Mark Rippetoe workout voor massa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by joachimrens View Post
    Zoiets had ik gelezen, maar ik had ook gelezen dat ze het niet helemaal zeker weten. Dat je met hogere reps meer sarcoplasmische hypertrofie krijgt, dus meer glycogeen ed wat meer water aantrekt, en met ietsje lager meer je spiervezels vergroot. Had alleen geen zin om het helemaal uit te schrijven. Maar 8-12 schijnt toch de ideale range te zijn voor massa?
    Dat bedoel je dus met celvolume, dan kan ik je volgen. Klopt inderdaad.
    Vaak werkt die reprange voor massa inderdaad het beste.

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
      Zoiets had ik gelezen, maar ik had ook gelezen dat ze het niet helemaal zeker weten. Dat je met hogere reps meer sarcoplasmische hypertrofie krijgt, dus meer glycogeen ed wat meer water aantrekt, en met ietsje lager meer je spiervezels vergroot. Had alleen geen zin om het helemaal uit te schrijven. Maar 8-12 schijnt toch de ideale range te zijn voor massa?
      Het kan ook hoger, richting 30 reps zelfs.

http://forum.bodynet.nl/885778-post6.html
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Misschien interessant om dat ook eens een keer te doen.Denk dat je er meer aan hebt om zoveel reps te doen als je al een krachtbasis hebt, die Tom Platz heeft waarschijnlijk ook eerst op kracht getraind om daarna zulke enorme pompsets te kunnen doen.
        Lid van de 200 club

Comment

Zo voor de zomer vind ik it wat riskant om over te stappen en te kijken of it werkt. Maat van mij begint er nu mee. Als hij er lekker op gaint ga ik het denk ik na de vakantie gewoon eens enkele maanden proberen Zal resultaten dan wel posten.

Comment

Originally posted by gbn1 View Post
            Beste Bn'ers,

Mij is altijd verteld sets met reps van 8-12 voor massa. Kwam echter op enkele sites(kan ik zo niet vinden) tegen dat je met het schema van Mark Rippetoe flink in kracht maar ook in massa kunt winnen. In een half jaar 10 kg. Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring mee heeft? Natuurlijk hangt het ook van de voeding af. Maar is het mogelijk om goed aan te komen in VVM met mark rippetoe zijn schema?

Alvast bedankt!

mvg,
            Ik ben nu 2.5 maand aan het bulken met advies van een proffesioneel iemand, ben al ruim 5 kg bijgekomen
            Eat clean and train hard...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X