Een aantal vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dit is nu m`n nieuwe schema geworden, laat aub even weten wat jullie ervan vinden, en houd in gedachten dat ik nog een noobie ben.

Allemaal 3 sets van 12, met 1 minuut rust ertussen!

MA/DO:
    Opwarmen: 15 minuten fietsen
    Benchpress
    Dumbell press
    Incline flyes (beetje rechtop om een ander deel van m`n borst te pakken, dus stoel iets versteld)
    Abdominal machine
    Dumbell press wide seated
    Front raise standing
    Triceps pull down rope
    Triceps pull forward rope

DI/VRIJ:
    Opwarmen: 10minuten loopband
    Lat pull down front
    Dumbell rowing
    Cable fly back
    Hyper extensions (waarbij in de 2de set 5kg vasthoud en de derde set 10kg en dan van 12/10/8 ga)
    Side crunch
    Dumbell curl, standing, one arm
    Hammer curl, standing, one arm
    Squat
    Leg extension

Iemand tips voor de dagen etc, en het schema? Ik wil later toe gaan werken naar meer reps bij de eerste set en dan steeds lagere reps en hoger gewicht naarmate de sets vorderen, maar ik kreeg de tip om het eerst basic te houden. En er komen nog enkele buik oefeningen bij.

Comment

Minder abs aanpakken, want je doet het nu 4x per week, onzinnig, 1-2x is genoeg anders rusten ze niet genoeg.

Meer benen, squat is goed. Leg extensions er uit, blessuregevoelig. Leg press erbij. leg curl erbij mogelijk, voor hamstrings. Kuiten zie ik nergens? Paar setjes calf raise erbij dus.

Deadlift erbij op rug/benen/biceps dag.

Succes ermee en lees veel op bodynet, dan zul je snel leren!
      Laissez Faire

Comment

Ik zal die leg extensions wel omwisselen voor leg press. En ik wilde voor me kuiten een squat op een kleine verhoging doen in het begin met dan 3x12 en dan iets als 40 kilo ofzo, ik wil me benen niet meteen helemaal aframmen want ik heb soms al last van me knie voordat ik begon met trainen. Dus straks word dat veel erger nog..

Comment

Originally posted by Dexie View Post
          Ik zal die leg extensions wel omwisselen voor leg press. En ik wilde voor me kuiten een squat op een kleine verhoging doen in het begin met dan 3x12 en dan iets als 40 kilo ofzo, ik wil me benen niet meteen helemaal aframmen want ik heb soms al last van me knie voordat ik begon met trainen. Dus straks word dat veel erger nog..
          Die last van je knie kon ook worden veroorzaakt door te zwakke spieren. Die zorgen dan voor een slechte balans in je benen en dat leidt tot pijn. Maar ik ben geen dokter en kan je dus geen medisch advies geven.
          Laissez Faire

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
            Die last van je knie kon ook worden veroorzaakt door te zwakke spieren. Die zorgen dan voor een slechte balans in je benen en dat leidt tot pijn. Maar ik ben geen dokter en kan je dus geen medisch advies geven.
            Nah ben vroeger ooit eens in korte tijd beetje snel gegroeit, en mijn vader is 2.07M, en die heeft hetzelfde, ik denk eerder dat het daaraan ligt. Het is niet zo zeer dat m`n knieën pijn doen, maar soms wel een rotgevoel.

Comment

Op de squat na (die redelijk lastig was) ging alles perfect, ben erg tevreden met dit schema zo

Comment

Zou je buikspieren ook als laatste van je sessie doen. Je gebruikt je buikspieren met bijna elke oefening, dus kan je die beter op het laatst aanpakken.
                All time PRs: 195/135/232,5
                Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
                  Zou je buikspieren ook als laatste van je sessie doen. Je gebruikt je buikspieren met bijna elke oefening, dus kan je die beter op het laatst aanpakken.
                  Oke bedankt voor de tip, zojuist er direct in verwerkt. Is inderdaad wel logisch.

Comment

Ik vind het onnodig nog een topic te openen, maar ik lees allemaal tegenstrijdige dingen.

Om veel massa op te bouwen (zoveel mogelijk) wat is dan beter laag in herhalilingen of juist hoog? De ene site zegt dit, de ander dat, je kent het wel..

Alvast bedankttt

Comment

Ik vind het onnodig nog een topic te openen, maar ik lees allemaal tegenstrijdige dingen.

Om veel massa op te bouwen (zoveel mogelijk) wat is dan beter laag in herhalilingen of juist hoog? De ene site zegt dit, de ander dat, je kent het wel..

Alvast bedankttt
                      Kracht; 5/6 herhalingen
                      Massa; 8-12 herhalingen
                      Uithoudingsvermogen 15+ herhalingen

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                        Kracht; 5/6 herhalingen
                        Massa; 8-12 herhalingen
                        Uithoudingsvermogen 15+ herhalingen
                        Maar dit zijn slechts richlijnen.
                        (niet dat je 100 herhalingen moet gaan doen maar bijvoorbeel zul je bij 7 reps ook nog massa krijgen.
                        Bij 5 herhalingen krijg je ook nog massa, je moet gewoon kijken wat je goed vindt.)
                        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Oke perfecto want ik werk nu steeds 12-10-8 en dan steeds zwaarder

Bedankt in iedergeval!

Comment

Misschien klinkt dit overigens heel erg lui, maar ik vind het gewoon echt heel lastig om een begin te maken, dus heeft iemand wellicht een voedingsschema met daarin ongeveer 2500kcal? (Volgend die behoefte generator dan)

Comment

Misschien klinkt dit overigens heel erg lui, maar ik vind het gewoon echt heel lastig om een begin te maken, dus heeft iemand wellicht een voedingsschema met daarin ongeveer 2500kcal? (Volgend die behoefte generator dan)
                              Dit klinkt inderdaad heel lui. Kijk gewoon bij andere mensen die hun voedings-schema gepost hebben en probeer dat een beetje na te doen en kijk naar de feedback die ze daar op krijgen.

Als je je doelen echt wilt bereiken moet je er wel wat voor doen, het komt je niet zomaar aangewaaid.

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                                Als je je doelen echt wilt bereiken moet je er wel wat voor doen, het komt je niet zomaar aangewaaid.
                                Nee dat snap ik zelf ook wel, maar als je niet weet waar je moet beginnen aangezien er honderden dingen zijn/staan.

Maargoed.. I'l give it another try

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X