Trainen met eigen lichaamsgewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen met eigen lichaamsgewicht

Ik heb eigenlijk 1 hele simpele vraag.

Is het zo dat je wanneer je traint met eigen gewicht

push ups, sit ups, pull ups etc. dit eigenlijk zoveel kunt doen als je
    zelf willt ????

Yup, met je eigen lichaamsgewicht is altijd goed, doen we ook vaak zat buiten
    leer vooral pull ups van die dingen krijg je monster rug

Comment

Volgens mij dat je het niet moet overdrijven. Als ik op maandag borst heb getraind doe ik de eerste 2-3 dagen echt geen pushups
      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Jij hebt dan borst gedaan met gewichten Wilco en de pec's kapot getraind, is toch anders dan push-up's doen.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik heb wel eens wat gelezen over een elke dag programma met bw movements terwijl je ook normaal traint. Je bouwt het rustig op natuurlijk:

T NATION | PLP: The 60-Day Challenge

Verder heb ik ook gelezen dat bijvoorbeeld na een bench press dag push ups doen je recovery versnelt omdat je er weer bloed naar toe pompt etc.
          Lid van de 200 club

Comment

Het is toch niet goed om naast je KT ook nog allemaal thuis pushup, pulls ups, dips tot failure te gaan lopen doen? Wanneer gaan je spieren dan groeien? Overtraining? Herstellen? Anders drukte ik me elke avond wel 100x op maar die vlieger gaat niet op

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Anders drukte ik me elke avond wel 100x op maar die vlieger gaat niet op .

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                Het is toch niet goed om naast je KT ook nog allemaal thuis pushup, pulls ups, dips tot failure te gaan lopen doen? Wanneer gaan je spieren dan groeien? Overtraining? Herstellen? Anders drukte ik me elke avond wel 100x op maar die vlieger gaat niet op
                Volgens dat artikel bouw je het langzaam op, dus eerste avond 1 pullup 1 pushup 1 lunge en dan elke dag 1 meer tot je bij 60 zit.
                Lid van de 200 club

Comment

Push ups zie ik meer als een lichte aanvullende borsttraining terwijl ik pull ups/chin ups juist weer tot de beste en zwaarste rugoefeningen reken. Ik denk dat dat komt omdat je je volledige lichaamsgewicht gebruikt bij pull ups in bij push ups maar een deel van je lichaamsgewicht omdat je benen op de grond blijven. Je traint je borst dus zwaarder met (losse) gewichten.
                  Begrijp me niet verkeerd, want je kunt met push ups ook een moordende borsttraining doen, maar dan moet je wel sneller de intensiteit opschroeven dan bij pull ups vanwege de lagere weerstand.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik heb trouwens wel eens met een weegschaal gemeten hoeveel van je eigen gewicht je nou omhoogdrukt maar dat is toch een goede 80% als ik de weegschaal mag geloven.
                    Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                      Ik heb trouwens wel eens met een weegschaal gemeten hoeveel van je eigen gewicht je nou omhoogdrukt maar dat is toch een goede 80% als ik de weegschaal mag geloven.
                      hoe heb je dat gemeten dan?
                      dat gaat volgens mij niet
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                        hoe heb je dat gemeten dan?
                        dat gaat volgens mij niet
                        gewoon met je handen op de weegschaal en dan opdrukken.

Comment

Hannibal for king - YouTube

Alleen maar trainen met je bodyweight
                          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Jaja, die barbrothers filmpjes komen al vaak genoeg voorbij. Die kerel traint al zeker 20 jaar als het niet meer is en daarbij heeft hij totaal geen benen/kuiten.
                            Wel respect hoor voor die kerels, maar niet echt relevant voor de meeste hier die snel massa/kracht willen bouwen

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                              gewoon met je handen op de weegschaal en dan opdrukken.
                              F=m*a, aangezien je flink versneld bij een push up is het getal dat je op de weegschaal ziet niet het gewicht dat je omhoog duwt, daar zit nog een versnelling in.
                              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X