Een onderzoek van de universiteit van Washington toont aan dat een glas water het hongergevoel wegneemt tijdens de nacht voor nagenoeg 100% van de personen die een dieet volgen. Tekort aan water is de belangrijkste oorzaak van vermoeidheid tijdens de dag.
Verschillende studies tonen aan dat bij 80% van de mensen met rug- en gewrichtsklachten de pijn aanzienlijk vermindert door het drinken van 8 tot 10 glazen water per dag. Een minimale vermindering van 2% water in het lichaam kan de oorzaak zijn van incoherentie van het korte termijn geheugen, problemen bij het rekenen en verminderde concentratie voor de computer of bij het lezen van een gedrukte tekst. Het drinken van 5 glazen water per dag vermindert het risico op darmkanker met 45% en kan het risico op borstkanker verminderen met 79%.
Verschillende studies tonen aan dat bij 80% van de mensen met rug- en gewrichtsklachten de pijn aanzienlijk vermindert door het drinken van 8 tot 10 glazen water per dag. Een minimale vermindering van 2% water in het lichaam kan de oorzaak zijn van incoherentie van het korte termijn geheugen, problemen bij het rekenen en verminderde concentratie voor de computer of bij het lezen van een gedrukte tekst. Het drinken van 5 glazen water per dag vermindert het risico op darmkanker met 45% en kan het risico op borstkanker verminderen met 79%.
dutchbodybuilding
Sinds een maand heb ik een voedingsschema, gaat allemaal fantastisch, op paar puntjes hierboven na. Ik heb rug en gewrichtsklachten, korte termijn geheugen is merkbaar verslechtert en concentratie problemen bij lezen. Daar komt nog bij dat ik vaak hoofdpijn heb, wat mijn moeder afschrijft op mijn drinkgedrag van de laatste tijd. Vroeger dronk ik als een kalf, maar at ik erg weinig.
Ik kan met pijn en moeite op een dag misschien 0,8 tot 1 liter water drinken, en me houden aan mijn voedingsschema. Ik kan wel meer dinken, maar dan kan ik niet meer genoeg eten.. =( Voedingsschema voeg ik onderaan toe.
Maar wat moet ik nu doen? Kiezen voor drinken, of eten? Of klopt mijn voedingsschema niet, dat er teveel brood op staat wat erg vult? Volgens een ex topsporter (strongman, geen bodybuilding) was dit goed zo. (in reallife opgesteld met hem)
Ik hoop dat iemand me kan helpen, van wie ik weet die me kunne helpen:
Marnop, Wilcodemug, Posseltje, FitnessBoer, fitnessfreak, gain is pain, gleke, dynobet, Swekie, talalelh15, kojak, laurann, maar7en8, Patricia86, Toph, Torque, Wasofski, GeneralIx, IJsBlok, Iguana, de sterkste ophaler, Falstyr, Leo1988, Shredmaster, roelinho, beat-boxer, Yawgmoth, Snuff-Sann.
Ik hou nu maar op helaas ben ik jou waarschijnlijk vergeten, maar ik zou ook jou reactie erg waarderen
En het is weer veel te lang geworden waardoor het niet aantrekkelijk leest.. Balen,
Gr, Marcel
Comment