen op mind4body:

http://www.youtube.com/user/mind4bod.../2/-4eHv3E8uRo

Wat vinden jullie van die squat? vind het een beetje ondiep.
                De kerel die aan het squatten is staat nogal onstabiel en het zijn geen echte squats maar halve squats.

Originally posted by Revius View Post
                Sorry maar zelfs voor een bodybuilder kan ik nooit begrijpen dat je als een slappe zak op de bank gaat liggen, beetje met je benen spartelen, de halter naar beneden laat vallen in een hoek waar je schouders en ellebogen totaal kut staan en dan traag uitdrukken.

Als je je hele lichaam vol onder spanning zet (let op ik heb het nergens over hoog archen) dan druk je sowieso meer en je kan me niet vertellen dat dat niet beter is voor groei.
                Precies. Juist als je lichaam vol onder spanning staat pak je beter die borstspieren, hetgeen ook de bedoeling is wanneer je bodybuilding doet.

Originally posted by marnop View Post
                Als bovenste delen van het bovenlichaam goed gespannen zijn is vaak al voldoende. Zodra het zwaar wordt ga je wel meer spanning opbouwen.
                Spanning opbouwen zodra het zwaarder wordt? Dat gaat er bij mij niet in. Net als bij squats is het van belang dat je van begin af aan al goed stabiel staat, met de voeten stevig op de grond.

mbt de stand van de armen en wat dan ook, laat ik je nou vertellen, als ik nu opeens zou gaan drukken zoals volgens een klein groepje betweters de enige goede manier is, dan is de sport voor mij binnen 2 maanden afgelopen vanwege idioot zware blessures.
                Zelfde geldt voor powerlifters die opeens als bodybuilder zouden moeten gaantrainen, ze zullen direct tegen flinke blessures aanlopen.
                Stand van armen etc. heeft te maken met de techniek die je toepast tijdens het uitvoeren van de oefening. Dat staat los van de manier van trainen.

Er is geen wet die zegt dat het absoluut zo of zo moet om wel of geen blessures te krijgen.
                Dat is puur een stuk papagaaierij van onzin.
                Er zijn duidelijk aantoonbare nadelen die gepaard gaan aan bepaalde manieren van bankdrukken. Hetzelfde geldt voor het tegenovergestelde. Dat geldt ook voor oefeningen zoals squats, deadlifts, overhead press, etc. Bankdrukken is geen uitzondering.

De ideale uitvoering is voor mij de uitvoering waarop de getrainde spier het hardste moet werken. Die uitvoering die voel je, die zoek je in de loop der jaren en die houd je aan. Dat mijn armen dan niet goed zouden staan, interesseert me geen hol, als mijn borst maar het werk doet.
                Probleem is dat als je gedurende die zoektocht verkeerde technieken gebruikt, je de kans loopt om een of meerdere blessures op te lopen voordat je bij die ideale uitvoering vindt. Als je van begin af aan de juiste basistechniek leert dan verklein je het risico en is het een kwestie van bijschaven.
                Last edited by inferno_0666; 23-10-2011, 17:28.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Dat er nog een discussie is verbaasd mij, beide uitvoeringen slaan op niks..
                  In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                  Squat 230 kilo
                  Bankdrukken 137.5 kilo
                  Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...