He, ik had een vraagje, hoe hoog moet je hartslag zijn als je weer begint met een nieuwe set. Je doet een set van 12 herhalingen, hartslag wordt 140 oid, wanneer begin je dan weer? Ik denk dat op hartslag weer beginnen beter is dan op tijd weer beginnen. Onder de 100?
Hartslag tijdens kt
Collapse
X
-
Originally posted by woewiz View PostHe, ik had een vraagje, hoe hoog moet je hartslag zijn als je weer begint met een nieuwe set. Je doet een set van 12 herhalingen, hartslag wordt 140 oid, wanneer begin je dan weer? Ik denk dat op hartslag weer beginnen beter is dan op tijd weer beginnen. Onder de 100?While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded
-
hangt af van wat je hartslag in rust is en dergelijke, iemand die goed getraind is zal bijvoorbeeld een veel lager hartslag hebben dan iemand zonder fysiek. Daarom kan je dus niet echt een hartslag op gaan plakken wanneer je weer kan beginnen. Daarnaast hangt het ook af van wat je doel is(maar dit is niet echt krachttraining gerelateerd)
Comment
-
alsje powerlifting wilt doen mag je 4 tot 7minuten rust hebben.. moet je eigelijk 4 tot 5 minuten rust hebben maar dit heeft naar mijn weten alleen maar met spieren te maken en niks met je hartslag... bij bodybuilding maakt rust weinig tot niks uit omdat de spier het gewoon lastig moet hebben. dus dit heeft weer niks met de hartslag te maken. dus ik snap gewoon niet waar jij je zo zorgen in maakt?While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded
Comment
-
@ Saint2D, het is de kunst van het zwijgen als iets je niet interesseert
@TS: Als de hoge hartslag in de weg zit om maximaal te kunnen trainen dan dien je langere pauzes te nemen. Het groeien in spiermassa is niet afhankelijk van je hartslag tijdens KT.
Mijn hartslag ligt tussen 140 en 150 tijdens KT, met uitzondering van squatten en deadliften, daar ga ik op 1 of andere manier altijd stuk op, dus 150+ bpm189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.
Comment
-
Originally posted by Mauke View Post@ Saint2D, het is de kunst van het zwijgen als iets je niet interesseert
@TS: Als de hoge hartslag in de weg zit om maximaal te kunnen trainen dan dien je langere pauzes te nemen. Het groeien in spiermassa is niet afhankelijk van je hartslag tijdens KT.
Mijn hartslag ligt tussen 140 en 150 tijdens KT, met uitzondering van squatten en deadliften, daar ga ik op 1 of andere manier altijd stuk op, dus 150+ bpm
Comment
-
Originally posted by woewiz View PostZodat je beter kan trainen.
Ligt aan je definitie van "beter trainen"
Ik heb in normale fitte toestand met goede conditie vaak de grootst mogelijke moeite met mijn HF omhoog te krijgen. Ik trainde dan behoorlijk zwaar en redelijk hoog tempo, met daarna nog wat cardio....in die cardio moest ik me de kolere stampen om mijn hartslag omhoog te krijgen.
Werk gewoon met zware gewichten en medium high reps en neem tussen de 30 en 60 seconden rust tussen je sets.
Wil je meer vet verbranden dan gooi je je tempo opmhoog, lekker goed in je reps en zeer korte rust tussen de sets, met veel supersets en circuitjes op dus een verhoogde HF. Wil je wat meer aan kracht werken dan houd je je reps low tot medium en neem je iets langer rust tussen je sets. 60 tot 120 seconden werkt dan ook al prima.
Wil je alleen maar op kracht werken dan meer op low reps en nog langere rust.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Ik merk aan mezelf dat het ligt aan het soort training dat ik doe. Met name het aantal reps per set heeft grote invloed op me. Soms doe ik trainingen met drie sets van tien reps; andere trainingen doe ik 5x5.
Als ik sets van 10 reps wil doen dan merk ik na een paar oefeningen dat m'n hartslag snel stijgt bij de volgende set en het langer tijd kost voor m'n hartslag weer wat afneemt. Ik hou geen rekening met de pauze tussen sets: ik wacht tot m'n hartslag zover gedaald is dat ik denk dat ik weer zinvol een volgende set kan doen. Aan een nieuwe set beginnen als je na drie reps buiten adem bent heeft geen zin; dan kan je beter een minuutje langer wachten.
Als ik sets van vijf reps doe dan heb ik veel minder last van stijgende hartslag. En kan ik dus ook met kortere pauzes toe, zelfs als ik meer gewicht pak dan met een set van tien reps.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
5 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...10 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-