Duizelig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Duizelig

Beste,
    Vandaag werd ik na de derde oefening telkens duizelig na de sets en kreeg ik last van opkomend maagzuur. Ik ben binnen een kwartier na mn eten gaan trainen wegens kort tijdsbestek. Kan dat misschien liggen aan dat ik vlak na t eten ben gaan trainen?
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

welke oefening?
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

kdenk het wel, vooral met benen. dan ben ik trouwens altijd duizelig na oefeningen, ook vaak bij rug
      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
      Doel eind 2015: 100kg
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Bij mn 4e oef, de pendlay row

Comment

Ik denk dat het heel goed de oorzaak kan zijn. Je lichaam kan niet alles tegelijk.

Ga je sporten, dan ligt het tempo van de spijsvertering tijdelijk op een lager niveau. Erg handig weetje voor een voedselallergie, ik kan milde klachten redelijk verminderen met intensief sporten. Ik heb wel eens bij vrienden midden in de nacht als een dwaas de trap op en af gerend om symptomen te verlichten.

Echter het systeem kent zijn grenzen. Als het eten zich nog in je maag bevindt, wil die zichzelf nog wel eens ledigen. Je geeft als het ware een signaal aan je lijf dat je alle energie nodig hebt voor je spieren. Je lijf probeert altijd te voldoen aan die vraag. Het "u vraagt, wij draaien" - principe.

Google 'parasympatisch en sympatisch zenuwstelsel' voor meer info.

Comment

Let ook op je ademhaling, met squats en deadlifts heb ik ook dat het na het setje een beetje zwart word en duizelig. Meestal met goed ademen kom je er we ldoorheen.

Comment

Volle maag, voorovergebukt alles geven. Niet vreemd dat je duizelig wordt. Sowieso traint een volle maag zwaar minder. Meer ruimte tussen eten en trainen laten en alles komt goed.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                Ik denk dat het heel goed de oorzaak kan zijn. Je lichaam kan niet alles tegelijk.

Ga je sporten, dan ligt het tempo van de spijsvertering tijdelijk op een lager niveau. Erg handig weetje voor een voedselallergie, ik kan milde klachten redelijk verminderen met intensief sporten. Ik heb wel eens bij vrienden midden in de nacht als een dwaas de trap op en af gerend om symptomen te verlichten.

Echter het systeem kent zijn grenzen. Als het eten zich nog in je maag bevindt, wil die zichzelf nog wel eens ledigen. Je geeft als het ware een signaal aan je lijf dat je alle energie nodig hebt voor je spieren. Je lijf probeert altijd te voldoen aan die vraag. Het "u vraagt, wij draaien" - principe.

Google 'parasympatisch en sympatisch zenuwstelsel' voor meer info.
                Bedankt Zal me er is in verdiepen.

Let ook op je ademhaling, met squats en deadlifts heb ik ook dat het na het setje een beetje zwart word en duizelig. Meestal met goed ademen kom je er we ldoorheen.
                Ja dat heb ik ook met deadlifts en squats. Ik heb dan ook zo'n vreemd gevoel, zo zweverig. komt dat bekend voor? Wanneer moet je nou precies inademen en uitademen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X