2 liter water per dag ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

4,5 liter water per dag. Alleen op de zondag kom ik daar vaak niet aan, dan is het 3 ofzo.

Originally posted by karel650 View Post
    te veel is nooit goed. Als je echt veel water drinkt kun je een hersenoedeem/watervergiftiging oplopen. Dan moet je er echter wel een beetje voor gaan.

"Het mechanisme van watervergiftiging heeft alles te maken met de osmotische druk in onze cellen. Wanneer het zoutgehalte in het bloed daalt, passen de cellen zich daarop aan. Dan gaan ze dus steeds meer water opnemen, en zwellen ze steeds verder op. Als veel water van het bloed naar de hersenen wordt getransporteerd kan dat erg gevaarlijk zijn. Doordat de opgezwollen hersencellen tegen de zenuwen drukken krijgt iemand vaak hoofdpijn. Maar als de cellen de bloedvaten dichtdrukken, ontstaat zuurstofgebrek en raakt iemand bewusteloos. Bij overlijden aan watervergiftiging is dat vaak een gevolg van hersenoedeem."

Read more: Watervergiftiging
    Zover ik weet, kan dat pas als je uitgedroogd bent, en dan ineens echt liters water achter elkaar gaat drinken. Omdat je uitgedroogd was houdt je lichaam meer water vast + je drinkt dan te snel om het te kunnen verwerken. Gebeurt je dus niet zo snel.
    En als je hersens opzwellen daardoor, krijg je ook knallende hoofdpijn en een soort jeuk. Al is dat verwarrend, want van een watertekort krijg je ook koppijn.

Comment

Tuurlijk mag je meer dan 2 liter water drinken het zou zelfs beter zijn.
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Die 1.5 Liter vocht waar je vaker over hoort is gewoon het absolute minimum. Hydratatie is zeer belangrijk, zeker als je veel sport.
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by MisterX View Post
          Ze zeggen dat 2 liter water per dag goed is , gemiddeld , sommigen zeggen meer sommigen zeggen minder.

Maar als je dat bijvoorbeeld doet , kun je dan niets anders meer drinken ?

Vruchtensap , melk , cola , alcohol , eten waar water inzit , etc etc.

Hoe denken jullie erover ?
          Ik drink zelf alleen nog maar water. probeer minimaal 2L binnen te krijgen. Is in het begin even wennen maar het werkt (volgensmij) alleen maar in je voordeel.

En over dat nieren verhaal. Op dagen dat ik te weinig water binnen krijg heb ik wel ergens last van. (of dat mijn nieren zijn durft ik niet met zekerheid te zeggen). Maar als ik dan weer veel water drink heb ik nergens meer last van.

TE veel water is inderdaad niet goed. maar dat is bij alles. TE veel van wat dan ook is nooit goed. Bij water moet je denk ik wel heel veel gaan drinken voordat het slecht voor je is. Dus 2 of 3L lijkt mij geen probleem! Beter dan al die frisdrank!
          Last edited by Davidofff; 16-04-2012, 21:33.

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
            Post2short
            Ja, een random quote hebben we wat aan Ik doelde op bewijs.
            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
              4,5 liter water per dag. Alleen op de zondag kom ik daar vaak niet aan, dan is het 3 ofzo.

Zover ik weet, kan dat pas als je uitgedroogd bent, en dan ineens echt liters water achter elkaar gaat drinken. Omdat je uitgedroogd was houdt je lichaam meer water vast + je drinkt dan te snel om het te kunnen verwerken. Gebeurt je dus niet zo snel.
              En als je hersens opzwellen daardoor, krijg je ook knallende hoofdpijn en een soort jeuk. Al is dat verwarrend, want van een watertekort krijg je ook koppijn.
              Je moet echt gruwelijk veel water drinken om jezelf zo te overvullen dat je cellen zo gaan opzwellen, maar het kan ook bij niet-uitdroging. Het komt erop neer dat het extracellulaire compartiment hevig verdund wordt en omdat zoals eerder gezegd osmose zorgt dat het intra- en extracellulaire compartiment gelijk worden, gaan de cellen opzwellen en krijg je hersenoedeem. Gevalletjes hiervan bekend zijn studenten die tijdens ontgroening 20L water moesten drinken. Dom dom.

------------------------

Elke dag zeer veel drinken (zelfs mensen gezien die 7L / dag drinken) zie ik het nut niet van in. Als je zoveel drinkt verlies je wat zout (omdat urine een minimale hoeveelheid zout moet bevatten) om al dat water kwijt te raken. Eet dan gewoon net iets minder zout zeg ik dan. Te weinig is ook niet goed omdat de nieren een maximaal concentrerend vermogen hebben. Maar het leuke is, je lichaam heeft een trucje bedacht om dit goed te reguleren. Weet je wat dat is? Dorst.

@ betreft eiwitten. Eiwitafbraakproducten worden uitgescheiden in de vorm van ureum. Ureum is niet slecht voor de nier voor zover ik weet. Ureum wordt zelfs actief door de nier geconcentreerd om te helpen bij het verder concentreren van de urine. Daarom zeg ik, welk bewijs is er dat meer eiwitten (2-3gr/kg bw ipv 1gr) slecht voor de nieren zijn. Als dat er is dan maak ik pas op de plaats Zal het, als ik de kans krijg, eens vragen aan de fysioloog op de studie.
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Ja, een random quote hebben we wat aan Ik doelde op bewijs.
                Op ergogenics staat een onderzoekje waarin staat dat het voor jongeren niet zoveel uitmaakt, maar dat ouderen uit moeten kijken voor nierschade. Niets om je druk over te maken dus (voorlopig)
                Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

ok bedankt mensen , hoef me dus geen zorgen te maken als ik veel water drink , hoef er niet naar om te kijken dus

Comment

Goed gehydrateerd zijn is niet alleen voor je nieren he... Gewoon genoeg water drinken, is voor je humeur, prestaties, algemene gezondheid en meer gunstig.
                    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Denk dat je je alleen om je nieren zorgen moet maken als je in 1 keer een halve pot whey opeet zoals ik sommige malloten op youtube wel eens heb zien doen:,)
                      Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                        Op ergogenics staat een onderzoekje waarin staat dat het voor jongeren niet zoveel uitmaakt, maar dat ouderen uit moeten kijken voor nierschade. Niets om je druk over te maken dus (voorlopig)
                        Vooral ook niet linken naar dat onderzoek in dat geval he.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                          Vooral ook niet linken naar dat onderzoek in dat geval he.
                          Sorry was via m'n iPhone, maar alsnog: Voeding | Jonge nieren functioneren prima bij eiwitdieet, oude nieren niet
                          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

ik zit tegen de 5 liter perdag heb altijd opt werk mijn kannetje water "zoals nu"
                            op het school (werkende student) 1.5 liter fles vul ik al snel een 2 - 3 tal keren...

Ben met men moeder 4 jaar geleden naar de dokter gegaan voor dit fenomeen en ik ben kerngezond dus schadelijk zal het wel niet zijn
                            Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Goed drinken

Had ergens gelezen ook bij elke harde training, waar je veel gaat zweten ( cardio ) Als je dat een half uur doet, moet je ook half liter water drinken..

Want je verliest echt veel vocht!

Maar als je rust dag hebt hoef je ook weer niet zo veel liter water drinken want dan kan je weer water vergiftiging krijgen
                              En dat lijkt me ook niet zo lekker ^^
                              Try harder, or don't TRY!

Comment

ja , alleen als ik de hele dag door water drink , wordt ik misschien weeïg denk ik , omdat ik gewend ben de hele dag door frisdrank te drinken , alleen ik wil wel overstappen op water , zal ik daar aan moeten wennen denk je , dat ik dan minder energie ofzo heb ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X