2 liter water per dag ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 liter water per dag ?

Ze zeggen dat 2 liter water per dag goed is , gemiddeld , sommigen zeggen meer sommigen zeggen minder.

Maar als je dat bijvoorbeeld doet , kun je dan niets anders meer drinken ?

Vruchtensap , melk , cola , alcohol , eten waar water inzit , etc etc.

Hoe denken jullie erover ?

Ik drink zelf meer dan 2 liter. Ik denk rond de 3l water per dag en ook nog een liter melk. Het is goed voor je nieren. Ik meen ook gehoord te hebben dat veel water drinken essentieel is als je whey proteine neemt. Kan iemand dat bevestigen?
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Als je serieus wilt trainen is het niet de bedoeling dat je ipv water, cola of alcohol gaat drinken (:
      Als het echt moet doe het dan met mate tijdens het uitgaan ofzo

En met vruchtensap oppassen wat voor vruchtensap je drinkt, in de meeste zitten bergen suiker

Comment

Ik had gehoord dat als je te weinig drinkt, je last van je nieren kunt krijgen omdat de nieren dan de eiwitten niet kunnen verwerken ofzo.

Comment

drink zelf altijd tussen de 3-5liter water per dag.
          daarnaast alleen nog melk of het zijn shakes met water.
          verder tijdens uitgaan enkele cola of sinaasappelsap daarna water.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Eiwitten belasten de nieren en aangezien de meesten van ons 2-3x de hoeveelheid binnen krijgen dan een gemiddelde nederlander is het beter om wat meer water te drinken. Water is overigens overal goed voor, het reinigt het lichaam van afvalstoffen. Niets voor niets dat 60% van ons lichaam uit water bestaat

Geen frisdrank of dergelijke daarnaast Ik drink elke dag ~3L water en 500ml melk. Af en toe als ik met vrienden ben, op stap ga of uit ga eten dan drink ik vaak rivella/cola zero(light).
            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Dat eiwit en nieren verhaal: heeft iemand daar informatie/bewijs voor dat de hoeveelheid eiwitten die wij eten (2-3gr/kg bw) slecht voor de nieren is?

Ook qua drinken, als je elke dag maar 1L water drinkt krijg je een sterk plasje, maar of de nieren daar stuk van gaan waag ik te betwijfelen.
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Dat eiwit en nieren verhaal: heeft iemand daar informatie/bewijs voor dat de hoeveelheid eiwitten die wij eten (2-3gr/kg bw) slecht voor de nieren is?

Ook qua drinken, als je elke dag maar 1L water drinkt krijg je een sterk plasje, maar of de nieren daar stuk van gaan waag ik te betwijfelen.
                Als ik op mijn werk kom begin ik met drinken flesje van 0.5ltr bij me die ik vul met water, in totaal op een dag zo'n 3-4 liter maar na een tijd moet ik om t halfuur pissen jo

Comment

Teveel eiwitten vormen een belasting voor de nieren. De afbraakproducten van eiwitten worden door de nieren verwijderd. Te weinig eiwitten betekent dat het lichaam een verminderde afweer heeft, en de invloed op spijsvertering en opbouw/vervanging spierweefsel is nadelig.
                  Post2short
                  Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Gewoon genoeg water drinken, 3 liter is ruim voldoende. Naar mijn weten is er nooit onderzoek verricht waaruit bleek dat een hoge eiwitconsumptie schadelijke gevolgen heeft voor je nieren. Alleen als je al problemen hebt met je nieren zou ik wel op je eiwitten letten.
                    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Dus jullie denken dat al die verhalen , dat als je teveel water drinkt slecht voor je is , bullshit zijn ?

Comment

Originally posted by MisterX View Post
                        Dus jullie denken dat al die verhalen , dat als je teveel water drinkt slecht voor je is , bullshit zijn ?
                        Hoe zou dat schadelijk voor je zijn dan? Als je naar de WC gaat giet je er natuurlijk ook weer veel water uit.

Comment

Veel drinken is gewoon heel belangrijk. Zelf drink ik zeker 3 liter thee/water en een halve liter melk. Tja het nadeel is dat je geregeld naar de toilet moet. Ach elk voordeel heb zijn nadeel!

Comment

te veel is nooit goed. Als je echt veel water drinkt kun je een hersenoedeem/watervergiftiging oplopen. Dan moet je er echter wel een beetje voor gaan.

"Het mechanisme van watervergiftiging heeft alles te maken met de osmotische druk in onze cellen. Wanneer het zoutgehalte in het bloed daalt, passen de cellen zich daarop aan. Dan gaan ze dus steeds meer water opnemen, en zwellen ze steeds verder op. Als veel water van het bloed naar de hersenen wordt getransporteerd kan dat erg gevaarlijk zijn. Doordat de opgezwollen hersencellen tegen de zenuwen drukken krijgt iemand vaak hoofdpijn. Maar als de cellen de bloedvaten dichtdrukken, ontstaat zuurstofgebrek en raakt iemand bewusteloos. Bij overlijden aan watervergiftiging is dat vaak een gevolg van hersenoedeem."

Read more: Watervergiftiging

Comment

Originally posted by karel650 View Post
                              te veel is nooit goed. Als je echt veel water drinkt kun je een hersenoedeem/watervergiftiging oplopen. Dan moet je er echter wel een beetje voor gaan.

"Het mechanisme van watervergiftiging heeft alles te maken met de osmotische druk in onze cellen. Wanneer het zoutgehalte in het bloed daalt, passen de cellen zich daarop aan. Dan gaan ze dus steeds meer water opnemen, en zwellen ze steeds verder op. Als veel water van het bloed naar de hersenen wordt getransporteerd kan dat erg gevaarlijk zijn. Doordat de opgezwollen hersencellen tegen de zenuwen drukken krijgt iemand vaak hoofdpijn. Maar als de cellen de bloedvaten dichtdrukken, ontstaat zuurstofgebrek en raakt iemand bewusteloos. Bij overlijden aan watervergiftiging is dat vaak een gevolg van hersenoedeem."

Read more: Watervergiftiging
                              Dan drink je veel in een héle korte tijd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X