Dips en last

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dips en last

Ik krijg soms zeg maar soort van last/druk op mn schouder als ik dips doe..
    is dit door mijn gewicht of? is het omdat ik nog niet sterk genoeg ben?

Misschien heb je overgetraind? correct me if im wrong.
    Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
      Misschien heb je overgetraind? correct me if im wrong.
      Nee man is altijd als ik dips doe en na min rust gaat het weer weg totdat ik weer dips doe.. denk dat het aan mn gewicht licht of schouders nog niet sterk genoeg ..
      want kan er wel zo 5-12 dips doen

Comment

Ik heb er ook last van voornamelijk een stekende pijn rond mijn sleutelbeen en voorste schouderkop. Oorspronkelijk dacht ik dat mijn schouders te zwak waren, maar na een jaar trainen merk ik geen verschil. Ik heb geen chest dips of triceps dips in mijn schema staan, of je last hebt hangt af van persoon tot persoon, maar er zijn nog tal van alternatieven.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/3...eutelbeen.html
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ja maar ik kan dips niet dumpen he, is een belangerijk onderdeel bij ons groepje

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
            Ja maar ik kan dips niet dumpen he, is een belangerijk onderdeel bij ons groepje
            Wat ben je dan van plan, doorgaan totdat je geen enkele oefening meer kunt doen waarbij de schouders betrokken zijn omdat je schouders kapot zijn? Doe niet zo dom man.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Then deal with it, niet te diep gaan en je ellebogen in de gaten houden.
              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Gewoon die dips niet doen. Vast dat ze een prima oefening zijn, maar als een oefening je echt verneukt doe je hem beter niet. Ik heb het ook een paar keer geprobeerd, mijn schouders gingen er echt aan. Sommige mensen moeten gewoon niet dippen. Dan doe je wat anders, french press ofzo.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Meer erin leunen en ellebogen bij je lichaam houden. als het dan nog steeds pijn doet ksn je er beter mee kappen.
                  Lid van de 200 club

Comment

Thanks voor de adviezen zal ze eens proberen dan word ik maar de enige barbrother die geen dips doet als ik last blijf hebben...
                    maja thanks

Comment

Schouder flexibiliteit?
                      Is trouwens een wilde gok maar je kunt er eens naar kijken of de discussie starten.

En anders maar cgbp voor je triceps is ook een erg lekkere oefening
                      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Even beetje OT:

Wat zal een mindere schouderbelasting geven? Dips of CGBP?
                        Train hard or go hormone

Comment

cgbp, andere hoek. Maar anders kun je ook gewoon db press met neutrale grip.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            cgbp, andere hoek. Maar anders kun je ook gewoon db press met neutrale grip.
                            Iets minder telegramstijl, want dat laatste volg ik niet helemaal
                            Train hard or go hormone

Comment

CGBP zal minder schouderbelastend zijn vanwege de andere hoek waar de druk op komt. Eventueel kun je ook gewoon de dumbell press doen met neutrale grip waarbij je voornamelijk je voorste schouderkoppen en triceps belast.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X