Ik had laatst mijn voedingsschema gepost, maar ben nog niet tevreden met mijn veranderingen ik moet volgens het schema in excel minder koolhydraten en meer eiwitten en vetten eten. Het belangrijkste vind ik eigenlijk hoeveel eiwitten ik nou precies nodig heb. Meestal wordt aangehouden 2 keer de hoeveelheid vetvrije lichaamsgewicht in grammen. Ik weeg 66 kg met bf van 8%, dus vetvrije gewicht is dan 60.7 kg. Dit betekent dat ik ongeveer 120 gram eiwitten per dag nodig heb.
Volgens het voedingsschema dat ik had ingevuld, heb ik 182 gram nodig, ofwel ongeveer 1.5 keer zoveel . Dit betekent dat ik 3 gram per vetvrije kilo lichaamsgewicht nodig heb i.p.v. de 2 gram die meestal gehandhaafd wordt. De meeste onderzoeken zeggen dat als je meer dan 2 gram per kg lichaamsgewicht eet het niet voor meer massa zorgt dus waarom zou je teveel eiwitten nemen. Bovendien is een teveel ook niet goed voor je nieren.
Groeten,
Jay
Volgens het voedingsschema dat ik had ingevuld, heb ik 182 gram nodig, ofwel ongeveer 1.5 keer zoveel . Dit betekent dat ik 3 gram per vetvrije kilo lichaamsgewicht nodig heb i.p.v. de 2 gram die meestal gehandhaafd wordt. De meeste onderzoeken zeggen dat als je meer dan 2 gram per kg lichaamsgewicht eet het niet voor meer massa zorgt dus waarom zou je teveel eiwitten nemen. Bovendien is een teveel ook niet goed voor je nieren.
Groeten,
Jay
Comment