Tintelingen tijdens slaap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tintelingen tijdens slaap

Sinds een paar maanden heb ik last van tintelingen in mijn pink, pinkzijde vd hand en een klein beetje in de onderarm tijdens het slapen. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door een beklemming van de nervus Ulnaris (net met de studie een blok gehad waarin ik die zenuwen heb moeten leren). Echt fucking irritant, aangezien ik er ook wakker van word. Het gebeurt in de hand van de zij waarop ik slaap.

Kent iemand dit probleem? Is er iets aan te doen? Waar zal die beklemming wsl zitten? Las ergens bij de borst onder het sleutelbeen, waar de zenuw uit treedt, of eventueel bij de elleboog, waar hij vrij oppervlakkig ligt (je weet wel, daar waar je je "stroombotje" hebt zitten. In werkelijkheid stoot je dan deze zenuw en krijg je dus zoiets als ik heb.)
    Train hard or go hormone

Niet meer op je zij slapen wil je niet horen zeker?

Wat je lager gelegen voelt, wordt inderdaad vaak veroorzaakt door de hoger gelegen zenuwen, zoals je noemt. Hebben ze je dat ook geleerd hoe die heet, ik weet geen naam, wel dat je die goed kunt rekken. Door je oor naar je schouder te brengen, eventueel met behulp van je hand, en dan je tintelende arm naar beneden te duwen.

Comment

Ik heb dat al jaren.. voel soms mijn hele onderarm niet meer.. mijn fysio gaf aan dat dit inderdaad de zenuw is die bij de borst loopt.

Comment

Carpale tunnelsyndroom misschien. Ik heb hier ook lang last van gehad. Een echte oorzaak werd niet gevonden. Ik weet niet of je dit wil horen: maar ik heb er een jaar mee rondgelopen. Voor mij was het een pijnljke ervaring. Overdag geen last van, enkel s'nachts.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
          Niet meer op je zij slapen wil je niet horen zeker?

Wat je lager gelegen voelt, wordt inderdaad vaak veroorzaakt door de hoger gelegen zenuwen, zoals je noemt. Hebben ze je dat ook geleerd hoe die heet, ik weet geen naam, wel dat je die goed kunt rekken. Door je oor naar je schouder te brengen, eventueel met behulp van je hand, en dan je tintelende arm naar beneden te duwen.

Dat wil ik niet horen nee Op rug slapen is kut. Die rekmethode snap ik niet helemaal.

Originally posted by Torque View Post
          Ik heb dat al jaren.. voel soms mijn hele onderarm niet meer.. mijn fysio gaf aan dat dit inderdaad de zenuw is die bij de borst loopt.
          Misschien eens naar de neuroloog dan. Irritant he!

Originally posted by OneEight View Post
          Carpale tunnelsyndroom misschien. Ik heb hier ook lang last van gehad. Een echte oorzaak werd niet gevonden. Ik weet niet of je dit wil horen: maar ik heb er een jaar mee rondgelopen. Voor mij was het een pijnljke ervaring. Overdag geen last van, enkel s'nachts.
          CTS is het niet, dat komt door nervus medianus beklemming in de pols. Daarbij zijn juist de duim tm ringvinger betrokken. Dit is pink + ringvinger. Gelukkig doet dit niet echt pijn, maar het is gewoon vervelend omdat ik er wakker van wordt.
          Train hard or go hormone

Comment

Rekmethode = Stretching Oefeningen Voor De Nek Royalty-Vrije Foto, Plaatjes, Beelden En Stock Fotografie. Image 5390763.

Comment

Heb er ook last van. Al jaren. Heb soms mijn betere nachten, maar vaak ook dat ik meerdere keren per nacht wakker word daarvan.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Klopt, carpaal is duim en meestal nog een paar vingers... maar zoek eens op cubitaal tunnel syndroom, dat komt dicht in de buurt van de klachten die jij beschrijft.
                189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Ik heb het trouwens ook een tijdje gehad, ook een topic over.... iedereen schreeuwt meteen cts zodra je tintelingen in je vinger hebt maar het kan ook andere oorzaken hebben, zenuwknelling in je elleboog of zelfs in je nek als oorzaak ervan..

typed on phone
                  189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                  Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Ook ik heb een tijd last gehad van een slapend gevoel im mijn pink.
                    Volgens mij lag de oorzaak ergens in de buurt van mijn pols.
                    Na langere tijd is het uit zichzelf verdwenen.

Comment

Heb af en toe dat mn hele arm slaapt en tintelt, dan moet ik m met mn andere hand vastpakken en weer goed neerleggen. Net of je een dooie arm vast heb.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X