Hoeveelheid eiwitten nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveelheid eiwitten nodig

Ik had laatst mijn voedingsschema gepost, maar ben nog niet tevreden met mijn veranderingen ik moet volgens het schema in excel minder koolhydraten en meer eiwitten en vetten eten. Het belangrijkste vind ik eigenlijk hoeveel eiwitten ik nou precies nodig heb. Meestal wordt aangehouden 2 keer de hoeveelheid vetvrije lichaamsgewicht in grammen. Ik weeg 66 kg met bf van 8%, dus vetvrije gewicht is dan 60.7 kg. Dit betekent dat ik ongeveer 120 gram eiwitten per dag nodig heb.

Volgens het voedingsschema dat ik had ingevuld, heb ik 182 gram nodig, ofwel ongeveer 1.5 keer zoveel . Dit betekent dat ik 3 gram per vetvrije kilo lichaamsgewicht nodig heb i.p.v. de 2 gram die meestal gehandhaafd wordt. De meeste onderzoeken zeggen dat als je meer dan 2 gram per kg lichaamsgewicht eet het niet voor meer massa zorgt dus waarom zou je teveel eiwitten nemen. Bovendien is een teveel ook niet goed voor je nieren.

Groeten,

Jay
    Attached Files

Dat schema is maar een lijndraad. Persoonlijk zou ik voor massa niet teveel eiwitten nemen. Iets van 2 gram per bw hoogwaardige eiwitten en derest mogen plantaardige eiwitten zijn. Probeer wel lekker complete maaltijden te maken he, dus bijvoorbeeld rijst(plantaardige eiwitten ook) en tonijn(hoogwaardige eiwitten). Je moet niet bang zijn om teveel kh te nemen, als je trainingen intensief genoeg zijn zal je lichaam het gewoon gebruiken.

Let niet teveel op details en probeer goed te eten en je schema te volgen.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Dat schema is maar een lijndraad. Persoonlijk zou ik voor massa niet teveel eiwitten nemen. Iets van 2 gram per bw hoogwaardige eiwitten en derest mogen plantaardige eiwitten zijn. Probeer wel lekker complete maaltijden te maken he, dus bijvoorbeeld rijst(plantaardige eiwitten ook) en tonijn(hoogwaardige eiwitten). Je moet niet bang zijn om teveel kh te nemen, als je trainingen intensief genoeg zijn zal je lichaam het gewoon gebruiken.

Let niet teveel op details en probeer goed te eten en je schema te volgen.
      Ok thanks, waar zitten dan nog meer hoogwaardige eiwitten in, zegmaar alles wat van dieren is ofzo.

Comment

Kan misschien nog iemand helpen door te zeggen waar hoogwaardige eiwitten inzitten, heb nl het idee dat ik te weinig eiwitten neem doordat ik nogal lang spierpijn heb. Ik eet zelf veel brood met als beleg: pindakaas (omdat ik aan het bulken ben soms met hagelslag), kaas, ham, ei, tonijn, kipfilet, kalkoenfilet. Iemand nog suggesties voor ander eiwitrijk beleg?

Comment

Als vuistregel kun je gebruiken dat alle dierlijke producten hoogwaardige eiwitten bevatten (m.u.v. gelatine). Dus zuivel, vlees, vis, kip, eieren etc. Alle dingen die jij opnoemt bevatten eigenlijk hoogwaardige eiwitten. Heb hier laatst een keer een stukje over geschreven op een website omdat het me zelf ook niet echt duidelijk was. Zie: Fitness en bodybuilding nieuws: Soorten Eiwitten

Comment

Originally posted by Rensko View Post
            Als vuistregel kun je gebruiken dat alle dierlijke producten hoogwaardige eiwitten bevatten (m.u.v. gelatine). Dus zuivel, vlees, vis, kip, eieren etc. Alle dingen die jij opnoemt bevatten eigenlijk hoogwaardige eiwitten. Heb hier laatst een keer een stukje over geschreven op een website omdat het me zelf ook niet echt duidelijk was. Zie: Fitness en bodybuilding nieuws: Soorten Eiwitten
            Ok thanks, het is nu meteen een stuk duidelijker

Comment

Veel eiwitten zijn niet slecht voor de nieren en al helemaal niet in de hoeveelheden die jij tot je neemt.
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Veel eiwitten zijn niet slecht voor de nieren en al helemaal niet in de hoeveelheden die jij tot je neemt.
                Ok welke hoeveelheden zijn dan slecht voor je nieren, zegmaar hoeveel gr eiwit per bw?

Comment

Zolang jij genoeg water drinkt is het echt niet te belastend voor je nieren om veel eiwitten te eten. Zit nu zelf op een grammetje of 200/250 en drink er 3 a 4 liter water per dag bij. Kan nooit schadelijk zijn voor de nieren, als je maar genoeg drinkt.
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik heb dit vorige week nog aan een fysioloog in het AMC gevraagd. Van hem heb ik les gehad met het blok nieren en hij weet alle ins en outs van de nierfysiologie. Ik kon zelf niet verzinnen waarom hoge eiwit intake schadelijk zouden zijn voor de nieren en hij zei dat het ook onzin is. Eiwitten worden uiteindelijk uitgescheiden via ureum. Ureum is een stof dat de nieren zelfs super concentreert buiten de nierbuisjes om zodoende nog meer water te kunnen filteren.

Dit verhaal is een van de vele onzin verhalen die heel hardnekkig in het bodybuildwereldje rond gaat.
                    Train hard or go hormone

Comment

Iedereen word al bang als ze ergens teveel van denken te nemen, dit komt allemaal door die mongolen op het internet die zelf nog geen stap in de sportschool hebben gezet en dus op elke manier mensen proberen af te zeiken dat ze teveel ergens van innemen. Dit gaan mensen geloven omdat ze natuurlijk alleen de tekst en fabeltjes kunnen lezen op het netwerk en de persoon zelf niet zien. Ik geloof het pas echt als het mij mond tot mond word verteld door een goed uitziende BODYbuilder, die tenminste WEET waar hij over praat.

Comment

Originally posted by K-94 View Post
                        Iedereen word al bang als ze ergens teveel van denken te nemen, dit komt allemaal door die mongolen op het internet die zelf nog geen stap in de sportschool hebben gezet en dus op elke manier mensen proberen af te zeiken dat ze teveel ergens van innemen. Dit gaan mensen geloven omdat ze natuurlijk alleen de tekst en fabeltjes kunnen lezen op het netwerk en de persoon zelf niet zien. Ik geloof het pas echt als het mij mond tot mond word verteld door een goed uitziende BODYbuilder, die tenminste WEET waar hij over praat.
                        Veel goede bodybuilders weten ook geen ruk van fysiologie en lullen elkaar maar na. Grootte zegt niet perse iets over kennis.
                        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                          Veel goede bodybuilders weten ook geen ruk van fysiologie en lullen elkaar maar na. Grootte zegt niet perse iets over kennis.
                          Toch is het geloofwaardiger dan het internet waar iedereen wel wat neer kan zetten.

Comment

Originally posted by K-94 View Post
                            Ik heb nog een fabeltje, ik heb namelijk meerdere mensen horen zeggen dat zo na 20:00 het eten niet meer zo goed verteerd wordt en als je dan dus rond 22:00 500 gr mager kwark eet het niet goed verteerd wordt, dus is het dan slecht om zo laat de kwark te nemen?

Comment

Bullshit
                              Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X