personal trainers.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• personal trainers.

beste bn'ers,

ik zie nu in een ander topic het een en ander over pt'ers, nu vroeg ik me af wat een pt'er voor bijvoorbeeld mij een beginnend kracht sporter als meerwaarde kan hebben. tevens vroeg ik me af wat voor een koste plaatje hier aan hangt en hoe dit in zijn werk gaat.

een pt kost veel geld en geeft eigenlijk het advies dat je ook op fora kan vinden + zijn eigen ervaring.
    Ik vind het gewoon veel te duur voor wat je er voor terugkrijgt.

edit: er zijn zeker wel enkele heel goede PT's maar dat zullen er niet veel zijn.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Ik denk dat een PT-er heel goed kan zijn om met iemand te trainen die bijv. zelf niet genoeg discipline heeft of net begint en de uitvoeringen goed moet leren.
      Voor mij is het een pure luxe en ik vind het veel te duur.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Op dit moment train ik 2x per week met PT'er. Mijn pt'er is een ex-marinier die na dienst zich gespecialiceerd heeft in fitnes. De reden dat ik voor een personal trainer heb gekozen is puur omdat ik nog een beginner ben en ik de oefeningen goed onder controle wilde krijgen. De personal trainer werkt ook bij de gym waar ik train dus dat was voor mij een win win situatie.. De kosten.. tja wat is duur, ik betaal voor 1 training 25 euro, hoelang deze training duurt is afhankelijk van wat ik aan cardio doe etc, meestal tusssen de 1,5 tot 2 uur. In mijn ogen niet heel veel geld als ik andere prijzen voorbij zie komen op internet. Ik heb nu aantal trainingen gehad met mijn pt'er en ben zeer tevreden, het is gewoon lekker om iemand te hebben die je alles perfect uitlegt en op alles let.

Door de PT heb ik al veel geleerd... ik weet nu veel dingen die ik bijvoorbeeld hiervoor nog niet wist, en ik weet ook nu hoe ik de oefeningen goed uitvoer. De motivitie... tja, die heb ik van mezelf al dus daar helpt voor mij een PT'er niet bij.

Dus uit ervaring raad ik het beginners wel aan, om daarna zelf te kunnen knallen met de goede techniek.

Comment

Het zou voor mij ook wel wat zijn ja, maar gelukkig heb ik waarschijnlijk iemand die mij wilt helpen.Want ik ben ook echt een beginner en weet me god niet hoe ik alles goed uit moet voeren.
          Als diegene niet zou willen helpen, dan zou ik ook denk ik wel een PT ingehuurd hebben. Want ik moet ook echt alles onder de knie krijgen, en dan is een PT echt wel handig ongeacht de kosten.

Want weet nog goed toen ik echt voor de eerste keer naar een sportschool ging... pfff deed alles fout man. Door me onzekerheid was ik echt knullig bezig haha.

Daarom hoop ik dat ik met diegene zeker in het begin samen kan fitnessen. En zodoende alle kennis kan opnemen en dan vervolgens gewoon echt zelfstandig bezig kan zijn.

Comment

Of een pter meerwaarde kan hebben? Absoluut.
            Heeft iedere pter dat, en gaat het met een pter vanzelf? Nee, totaal niet. Integendeel.

Ik heb het enorme geluk dat Rob mijn voeding en trainingsschema’s maakt, en dat ik iedere week door hem wordt afgebeuld. Hij noemt zichzelf dan wel geen pter, maar ik vind het wel in dit topic thuishoren.
            Ik ben niet snel complimenteus, maar ik kan echt oprecht zeggen dat ik enorm dankbaar ben voor al zijn hulp. Iets wat ik in mijn ogen te weinig zeg.

Hoewel ik voorheen ook echt keihard mijn best deed, en het leuk vond om mij overal in te verdiepen, is er voor mij enorm veel veranderd. Ik leer heel erg veel van hem. Over de materie, het gevoel, het grensverleggende, het plezier, de mentaliteit, ect. Je kan het zo gek niet verzinnen, of ik heb wel iets (veel!) aan hem te danken. En dan alle bijkomende voordelen, zoals meer energie, een betere huid, ect.
            En dat alles puur met voeding en training. Geen troep.

En dat is dan ook gelijk iets wat ik zo jammer vind aan het internet. Veel lijken het volproppen op 1 te zetten, en daarna pas de training en voeding, en plezier en gezondheid is onbelangrijk. Presteren, dat is het enige waar het om draait. En, zelfs op dat podium lijken voor sommige alle normen en waarden vergeten te worden.

Maar hoe snel mensen zichzelf pter noemen, is gewoon zielig. En hoe sommige pters zichzelf profileren en zich de verkeerde kant op laten gaan met mensen die ze ‘helpen’ is helemaal walgelijk.
            Ik denk dat als je serieus opzoek zou gaan naar een goede pter, dat het verdomd moeilijk is om te vinden. Niet alleen omdat de kwaliteit zeldzaam is, maar ook omdat er een stukje vertrouwen moet zijn.

Een enkeling kan je véél verder helpen. Maar er zijn er ook genoeg die je echt om zeep kunnen helpen, en ziek kunnen maken.
            En njah ik kan er heel lang over door tikken, maar laat ik dat maar niet doen. Denk dat mijn mening zo wel duidelijk is

Comment

lopen heel veel mensen tussen die nergens verstand van hebben

wij hebben bij ons ook 2 lopen. daar wil ik nog niet door getrained worden als ik geld toe kreeg. nergens verstand van

maar als je 1 hebt die er verstand van heeft kan het goede voordelen hebben om dingen te leren, oefeningen goed uit te voeren en motivatie te verbeteren

alleen is de vraag of je het geld er voor over hebt

Comment

Zelf bij vele sportscholen PTers gezien en ben zelf ook fitness instructeur (weten de meeste nu wel).

helaas vind ik 75% van de PTers die ik gezien heb waardeloos en dingen doen die nergens op slaan.
                prijzen die ze vragen heb ik gezien vanaf 25,- tot 100,- per uur en geloof zelfs duurder.

Zelf zou ik ook graag PTer worden, dit is niet moeilijk je kan je gewoon inschrijven en je bent in feite PTer.
                Ik moet nog wat leren voordat ik er echt aan begin maar in de toekomst wil ik het zeker doen.

Zeker voor beginners is het van meerwaarde en een goeie trainer kan je echt motiveren om doelen te bereiken. prijs die ik goed vind is tussen de 30 en 50,- per uur.
                Calisthenics / Street workout

Comment

Probleem is dat PT'ers allemaal vanuit een andere basis en visie werken en vanuit een eigen achtergrond en eventueel sport, interesse en beleving.

Als je als bodybuilder een PT'er zoeken zou dan zit je er mee dat er ten eerste al nauwelijks of geen PT'ers zijn en ten 2e dat de meesten werken vanuit 1 eigen visie door eigen ervaring en daaraan gerelateerde kennis. In de fitness heb je verschillen in eigen interesses binnen de fitness branche, de ene heeft meer met cardio, de ander met spinning en weer een ander met gewichten trainen en dan alles wat er tussen in zit.
                  Dan heb je nog de verschillen in opleidingen die ook allemaal een andere benadering hebben en ook daarin de visie van de studie schrijvers de PT'er zal beïnvloeden.

Er zijn daarin dus ook heel veel wegen te vinden die naar Rome leiden of naar andere plaaten in Italië........
                  Ook is elke cliënt anders en heeft andere wensen zoals we ook allemaal hebben geleerd al bij de opleidingen tot fitness docent/instructeur.
                  Zo heeft dus ook elke cliënt en heeft elke trainer een eigen karakter en mentaliteit als het om sporten gaat en dat moet vaak ook maar net een juiste click geven.

Het is dus niet altijd even makelijk een goede bij jou en jouw doelen passende PT'er te vinden.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post

En dat is dan ook gelijk iets wat ik zo jammer vind aan het internet. Veel lijken het volproppen op 1 te zetten, en daarna pas de training en voeding, en plezier en gezondheid is onbelangrijk.
                    Volproppen met anabolen bedoel je?

Ik denk dat als je serieus opzoek zou gaan naar een goede pter, dat het verdomd moeilijk is om te vinden. Niet alleen omdat de kwaliteit zeldzaam is, maar ook omdat er een stukje vertrouwen moet zijn.

Een enkeling kan je véél verder helpen. Maar er zijn er ook genoeg die je echt om zeep kunnen helpen, en ziek kunnen maken.
                    Daar heb je absoluut gelijk in. Soms komt er weer eens zo'n programma voorbij tijdens het zappen en dan wordt een of andere fitness guru voorgesteld, een man die de hollywood sterren traint. En als je ziet hoe die aan de slag gaat, dan zet ik er mijn vraagtekens bij.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Andere doelen, andere mensen, andere benadering, andere middelen en methodes. Betekent niet dat datgene wat anders is dan we zelf gewend zijn ook slecht of fout is.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Volproppen met anabolen bedoel je?

Daar heb je absoluut gelijk in. Soms komt er weer eens zo'n programma voorbij tijdens het zappen en dan wordt een of andere fitness guru voorgesteld, een man die de hollywood sterren traint. En als je ziet hoe die aan de slag gaat, dan zet ik er mijn vraagtekens bij.
                        dat zijn juist wel goeie trainers.als een hollywood acteur voor bv een actie film heel gespierd moet wezen,dan zijn ze dit zomaar omdat ze voor het maken voor een film geen jaren de tijd hebben om te groeien.daar zijn zoveel voorbeelden van.hetzelfde als met afvallen sommigen vallen voor een rol wel 20 kilo af in zeer korte tijd.allemaal door een personal trainer.

Comment

Klopt promo,
                          het moet wel ff gebeuren voor die sterren van het witte doek.

Goed voorbeeld is ook het TV programma Obese, maar je hebt in de states nog een aantal van dat soort programma's waar ze in 100 dagen een mega gewicht kwijt raken of in een bepaalde periode iets moeten bereiken.
                          Allemaal verschillende doelen, uitgangspunten en methodes. Maar geen die fout is........ alleen voor onze doelen wellicht heel erg fout....

Comment

Originally posted by promo 2007 View Post
                            dat zijn juist wel goeie trainers.als een hollywood acteur voor bv een actie film heel gespierd moet wezen,dan zijn ze dit zomaar omdat ze voor het maken voor een film geen jaren de tijd hebben om te groeien.daar zijn zoveel voorbeelden van.hetzelfde als met afvallen sommigen vallen voor een rol wel 20 kilo af in zeer korte tijd.allemaal door een personal trainer.
                            Kom nou, als je iemand met veel overgewicht leg extensions laat doen en beweert dat het de balans in de knieen ten goede komt dan ben je in mijn optiek fout bezig.

Of als je iemand met inflexibiliteit in de schouders behind-the-neck oefeningen laat doen en klachten afwimpelt met "het gaat vanzelf wel over" dan weet je niet waar je het over hebt.

Ik beweer nu niet dat al die Hollywood trainers zo slecht zijn want er zijn natuurlijk meerdere. Maar het feit dat iemand een paar filmsterren traint wil niet automatisch zeggen dat het een goede trainer is. Dat is mijn punt.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Welk doel je ook hebt van 1 op de andere dag meerdere uren sporten kan niet gezond zijn zoals je bij obese zag.
                              Natuurlijk zijn er andere doelen maar ik vind dat je altijd de basis moet houden dus zwaar aan het ijzer.
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X