Endomorphs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Weegschalen die het vetpercentage tonen kunnen gemakkelijk 5% boven of onder jouw echte vetpercentage zitten @BarBrother. Dus als je zo aan de gegevens komt kan je er nog over twijfelen of het de waarheid is.
    Maar dit geeft wel een goede schatting van wat jouw gegevens zijn.
    Ik ben ervan overtuigt dat iedereen zijn doel kan halen, kwa sport en rijkdom. Alleen zijn er wel factoren die je ermee helpen. Succes met je doelen.

@Inferno, Jij bent altijd de man van de mooie artikels, ik heb tot nu toe al veel gelezen van wat je de afgelopen paar maanden hebt gepost. Heb je toevallig ergens een link van een engels talig artikel over endo,meso en ecto? Alvast gracias .
    Make it count!
    Always look on the bright side of life...

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
      Lichaamstype: Standaard
      Geslacht: Man
      Leeftijd: 16
      Lengte: 180 cm
      Gewicht 92.2 KG
      Vet % 20.1
      Vet massa 18.5 KG
      Vetvrije massa 73.7 KG
      Lichaamsvocht 54.0 KG
      Spiermassa 19.7 KG
      Thanks for reading : )
      wutt??
      BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

dat lichaamsvocht klopt wel kan wel, maar 19.7 KG spiermassa kan niet kloppen

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Het is bedacht door een psycholoog inderdaad. Tegenwoordig is het zo dat het vaker wordt gebruikt om lichaamstypes aan te duiden. Dat is wellicht niet helemaal correct, maar de meesten associeren het wel daarmee.

En ja, het is iets ingewikkelder want de meeste mensen zijn een combinatie van van meerdere lichaamstypes. De 3 types zijn in feite extremen. Wel is het zo dat degenen die naar het mesomorf lichaamstype neigen meer succesvol zijn in bodybuilding. De gasten die je op het Mr Olympia podium ziet staan hebben bovengemiddeld mesomorfische lichaamseigenschappen.

Vaak wordt een combinatie van mesomorf met ectomorf als ideaal gezien; lange, volle spierbuiken van het mesomorf lichaamstype in combinatie met kleine gewrichten die kenmerkend zijn voor het ectomorf lichaamstype. Flex Wheeler is hier een voorbeeld van:

Casey Viator is bijna puur mesomorf. Vergelijk zijn onderarmen eens met die van Flex Wheeler. In deze foto is hij nog geen 20 jaar oud:

Heb een vraagje dan inferno, ik krijg makkelijk spieren vind ik persoonlijk dan en kan ook gemakkelijk vet verliezen. Kan het ook gemakkelijk bij komen. Ben aan de bovenkant van mijn lichaam rond de schouders breed en aan mijn heupen smal en aan mijn benen dan weer breed. Ik vind dat ik meer neig richting flex wheeler dan die casey viator. Welk type neig ik dan meer? Niet dat het me zoveel uitmaakt maar nu hier toch een topic over is.

Vind die flex wheeler wel een knappe fysiek, smalle waist en breed voor de rest.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Je lichaamstype kun je niet veranderen, dat zou betekenen dat jij je beenderstruktuur, lengte van je spieren, vorm van je spieren, etc zou kunnen veranderen. En die zijn genetisch vastgesteld.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je jezelf niet flink kunt verbeteren door training en goede voeding. Maar dat staat daar los van.
            Botten zijn wel gegroeid, maar dat is door mijn leeftijd.

Kijk naar Brock Lesnar. Ziek lange armen in vergelijking met zijn lengte. Zou typisch bij een ecto horen. Aan de andere kant heeft hij de brede botstructuur en veel spiermassa, waardoor je denkt dat hij endo/meso is. Van een 'lichaamstype' is geen sprake vind ik. Je bent toch altijd een combinatie van types.

Natuurlijk is een hoop genetisch bepaald, maar wat ik probeer te zeggen is: laat zo'n 'type' niet je motivatie doden. The sky's the limit.

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
              dat lichaamsvocht klopt wel kan wel, maar 19.7 KG spiermassa kan niet kloppen
              Spieren bestaan ook voor 70% uit water
              Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Burnedice View Post
                Botten zijn wel gegroeid, maar dat is door mijn leeftijd.

Kijk naar Brock Lesnar. Ziek lange armen in vergelijking met zijn lengte. Zou typisch bij een ecto horen. Aan de andere kant heeft hij de brede botstructuur en veel spiermassa, waardoor je denkt dat hij endo/meso is. Van een 'lichaamstype' is geen sprake vind ik. Je bent toch altijd een combinatie van types.
                Dat is wat ik ook al zei, veel mensen zijn combinaties van meerdere lichaamstypes en in sommige gevallen is een bepaald type dominant. Casey Viator, die ik eerder noemde, bijna puur mesomorf en hetzelfde geldt voor Mike Mentzer. Sommige lichaamstypes of combinaties daarvan hebben een voordeel in bepaalde sporten en daardoor vindt vanzelf een soort natuurlijke selectie plaats.

Zoals ik al eerder zei kun je zien dat een individuen met veel mesomorfische lichaamskenmerken dominant zijn in bodybuilding. Iemand die korte spierbuiken, benedengemiddelde aantal spiercellen in de spieren en zeer smalle schouders heeft, zal nooit het hoogste niveau bereiken in deze sport.

In basketball zie je dat mensen met voornamelijk ectomorfische lichaamskenmerken uitblinken. En bij de gewichtheffers zie je in de zwaardere gewichtklassen relatief veel individuen die overheerdend endomorf zijn.

Om terug te komen op Mike Mentzer, het is een beetje ironisch dat hij degene is die met Heav Duty op de proppen kwam. De trainingsmethode waarop de routine van Dorian Yates deels op gebaseerd is. Mentzer propageerde de zogenaamde "high intensity" manier van trainen. Maar ja, Mentzer, die bijna puur mesomorf was, is niet vergelijkbaar met de gemiddelde man. Hij kon op elke belachelijke routine spiermassa kweken, bij wijze van spreken.

Natuurlijk is een hoop genetisch bepaald, maar wat ik probeer te zeggen is: laat zo'n 'type' niet je motivatie doden. The sky's the limit.
                Ik ben het wel met je eens dat iemand zich niet moet laten tegenhouden door iets als lichaamstype. Je kunt het toch niet veranderen. Wat je wel kunt doen is het beste eruit halen wat mogelijk is.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Ik denk dat ik een combo ben van endo/meso want ik ben niet echt lang heb wel dikke bovenbeen spieren en kuiten, klein buikje wel redelijke love handles helaas) en vanaf boven mn navel is het eigenlijk niet zo vettig, brede schouders en armen zijn ook best redelijk ( dikke biceps alleen heb nu striemen en nog niet veel detail alleen een bol omdat ik alleen zwaar deed trainen xD) en rug is wel oke denk ik bij optrekken zie je mijn vleugels goed.
                  al met al im going to fucking do this

Comment

als je het zo bekijkt bij mij is het ook zo, barbrother

ik denk dat combi gewoon niet echt mogelijk is, ik ben 1.79meter middenin, maar vermoed tog dat ik endomorph ben

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
                      als je het zo bekijkt bij mij is het ook zo, barbrother

ik denk dat combi gewoon niet echt mogelijk is, ik ben 1.79meter middenin, maar vermoed tog dat ik endomorph ben
                      Tja het is maar wat je bent he
                      Ik ga gewoon keihard trainen en met voeding aan slag, minder tussendoortjes en tussendoortjes vervangen door fruit

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
                        minder tussendoortjes en tussendoortjes vervangen door fruit
                        Dit zegt helemaal niets hoor.

Zorg ervoor dat je macro's kloppen ipv je zorgen te maken over tussendoortjes.

Comment

Meeste mensen hebben een gemengde lichaams type dus niet persee 1 van de 3 lichaamstypes.
                          Ik zelf heb ook een endomorf lichaamstype(met brede schouders en brede heupen(om vet te kunnen dragen wss)) maar daarnaast heb ik ook een normale/snelle stofwisseling. Dus niet een slome stofwisseling waardoor ik niet dik ben en ik nogal een taille heb.
                          En je stofwisseling kun je versnellen door vaak cardio te trainen. Ook sommige voedingsmiddelen versnellen je stofwisseling. Ik had nog ergens gelezen dat bijvoorbeeld zwarte koffie zonder melk en suiker je stofwisseling tijdelijk versnelt en zo zijn er meerdere dingen.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                            Dit zegt helemaal niets hoor.

Zorg ervoor dat je macro's kloppen ipv je zorgen te maken over tussendoortjes.
                            Wat zijn macro's? en in welke producten zitten goeie macro's dan
                            Originally posted by kaaskopje View Post
                            Meeste mensen hebben een gemengde lichaams type dus niet persee 1 van de 3 lichaamstypes.
                            Ik zelf heb ook een endomorf lichaamstype(met brede schouders en brede heupen(om vet te kunnen dragen wss)) maar daarnaast heb ik ook een normale/snelle stofwisseling. Dus niet een slome stofwisseling waardoor ik niet dik ben en ik nogal een taille heb.
                            En je stofwisseling kun je versnellen door vaak cardio te trainen. Ook sommige voedingsmiddelen versnellen je stofwisseling. Ik had nog ergens gelezen dat bijvoorbeeld zwarte koffie zonder melk en suiker je stofwisseling tijdelijk versnelt en zo zijn er meerdere dingen.
                            Ik ben 16 ik drink geen koffie eigenlijk, en er zit toch ook cafeine in koffie hoe moet ik dan slapen door de weeks

Comment

Originally posted by kaaskopje View Post
                              krachttraining heeft meer effect op de stofwisseling dan cardio.
                              je kunt ook beter groene thee drinken dan koffie om je stofwisseling een boost te geven.
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                                krachttraining heeft meer effect op de stofwisseling dan cardio.
                                je kunt ook beter groene thee drinken dan koffie om je stofwisseling een boost te geven.
                                Ohh dat van groene thee had ik ook gelezen wou ik gaan halen, heeft dat echt zoveel verschil met je metabolisme want ik probeer gewoon minder kcal en vet te pakken dan mn lichaam nodig heeft, dus bjv als ik van school kwam at ik altijd broodje pindakaas'/kipfilet/nutella en nu pak ik een kiwi appel of banaan dat is toch beter of heb ik het verkeerd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X