Pijnlijke rechterknie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijnlijke rechterknie

Hallo allemaal,

gister heb ik mijn benen getraint, squats, walking lunges en leg curl.
    Tijdens de 3de set van walking lunges schoot het in mijn rechterknie. De pijn zit binnen in. Ik kon wel doorgaan, de pijn viel mee. nu (de volgende dag) heb ik binnenin pijn, voornamelijk met traplopen, wanneer ik me met mijn rechterbeen omhoog duw, of als ik licht door me knie heen ga, als ik er op sta. als ik verder door me knie ga dan ongveer 120 graden, heb ik geen last meer, alleen bij het begin van de buiging.
    Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk gemaakt heb, weet iemand misschien wat dit is en wat ik hier het beste aan kan doen?

Groeten, Rickbeen
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Misschien een verkeerde beweging gemaakt. Maandag kreeg ik ook een steek in mijn schouders tijdens lateral raises waardoor ik mijn rear lats neit kon doen. Dinsdag had ik de pijn nog steeds. Volgende week gewoon weer proberen.

Belast je knie vandaag en evt morgen niet teveel en zie of het herstelt. Als de pijn aanhoud dan kun je er beter even naar laten kijken denk ik.

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
      Hallo allemaal,

gister heb ik mijn benen getraint, squats, walking lunges en leg curl.
      Tijdens de 3de set van walking lunges schoot het in mijn rechterknie. De pijn zit binnen in. Ik kon wel doorgaan, de pijn viel mee. nu (de volgende dag) heb ik binnenin pijn, voornamelijk met traplopen, wanneer ik me met mijn rechterbeen omhoog duw, of als ik licht door me knie heen ga, als ik er op sta. als ik verder door me knie ga dan ongveer 120 graden, heb ik geen last meer, alleen bij het begin van de buiging.
      Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk gemaakt heb, weet iemand misschien wat dit is en wat ik hier het beste aan kan doen?

Groeten, Rickbeen
      staat hij dik? de indruk dat er vocht in zit? in dat geval een lichte verrekking een of andere knieband misschien
      was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

bedankt voor de snelle reacties.
        Nee hij staat niet dik, de pijn is egt puur binnenin als er op een bepaalde manier belasting op komt, met gewoon lopen en traplopen, of door me knieën heenzakken.

Comment

Gewoon even een paar dagen rust pakken en als de pijn dan met de dagen vermindert is het goed anders nog even in dit topic posten of naar de dokter gaan.
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Misschien heb je hem wel gewoon verrekt, gewoon even rustig aan doen, dan zal het vanzelf wel over gaan, zo niet even naar de huisarts
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Pijn in de knieen tijdens het lungen of squatten wordt veelal veroorzaakt door imbalans van de beenspieren. Veel mensen zijn "quad-dominant". Deze mensen hebben vaak ook stijve of dominante heupflexoren.

Quad-dominantie veroorzaakt imbalans in de benen tijdens bewegingen zoals squatten en lungen want als alleen de quads worden gebruikt tijdens deze oefeningen worden de heupen naar voren getrokken. Dat kun je ook zien bij iemand die quad dominant is, die voorwaartse beweging van de heupen.

Deze quad dominantie en voorwaartse beweging verplaatst je zwaartepunt en vergroot de stress op je knieen. En dat is de reden waarom lunges en squats problemen kunnen veroorzaken in de knieen, onderrug, heupen en enkels.

Je kunt dit verhelpen door aan je flexibiliteit, techniek, hamstrings en onderrug te werken. Quad dominantie is ook de reden waarom ik het zo belachelijk vind wanneer ik mensen de squat als isolatie-oefening zie gebruiken. Die doen dan een kwart- of halve squat om vooral de quads te benadrukken. Dat terwijl, zoals eerder gezegd, veel mensen al quad dominant zijn. Het probleem wordt op deze manier alleen maar verergert. Het zou logischer zijn om de squat op de correcte manier uit te voeren, dus volledige ROM.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Het kan heel veel zijn natuurlijk, en wij mogen geen uitspraak doen wat het precies is.
                Kijk eens naar Osgood-Schlatter of jumping knee maar het kan ook gewoon ietsjes verkeerd gegaan zijn en dan is er helemaal niks aan de hand.
                Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                  Het kan heel veel zijn natuurlijk, en wij mogen geen uitspraak doen wat het precies is.
                  Kijk eens naar Osgood-Schlatter of jumping knee maar het kan ook gewoon ietsjes verkeerd gegaan zijn en dan is er helemaal niks aan de hand.
                  Dat zijn chronische knie klachten, dus lijkt me niet. Zou het ff aankijken en als het pijnlijk blijft naar de dokter. Ik heb echt zo vaak pijntjes ergens die ff een dag duren (knie, heup etc).
                  Train hard or go hormone

Comment

Rick deed ze volgensmij met aardige rom. Probeer te werken aan glute activatie, is veel te over te vinden op de intrawebz. Ook is deadliften een goed idee om je hamstrings en glutes aan te pakken, weet ff niet of je die nu al zwaar doet?
                    Lid van de 200 club

Comment

bedankt voor de reacties! Ik ben ook bezig met mijn flexibiliteit, bijvoorbeeld het stretchen van de hamstrings. Ik doe altijd fullsquat, dus het ligt niet aan halve of kwart squats.
                      Ik denk zelf dat het gewoon verrekt is en dat het over een paar dagen wel over zal zijn

Maar met squaten zet ik mijn voeten wat naar buiten, en zak met mijn kont tussen mijn benen in. Hierbij druk ik mijn kniëen dus wat naar buiten, is dit verkeerd?

En wat houdt ROM precies in?

Comment

Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat het een ontstoken kniepees is.
                        Ik heb 1 maand geleden precies hetzelfde gehad als wij jij beschrijft.
                        Ik kreeg als advies van de dokter : koelen met ice pack en onstekingsremmer innemen ( ibuprofen) maar had er toch wel een maandje last van.
                        Ik hoop dat je hier wat aan hebt ! Succes iedergeval

Comment

Voeten naar buiten is juist goed, anders had je kans op tendonitis bij je heup. Denk dat rust de beste oplossing is. Lunges zou ik sowieso mee kappen, is knee-dominant. Misschien overschakelen naar low-bar squat?(minder druk op knieen)
                          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                            Voeten naar buiten is juist goed, anders had je kans op tendonitis bij je heup. Denk dat rust de beste oplossing is. Lunges zou ik sowieso mee kappen, is knee-dominant. Misschien overschakelen naar low-bar squat?(minder druk op knieen)
                            Ik voel mijn spieren meer werken dan bij squats met lunges.. zou het jammer vinden om daar mee te moeten stoppen, ishet zo'n slechte oefening dan?

Comment

Veel mensen gebruiken snel teveel gewicht. Het is zeker geen slechte oefening maar het heeft een zekere stabiliteitscomponent, meer dan squats. Waarschijnlijk stond je knie niet in de juiste stand bij de uitvoering ervan.
                              Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X