Kuiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kuiten

Hallo iedereen,

Hoe vaak moet ik me kuiten trainen per week voor de beste resultaten? Want ik merk dat me kuiten heel klein z'n ik doe heel vaak fietsen rond 8-10km per 2 dagen en veel calve raises 2 maanden lang... maar me kuiten worden maar niet groter ik denk dat ik geen genen heb voor kuiten...

Me kuiten meten 39,5cm op 70kg body weight en 1.76lengte doel is naar 42cm+ te krijgen.

Of moet ik gewoon aankomen dan worden ze van zelf groter?

Comment

Tja, kuiten blijven altijd lastig te trainen, en nemen over het algemeen moeilijk toe in massa. Het is veelal genetisch bepaald. Ik heb trouwens hetzelfde probleem, ik ben me er ook van bewust dat ze groter moeten maar het lukt me maar moeilijk. Om ze echt te laten "schrikken" denk ik dat veel fietsen niet genoeg zal helpen. Probeer anders staande en zittende calfraises in aflopende sets, totdat het gruwelijk brandt en ga dan nóg even door. Dat bezorgt me vaak nog wel eens de nodige spierpijn..

Comment

Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
        Tja, kuiten blijven altijd lastig te trainen, en nemen over het algemeen moeilijk toe in massa. Het is veelal genetisch bepaald. Ik heb trouwens hetzelfde probleem, ik ben me er ook van bewust dat ze groter moeten maar het lukt me maar moeilijk. Om ze echt te laten "schrikken" denk ik dat veel fietsen niet genoeg zal helpen. Probeer anders staande en zittende calfraises in aflopende sets, totdat het gruwelijk brandt en ga dan nóg even door. Dat bezorgt me vaak nog wel eens de nodige spierpijn..
        Ja ik denk dat ik gewoon ermee ophoud... Het heeft toch geen zin om te trainen als ze niet groeien... Ik denk dat ik gewoon blijf door bulken en 2 maanden voor de zomer ga ik cutten dus veel cardio doen dan zie ik wel...

Comment

Originally posted by jowblob View Post
          Ja ik denk dat ik gewoon ermee ophoud... Het heeft toch geen zin om te trainen als ze niet groeien... Ik denk dat ik gewoon blijf door bulken en 2 maanden voor de zomer ga ik cutten dus veel cardio doen dan zie ik wel...
          WTF? wat is dit nou weer voor bullcrap.. omdat je kuiten toch volgens jou niet groeien.. ga je ze maar helemaal niet meer trainen zodat ze NOG kleiner worden?

Wat een bullshit idee.. Kdenk dat jij helemaal maar beter kan stoppen met deze sport met zo'n instelling.. omdat iets ff niet het door jou gewenste resultaat geeft, geef je het meteen maar op.. Dude.. trust me.. deze sport is niks voor jou.. ga een andere hobby zoeken waar je minder doorzettingsvermogen bij nodig hebt..

Gewoon 2 keer per week HARD aanpakken.. 15 reps werkt voor mij het beste.. maar kan voor iedereen anders zijn..
          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Om ze helemaal niet te trainen is inderdaad geen goed plan. Ik blijf ze trainen, no matter what.
            Ook al nemen ze bij mij niet veel in massa toe, zijn ze wel wat gedefinieerder geworden vind ik. Door ze hard aan te pakken, moet er wel IETS gebeuren. Bij mij in ieder geval wel. Ik vond het de afgelopen zomer of op vakantie al wat minder erg om in een korte broek te lopen, haha. Dus met 2 x per week aanpakken moet er toch wel iets gebeuren. Niet verwaarlozen zodat die kuiten nog verder achter gaan lopen op de rest.

Comment

Wanneer ik mijn kuiten train pak ik zoveel mogelijk gewicht, en maak ik setjes tot mijn kuiten beginnen te branden totdat ze zo verzuurd zijn en pijn doen dat je geen rep meer kunt maken. Bij mij is 4-5 sets genoeg, 1x per week.

Kuiten hebben veel uithoudingsvermogen omdat deze spieren veel en langdurig gebruikt worden, dus zul je wat extra`s moeten doen om ze wel te laten groeien. Zelfs dan groeien kuiten maar langzaam. Maar blijf ze trainen!

Comment

Kuiten zijn grotendeels genetisch bepaald heb ik mij altijd laten vertellen.
                maar.... alles is groot te maken, gewoon doortrainen dus! (2.5 cm heb je er zo bij!)
                :: 1.82M :: 84 KG ::
                BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

kuiten

Originally posted by Pellegrino90 View Post
                  Kuiten zijn grotendeels genetisch bepaald heb ik mij altijd laten vertellen.
                  maar.... alles is groot te maken, gewoon doortrainen dus! (2.5 cm heb je er zo bij!)
                  idd, kuitspieren (verzamelnaam triceps surea) zijn deels genetisch bepaald, met name, lange en korte kuitspieren.

De mensen met langere kuitspieren (deze lopen lager richting hiel) zijn de gelukkigge omdat deze wel in vollume kunnen ontwikkeld.
                  De mensen met kortere kuitspieren zullen ontwikkeling voornamelijk merken in krachttoename en nauwlijks in vollume.

Overigens is wat eerder vernoemd, de seated calf raise geen vervanger voor de standing calf raise, daar je staand de 'achterste' kuitspieren intensief traint, doordat bij het strekken van het been de kuitspieren aangespannen/getrokken worden, en de lange doorlopende spier aan de zijkant van de kuit in mindere mate meeneemt.

(dit heeft te maken met de aanhechting van de bovenzijde kuitspier)

Met de seated calf rais train je enkel de lange spier aan de zijkant van de kuit!

Ik ben het eens met de voorgangers en of je nu aanleg hebt of niet deze moet je trainen, je zult echt wel iets in vollume bijpakken.

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                    idd, kuitspieren (verzamelnaam triceps surea) zijn deels genetisch bepaald, met name, lange en korte kuitspieren.
                    Vrijwel alle lichaamseigenschappen genetisch bepaald.

Comment

probeer eens 1 legg calf raise. en als het niet zwaar genoeg is een dumbell beet te houden. ik voel hem zo veel meer.

Comment

Lees dit artikel eens door: T NATION | Best of Calves als je het echt wil gaat het je vast lukken om grotere kuiten te kweken .
                        Mocht het niet genoeg zijn:

T NATION | Small Calf Solution
                        T NATION | Building Fat Guy Calves

Comment

Ligt het aan mij, of is 39,5cm niet eens heel weinig voor een manneke van 1m76.
                          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Rensko View Post
                            Lees dit artikel eens door: T NATION | Best of Calves als je het echt wil gaat het je vast lukken om grotere kuiten te kweken .
                            Mocht het niet genoeg zijn:

T NATION | Small Calf Solution
                            T NATION | Building Fat Guy Calves
                            Mooi artikel, dat verhaal maakt me wel een beetje enthousiast. die zou ik zelf ook wel eens willen uitproberen (als m'n gekneusde grote teen weer is genezen)

Comment

kuiten

Originally posted by erik1982 View Post
                              Vrijwel alle lichaamseigenschappen genetisch bepaald.
                              De kans op vererving van eigenschappen, is groot maar is geen vast gegeven zie bv kleur ogen.....maar ook lichaamseigenschappen zoals bv lengte van de mens en ons gewicht (ontwikkeling) zijn niet een vooraf ingesteld gegeven !

Ik bedoelde dat je bv op het type kuit geen invloed hebt, maar dat je deze hetzij in mindere mate wel kunt ontwikkelen

Dus genen, erfelijkheid en ontwikkeling zijn bepalend, gelukkig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X