Cardio met spierpijn

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als je tot het uiterste met kracht gaat is het helemaal goed om eerst kracht te doen voor de cardio want dan heb je lekker energie over om te knallen...

Foto ziet er goed uit =o]
    blijf lekker trainen zou ik zeggen...

Spierpijn is part of the game

Grtz T
    185 cm
    100 kilo +/-
    17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
    Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

Ow sorrie Corina, ik heb geleerd dat je met cardio heel veel koolydraten verbrand. Zeker de eerste 20 minuten... deze Koolydraten heb je ook nodig om kracht te trainen. Ik heb ook gelezen dat je als je een goede BB training wil doen je nooit langer als 5 minuten mag warmlopen. Dus als je eerst je koolydraten gebruikt voor krachttraining en vervolgens ga je met cardio sneller beginnen met vet verbranden.

Uit eigen ervaring ( uit de periode dat ik veel vet moest kwijt raken) kan ik zeggen dat ik het prettiger vond eerst kracht te doen. Kon veel verder gaan en veel zwaarder trainen.

Veel succes T
      185 cm
      100 kilo +/-
      17 % bf

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (corina @ Nov. 29 2004,14:38)]voor mijn doen train ik wel keihard massa,
        ga tot het uiterste wat ik kan pakken 12 keer het max gewicht, 10 en 8 keer.(doe er iedere keer een kilo bij)
        is wel niet zoveel kilo als mannen pakken, maar is voor mij doen wel zwaar.

en tje, kan je uit leggen waarom eerst kracht en dan cardio, alvast bedankt.

miss s heeft het een keer uit gelegt maar ben het weer kwijt

groetjes corina
        mooie foto alleen zit er bij mij een raar vreemd wit balkje links boven?? hoe krijg ik dat weg??

voor je gaat beginnen met kracht training zou ik ook niet te intensief cardio'n omdat je dan best wel wat energy verbruikt en die heb je hard nodig tijdens je kracht training.

maar een goede warming up is erg goed.
        daarmee laat je je bloeddruk lekker oplopen en je spieren warmen dan ook lekker op helemaal klaar om veel kracht te leveren.
        en dit kan je zeker wel langer doen dan 5 min hoor tje
        in 5 min ben je nog niet warm dus ik zou zeggen doe lekker lichte cardio +/- 15 min met de nadruk op licht dit zal ook de spierpijn verminderen
        Who's the Chef

Comment

hahahahaha

groetjes corina
          Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (corina @ Nov. 29 2004,10:48)]wat is het verschil tussen rekken en cooldown?

wat kan ik het beste doen voor cooldown?
            In je cooldown laat je je lichaam weer "bijkomen".  Dit doormiddel van een rustige vorm van bewegen (lopen of fietsen). Je hartslag krijgt weer de tijd om op een normaal ritme te komen, etc. Tijdens die rustige vorm van bewegen krijgt je lichaam de kans om de afvalstoffen af te voeren. Als je meteen na je training stopt met bewegen neemt je circulatie ook snel af waardoor het veel moeilijker voor je lichaam is om lactaat (melkzuur) af te voeren.

Bij de cooling down horen ook rekoefeningen. Licht statisch rekken kan absoluut geen kwaad en helpt spierpijn verminderen. Met name na een zware cardiotraining....

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (corina @ Nov. 29 2004,10:48)]ik krijg dus spierpijn van afval stoffen, en niet omdat ik mijn spieren overbelast heb(kapot gemaakt)
              Er is een verschil in het soort spierpijn;

Theorie 1 kleine scheurtjes in de membraan van de spierverzels.
              Deze scheurtjes worden weer gerepareerd tijdens het ontstekingsproces dat door de beschadiging zelf wordt opgewekt. (een ontsteking is een reactie van een weefsel om beschadiging te herstellen). De pijnlijkheid van de spier lijkt verband te houden met de omvang van die lokale ontstekingsprocessen. De onstekingsverschijnselen zijn pas na 12 tot 18 uur zichtbaar. De kater is het meest hevig 24 a 48 uur na de belasting. De aangedane spieren zijn dan erg gevoelig voor drukpijn en de gewone dagelijkse bewegingen zijn dan zelfs pijnlijk. De spierkater gaat na enkele dagen over.

Deze spierpijn voel je na krachttraining

Theorie 2 afvalstoffen die zich in de spier ophopen (spierspasme)
              Deze stoffen maken de bloedvaten in de spier wijder. Er kan nu meer bloed gaan stromen zodat de afvalstoffen sneller afgevoerd kunnen worden. Een ander effect van meer bloed in de spier is echter dat in het spierweefsel meer weefselvocht terecht komt. Er ontstaat een zwelling die op zijn beurt de bloedvaten weer dichdrukt. Nu komt er teweinig bloed in de spier en er ontstaat een tekort aan zuurstof. Dit geeft pijn en verhoogt de spanning in de spieren, wat kan zorgen voor verdere belemmering van de spieren.

Zuurstofgebrek - lactaatverhoging - acidose (ophoping van zuur) - prikkeling van de nociceptoren - spasticiteit - groter zuurstofgebrek.

Deze spierpijn voel je na cardiotraining.

Ik weet alleen niet welke voor jou geld. Voor bodybuilders is het bijna altijd theorie 1.  Deze spierpijn is eigenlijk niet te voorkomen.

Bij theorie 2 scheelt een goede cooling down al de helft!

Succes! Lo

Comment

Goede post Loo!

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Grtz.
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

ik denk dat voor mij 1 geldt
                    want als ik cardio doe ( ook al is dat op hoog nivo) heb ik bijna geen spierpijn
                    nu ben ik dus weer flink bezig met krachttraining en ik kan me bijna niet bewegen.

als ik spierpijn heb, heb ik wel het gevoel dat ik iets gedaan heb.

groetjes corina
                    Sponsored by:
                    Inshapesupplements

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (corina @ Nov. 29 2004,20:37)]ik denk dat voor mij 1 geldt
                      want als ik cardio doe ( ook al is dat op hoog nivo) heb ik bijna geen spierpijn
                      nu ben ik dus weer flink bezig met krachttraining en ik kan me bijna niet bewegen.

als ik spierpijn heb, heb ik wel het gevoel dat ik iets gedaan heb.

groetjes corina
                      Plak dat vierkantje in de avater is terug corina

Comment

xeno het kwartje valt bij mij niet

en nee ik ben niet blond

groetjes corina
                        Sponsored by:
                        Inshapesupplements

Comment

10 euro cent is het

Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (corina @ Nov. 30 2004,11:29)]xeno het kwartje valt bij mij niet

en nee ik ben niet blond

groetjes corina
                            Haha...je moet ook wat meer laten vallen om het te snappen doe maar wat 100 dertjuhs .

Greetzz

Comment

Ik gok erop dat de quote die Xeno erbij zette zoals meestal volledig overbodig was en er dus helemaal niets mee te maken had.
                              En dat hij bedoelde dat hij graag het ontbrekende gedeelte van je avatar oftewel je hoofd zou zien.
                              Zat bij mij ook een parachute aan het muntje maar ik lees er meestal dan ook gewoon overheen...  

Comment

=o]

gezellig....
                                185 cm
                                100 kilo +/-
                                17 % bf

Comment

Sidebar top desktop

Collapse