Weinig tot geen vooruitgang

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weinig tot geen vooruitgang

Hallo BN-ers,

Ik doe nu al bijna een jaar krachttraining, en in het begin ging ik veel vooruit.
    Nu zit ik al bijna 2/3 maanden op dezelfde benchpress, namelijk 57,5 kilo (nee, ik ben niet echt sterk, zeg het maar..)
    In bijvoorbeeld schouders ga ik wel vooruit, net als de biceps en de rug, hoewel de rug ook niet zo hard meer gaat de laatste tijd.
    Ik ben al op de helft van de 2/3 maanden geswitched van workout, maar dit heeft dus helaas geen effect gehad..

Meer details over mij:
    +- 182cm, 67 kilo, minder dan 5,7%bf, apparaat meet niet minder. 17 jaar oud.
    1 keer per week fitness, 2 keer per week judo, 2 keer per week hockey trainen en 1 keer wedstrijd, tussendoor in de vrije middagen kiten.
    Ik heb geen voedingsschema, maar let wel op mijn voeding. Heb bijvoorbeeld mijn hagelslag op de boterham al vervangen voor kipfilet, neem na de training 500gr magere kwark etc.

Voorbeeld van mijn training (+- 1 uur en een kwartier):
    warmingup 5 minuten roeien op lichte intensiteit.
    Squat:
    12*50 (warmup)
    2*12*80
    Bench:
    12*20(warmup)
    3*8 tot 12*57,5
    Pullups:
    4 tot 5 sets, maximale reps (ong. 12 de eerste set, daarna 8 etc.) bw
    Dumbell Flys:
    2*12*10
    Rows:
    2*12*50? (weet gewicht van de stang niet exact)
    Dips:
    2*fail bw
    Good mornings:
    2*12 tot 14*bw+10
    Dumbell Shrugs:
    2*12 tot 14*20
    Seated Dumbell press:
    2 tot 3*12*10
    Dumbell Tricep extension:
    2 tot 3*12*8
    Concentration Curl:
    2*12*15
    1*fail*15

Dit is meer dan jullie doen heb ik in de gaten, en ik ben ook bang dat daar mijn fout zit. Het probleem is alleen dat ik niet meer tijd heb om een tweede of derde keer te gaan en een split schema te maken.

Alle hulp is welkom, thnx!

Ga meer eten en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
    Lid van de 200 club

Comment

Meer eten. En je kunt altijd voor borst even volgorde veranderen. Maar als je goed eet kun je gewoon doorgaan.

Comment

Wat eet je zoal op een dag?
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Na de traning kan je beter ipv de kwark een whey shake nemen
          Kwark zijn langzame eiwitten en whey shake zijn snelle eiwitten
          Everybody wanna be a bodybuilder but nobody wanna lift heavy ass weights

Comment

wat hierboven gezegd wordt, meer eten

Comment

Ik eet wel veel, daar ligt het niet aan.
              Ik zal eens een dag gaan bijhouden wat ik eet.

Shakes wil ik heel graag, maar mag ik niet van mijn ouders. Ze zien dit als overbodig, te veel eiwitten is slecht voor je blabla anabolen blabla ze hebben er duidelijk geen verstand van

Comment

Meer eten inderdaad. Voor jou lengte ben je nogal licht en mag je best wat meer BF hebben. Hoe minder is niet altijd beter.

Pas je voeding aan, eet meer maar wel de juiste producten.

Comment

Originally posted by zazakra View Post

Shakes wil ik heel graag, maar mag ik niet van mijn ouders. Ze zien dit als overbodig, te veel eiwitten is slecht voor je blabla anabolen blabla ze hebben er duidelijk geen verstand van
                  Waarom zou het niet mogen? Eiwit shakes dienen als aanvul middel voor de dagelijkse benodigdheden. Mocht je minder eiwitten binnen krijgen door voeding dan nodig dan is het wel aan te raden.

Overdosis kan inderdaad slecht zijn.

Comment

Originally posted by zazakra View Post

In 99 van de 100 gevallen ligt het wel aan de voeding. Jij let er op maar hebt geen voedingsschema... zegt genoeg. Geen voedingsschema kan wel, maar dan moet je elke dag alle eten invullen en zorgen dat je precies aan je macro's komt. Iets zegt me dat je dat niet doet.
                    Train hard or go hormone

Comment

Valt me op dat niemand het heeft gehad over je trainingsschema. Is natuurlijk niet veel. Is namelijk teveel gezien de belasting die je al hebt van je andere sporten, je bent pas 17. Pak gewoon dat beginnersschema uit mijn sticky, 3x8 aanhouden, en dan heb je al veel meer balans in wat je doet. Ga verder niet extreem diep, want echte rustdagen ontbreken bij je.

Dan over de voeding, ik geloof best dat je veel eet. Anderzijds moet je er rekening mee houden dat je continue actief bent met sporten, zeker met hockey zul je flink calorieen verbranden. Dus je moet nog veel meer eten dan wanneer je alleen kt zou doen. Maak een schema zodat je kunt testen wat ongveer je onderhoud is. Daarna kun je eventueel altijd nog verder op schatten, maar dan moet je wel eerst weten wat je nodig hebt.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wilde het net gaan zeggen maar General was me voor. Schuif niet alles altijd meteen af op meer eten... kerel, wat verwacht je dan van 1x krachttraining in de week.
                        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik sluit me aan bij de Generaal en FitnessBoer. Iedereen begint altijd gelijk over voeding, en daar is ook wel wat over te zeggen, maar het lijkt wel alsof de training wordt gezien als het roodharige stiefkindje. En als er al wat over wordt gezegd dan wordt veelal een hele riks oefeningen per spiergroep voorgeschreven.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Mijn dank heren, voor al het goede advies!

Ik heb mijn onderhoud eens uitgerekend, kwam op 3300 kcal uit. Ongeveer een kwart jaar geleden at ik dit ook per dag en heb mijn voeding niet veranderd, dus zal nog steeds wel kloppen.

Als jij zegt: "Niet te extreem diep gaan", is dat dan zodat ik de dag erna niets voel? Of dat ik wel iets voel? Meestal heb ik de dag erna een beetje stijve spieren, maar geen echte spierpijn of iets dergelijks

Comment

Buiten de voeding moet je proberen je lichaam te testen op alles (ook op voeding), zelf uitvogelen en variëren, zal ook helpen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X