Nooit 2 liter water

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • This topic by WanabieBodybuilder has been deleted by Admin Bodynet

Nooit 2 liter water

Een onderzoek van de universiteit van Washington toont aan dat een glas water het hongergevoel wegneemt tijdens de nacht voor nagenoeg 100% van de personen die een dieet volgen. Tekort aan water is de belangrijkste oorzaak van vermoeidheid tijdens de dag.

Verschillende studies tonen aan dat bij 80% van de mensen met rug- en gewrichtsklachten de pijn aanzienlijk vermindert door het drinken van 8 tot 10 glazen water per dag. Een minimale vermindering van 2% water in het lichaam kan de oorzaak zijn van incoherentie van het korte termijn geheugen, problemen bij het rekenen en verminderde concentratie voor de computer of bij het lezen van een gedrukte tekst. Het drinken van 5 glazen water per dag vermindert het risico op darmkanker met 45% en kan het risico op borstkanker verminderen met 79%.
    Ik las dit op 'dat andere bodybuilding forum' die we allemaal wel kennen(kan ik naam zeggen?)
    dutchbodybuilding

Sinds een maand heb ik een voedingsschema, gaat allemaal fantastisch, op paar puntjes hierboven na. Ik heb rug en gewrichtsklachten, korte termijn geheugen is merkbaar verslechtert en concentratie problemen bij lezen. Daar komt nog bij dat ik vaak hoofdpijn heb, wat mijn moeder afschrijft op mijn drinkgedrag van de laatste tijd. Vroeger dronk ik als een kalf, maar at ik erg weinig.

Ik kan met pijn en moeite op een dag misschien 0,8 tot 1 liter water drinken, en me houden aan mijn voedingsschema. Ik kan wel meer dinken, maar dan kan ik niet meer genoeg eten.. =( Voedingsschema voeg ik onderaan toe.

Maar wat moet ik nu doen? Kiezen voor drinken, of eten? Of klopt mijn voedingsschema niet, dat er teveel brood op staat wat erg vult? Volgens een ex topsporter (strongman, geen bodybuilding) was dit goed zo. (in reallife opgesteld met hem)

Ik hoop dat iemand me kan helpen, van wie ik weet die me kunne helpen:
    Marnop, Wilcodemug, ‎Posseltje, ‎FitnessBoer, ‎fitnessfreak, ‎gain is pain, ‎gleke, ‎dynobet, ‎Swekie, ‎talalelh15, ‎kojak, ‎laurann, ‎maar7en8, Patricia86, Toph, ‎Torque, ‎Wasofski, GeneralIx, IJsBlok, ‎Iguana, de sterkste ophaler, Falstyr, Leo1988, Shredmaster, ‎roelinho, beat-boxer, Yawgmoth, Snuff-Sann.

Ik hou nu maar op helaas ben ik jou waarschijnlijk vergeten, maar ik zou ook jou reactie erg waarderen

En het is weer veel te lang geworden waardoor het niet aantrekkelijk leest.. Balen,
    Gr, Marcel
    Attached Files

Gewoon constant een fles water bij je hebben, drink je sneller.

Ik heb geen dorstgevoel, als ik te weinig drink merk ik het (net als jou) aan koppijn. Juist daarom sleep ik overal een grote fles water mee naar toe (ligt standaard op het bureau, in de auto, ect), waardoor ik sneller uit automatisme drink.

Originally posted by WanabieBodybuilder View Post
    Ik hoop dat iemand me kan helpen, van wie ik weet die me kunne helpen:
    Marnop, Wilcodemug, ‎Posseltje, ‎FitnessBoer, ‎fitnessfreak, ‎gain is pain, ‎gleke, ‎dynobet, ‎Swekie, ‎talalelh15, ‎kojak, ‎laurann, ‎maar7en8, Patricia86, Toph, ‎Torque, ‎Wasofski, GeneralIx, IJsBlok, ‎Iguana, de sterkste ophaler, Falstyr, Leo1988, Shredmaster, ‎roelinho, beat-boxer, Yawgmoth, Snuff-Sann.
    Iemand zit teveel op Twitter

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
      Iemand zit teveel op Twitter
      Aware me?

Comment

ken het wel. vandaag 5 uur achter elkaar niet gedronken. en voelde mij een stuk minder. consentratie enzo achteruit.

normaal heb ik ook altijd een fles of iets bij mij. dan drink je wel rustig door

Comment

wanabie,

drink na elke maaltijd een flink glas water. Gewoon moeten dan!
          Je moet al 6x per dag eten dus je komt dan sowieso al easy aan de 6 glazen.
          Na een paar dagen....dag of 4 ga je meer drinken, je pakt dan na je maaltijdeen glas water en een uur later weer een glas water.

Dat gaat wel werken.

maarrehhh: ? voedingschema <====> strongman ?
          anyway, brood vult aardig idd.

ps ik heb je schema nog niet bekeken. dus heb ik nog ff geen oordeel over.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• This reply by WanabieBodybuilder has been deleted by Admin Bodynet

Originally posted by marnop View Post
            wanabie,

drink na elke maaltijd een flink glas water. Gewoon moeten dan!
            Je moet al 6x per dag eten dus je komt dan sowieso al easy aan de 6 glazen.
            Na een paar dagen....dag of 4 ga je meer drinken, je pakt dan na je maaltijdeen glas water en een uur later weer een glas water.

Dat gaat wel werken.

maarrehhh: ? voedingschema <====> strongman ?
            anyway, brood vult aardig idd.

ps ik heb je schema nog niet bekeken. dus heb ik nog ff geen oordeel over.
            Ik zal dit gaan doen! Bedankt Marnop! Ik hoop dat je nog even tijd vind om mijn voedingsschema te bekijken

Strongman? Oh, dacht dat dat een woord was voor als je meedoet aan sterkste man wedstrijden? Niet bodybuilding en powerlifting, maar die andere dus.

How Much Water Should I Drink A Day? - YouTube

Comment

Ik had eerst ook moeite met veel water drinken, had gewoon geen behoefte om 3 liter water op een dag te drinken. Toen ben ik me aan gaan wennen om tussen elke maaltijd 1 flesje water leeg te hebben van 0,5l. Zo zit je op een dag al gauw aan genoeg water. Heb tegenwoordig gewoon altijd water bij me, hoorcollege's heb ik altijd een fles water op tafel dan is die leeg voor je het weet. Vooral als de les niet al te interessant is haha.

Gewoon aanwennen altijd flesjes water bij te hebben en voor elke maaltijd een flesje leeg te drinken, enige nadeel is dat je vrij regelmatig even gauw langs de wc moet. Als je daar dan toch heen moet kun je meteen je flesje bijvullen
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Nee boertje , niet VOOR de maaltijd voor TS, NA de maaltijd anders eet TS niet..........
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Gaat toch ook niet vlak voor je maaltijd een halve liter door je keel smijten? :P Ik heb bijvoorbeeld altijd college's en zorg dan gewoon dat ik na elke maaltijd een fles water heb, en voor ik aan de volgende maaltijd begin zorg ik dat die fles leeg is. Tussen de maaltijden door dus zoals ik al zei :P Werkt voor mij stukken beter als na de maaltijd ineens die halve liter naar achter gooien.
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Kleine slokjes drinken maakt het makkelijker Had vandaag geen water bij me, merkte het aan een brak gevoel met lichte hoofdpijn.

Toph loopt even naar de kraan om een glas te vullen....
                    Train hard or go hormone

Comment

• This reply by WanabieBodybuilder has been deleted by Admin Bodynet

Bedankt iedereen voor de tips! Daar kan ik wat mee!

Morgen gaat er 2 liter water in, HOE DAN OOK!

Zoals hierboven is aangegeven, drink een litertje water tussen de maaltijden door.

Of gooi gewoon melk in je schema. Een pak/dag zorgt in ieder geval al voor een deel van je waterbehoefte.
                      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Had dit zelf ook altijd, ik dronk vrijwel nooit water voordat ik serieus bezig ging. De klachten die jij daar noemt had ik ook erg last van, vooral hoofdpijn, heel vaak hoofdpijn.

Ik denk dat je dit rustig op moet bouwen, begin bijvoorbeeld met 1 glaasje bij elke maaltijd (250ml), wanneer je dan 6x per dag eet, drink je toch al gauw 1,5L. Naarmate je lang veel eet zal je maag ook wat groter worden en kun je ook meer water drinken (en eten). Tegenwoordig neem ik elke maaltijd zeker 0,5L, op trainingsdagen al gauw 4L op een dag.

PS: Ik zou nog eens kijken naar je voedingsschema, stroop is natuurlijk pure suiker en dus troep, ook zie ik weinig eiwitten uit vlees/vis.
                        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Heb op mijn werk en thuis altijd een kan water staan met een scheutje citroen en gedurende de dag drink ik daar van. Is de kan niet leeg (2 liter ongeveer), dan drink ik 's avonds nog een boel. Haal ik dan om bepaalde redenen niet, heb ik gegarandeerd de dag erna hoofdpijn.
                          Ga nooit lang ergens in de auto zonder flesje water. Drink heel veel tijdens het trainen.
                          Maar ik heb mezelf dat echt aan moeten leren, hoor. Normaal gezien dronk ik "vroeguh" nooit echt heel veel. Alles went.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X