Alleen trainen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alleen trainen..

Beste Leden,

Ik ben al weer een paar maanden verder en moet zeggen dat ik tegen mijzelf aan begin te lopen.
    Train nu 1,5 jaar bij een sportschool in Baarn waar de gemiddelde leeftijd 65+ is en dus totaal feedback en hulp krijg.

En lopen wel een aantal jonge jongens rond die naar mij kijken alsof ik gigantische gewichten pak maar dat komt mede doordat zij zelf net komen kijken en het denken te redden met 1 of 2 keer in de week trainen, praten en zo stoer mogelijk kijken.

Weeg nu 82 kilo met een lengte van 1.85m en 12% vet, train 5 keer in de week en loop maar zelden de kantjes eraf maar zit al een maand of 2 op een dood punt.

Ik kom simpelweg niet verder, kom niet aan en mijn gewichten zijn ook gestangeerd.
    Weet uit ervaring dat ALS je samen traint je vaak net even verder gaat dan als je zelf traint.

Heeft iemand tips&trucs om mij door die dode punt heen te helpen?

Problemen zijn bijvoorbeeld, bankdrukken en precies op tijd stoppen omdat een rep extra misschien zorgt voor een gewicht dat op mijn borst blijft liggen.
    Oefeningen met dumbels precies hetzelfde, squads etc, zeeeeer frustrerend!

Ik ben van mening of heb het gevoel dat je niet door dit dode punt heen komt zonder dat iemand je helpt bij bijvoorbeeld je laatste 2 reps die net wel/niet haalt?

Wat is jullie mening?

Het moet: Train nu 1,5 jaar bij een sportschool in Baarn waar de gemiddelde leeftijd 65+ is en dus totaal GEEN feedback en hulp krijg.

Comment

Verander je nog soms van schema? Alleen benchpress en squats vereisen een spotter toch? Alle andere oefeningen moet je jezelf toch kunnen pushen voor een extra rep lijkt me. Wat ik doe: oefening X kan je met 15kg voor 8 reps bij 3 sets. De keer erop doe 3x9, dan 3x10 etc, totdat je een gewicht hoger kan pakken.
      Train hard or go hormone

Comment

verander je voeding misschien extra carbs voor het sporten en of halveer je sets en dan met meer gewicht als je dat een maand doet ofzo dan kan je is kijken of het ju nu wel lukt

Comment

Originally posted by Toownster View Post
          Beste Leden,

Ik ben al weer een paar maanden verder en moet zeggen dat ik tegen mijzelf aan begin te lopen.
          Train nu 1,5 jaar bij een sportschool in Baarn waar de gemiddelde leeftijd 65+ is en dus totaal feedback en hulp krijg.

En lopen wel een aantal jonge jongens rond die naar mij kijken alsof ik gigantische gewichten pak maar dat komt mede doordat zij zelf net komen kijken en het denken te redden met 1 of 2 keer in de week trainen, praten en zo stoer mogelijk kijken.

Weeg nu 82 kilo met een lengte van 1.85m en 12% vet, train 5 keer in de week en loop maar zelden de kantjes eraf maar zit al een maand of 2 op een dood punt.

Ik kom simpelweg niet verder, kom niet aan en mijn gewichten zijn ook gestangeerd.
          Weet uit ervaring dat ALS je samen traint je vaak net even verder gaat dan als je zelf traint.

Heeft iemand tips&trucs om mij door die dode punt heen te helpen?

Problemen zijn bijvoorbeeld, bankdrukken en precies op tijd stoppen omdat een rep extra misschien zorgt voor een gewicht dat op mijn borst blijft liggen.
          Oefeningen met dumbels precies hetzelfde, squads etc, zeeeeer frustrerend!

Ik ben van mening of heb het gevoel dat je niet door dit dode punt heen komt zonder dat iemand je helpt bij bijvoorbeeld je laatste 2 reps die net wel/niet haalt?

Wat is jullie mening?
          uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf gaan doen, en zo weinig mogelijk afhankelijk zijn van iemand anders.
          grootste gedeelte zit tussen je oren.
          tuurlijk is het altijd lekker als iemand je kan helpen, maar je moet het toch zelf doen

Comment

Ja dat is wel vervelend ja, maar misschien ligt het ook deels bij je voeding...

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
              Heb me redelijk verdiept in voeding op dit forum en de doorsnee bladen zoals mens health en muscle dus dat zit wel goed.
              Natuurlijk zal er altijd aan gesleuteld kunnen worden maar denk dat mijn voeding redelijk staat.

Ben het er ook mee eens dat je het zelf moet doen maar juist me bankdrukken, losse dumbels en squads is het voor je voortgang lekker als iemand je door die laatste 2-3 reps helpt.
              Het is doormiddel van even een kleine ondersteuning of een psychologische aanmoediging.

Wissel om de 5-6 weken van oefeningen en volgorde.
              Vul mijn voeding overigens aan met shakes, bcaa's en om de 8 weken 4 weken creatine.

Verder nog iemand tips?

Comment

Misschien moet je een week totale rust pakken? Kan je gelijk lichamelijk en geestelijk helemaal bijkomen/opladen.

Heb hetzelfde gehad 2 maanden terug maar heb er op dit moment geen last meer van. Progressieve trainingen zijn de key. Gewoon iedere x omhoog in gewicht of reps zoals Toph al aangaf. En inderdaad kan je voeding ook een probleempunt zijn...
                SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Comment

Daar kan best wel wat in zitten, merk namelijk dat ik ook steeds minder focus en zin heb om echt alles uit mijn training te halen.
                  Mijn probleem is alleen dat ik een beetje verslaafd ben aan trainen en me dus niet op en top voel als ik niets doe een week lang.

Bedankt voor de tips!

Comment

Eind december had ik hetzelfde. Heb toen hier ook een aantal onzinvragen gesteld, terwijl ik het antwoord eigenlijk al wist...ik was gewoon mentaal even klaar.

Heb toen even helemaal niks gedaan, en ben daarna weer begonnen. Frisse zin + het lichaam is er weer helemaal klaar voor. Is misschien moeilijk, maar probeer het zo te zien: zo doorgaan is toch ook niet echt een optie?
                    SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Comment

Of te wel.
                      - Eerst je voeding op orde stellen
                      - Trainingen misschien eens aanpassen
                      - Misschien eens je rust pakken en met frisse start weer beginnen.

Succes!
                      What you put in you get out.

Comment

Nee zo door gaan heeft inderdaad geen zin.
                        Heb de afgelopen week heel weinig gedaan en het helpt iets.

Wellicht nog even een beetje rust pakken en dan weer vol er tegenaan.
                        Ga mijn voeding ook nog een keer onder de loep nemen!

Bedankt voor jullie reacties.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X