Een tijdje geleden heb ik een keer een topic aangemaakt over de weinige vooruitgang die ik zie bij bepaalde dingen. Ik wil nu omdat ik nog vrij veel vet op me lichaam heb eerst het droog gaan trainen om vervolgens massa te gaan trainen. Mijn vetpercentage zit nu op 15.7%. Ik heb hier op de website gesearched maar kon geen topics vinden waarin over deze manier van trainen werd gesproken. Ik wil nu dus een total body workout gaan doen waarbij ik 5x50 herhalingen doe. Zijn er hier mensen die daar al enige ervaringen mee hebben ? En is het verstandig om daar nog 20 minuten hiit training achteraan te doen op de loopband ? Graag u mening en ervaringen
5x50 crossfit
Collapse
X
-
wat is trouwens jullie mening m.b.t. massa trainen. Ik ga nu crossfit doen omdat ik een pesthekel heb aan vet en dir gewoon eigenlijk helemaal weg wil hebben alvorens ik weer massa ga trainen. Of is het beter om op dezelfde weg door te gaan en pas echt droog te gaan trainen als ik heel groot ben. Ik heb nu gewoon heel.veel moeite net vet en ik irriteer me er mateloos aan.
Comment
-
Originally posted by citral View Postwat is trouwens jullie mening m.b.t. massa trainen. Ik ga nu crossfit doen omdat ik een pesthekel heb aan vet en dir gewoon eigenlijk helemaal weg wil hebben alvorens ik weer massa ga trainen. Of is het beter om op dezelfde weg door te gaan en pas echt droog te gaan trainen als ik heel groot ben. Ik heb nu gewoon heel.veel moeite net vet en ik irriteer me er mateloos aan.
Je kunt prima 4x8 of 3x8 doen als je droog wilt geraken.
Droog geraken doe je door onder je onderhoud te eten (dus ofwel cardio ofwel cutten of een combinatie)lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
-
Originally posted by axel1994 View PostDroog trainen heeft niets te maken met hoe je traint.
Droog geraken doe je door onder je onderhoud te eten (dus ofwel cardio ofwel cutten of een combinatie)
Met cardio creëer je gewoon een extra tekort qua kcal, welke je ook kan bereiken middels een beperking in je voedingsinname. De opvatting "ik wil mijn vet kwijt dus ik ga als een malle cardio doen" is helaas een hardnekkige opvatting. Voeding komt altijd op de eerste plaats en de manier van trainen is daar secundair aan. Dan kan je beter je spieren blijven prikkelen dmv KT om je vvm te behouden.Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by axel1994 View PostDroog trainen heeft niets te maken met hoe je traint.
Droog geraken doe je door onder je onderhoud te eten (dus ofwel cardio ofwel cutten of een combinatie)
Comment
-
Originally posted by citral View PostDat kan ik gedeeltelijk met je eens zijn. Als ik logisch nadenk kost 5x50 meer fysiekeinspanning dan 3x8 ook al pak je dan wel zwaardere gewichten. Waardoor je dus meer gaat verbranden bij een andere manier van trainen? Of heb ik het nou nirt bij het juiste eindTrain hard or go hormone
Comment
-
Ik heb vandaag voor het eerst 5x50 gedaan en daarna nog 30 minuten gerent. Meestal eet ik niet al teveel voor ik ga trainen maar dat is hier toch echt wel aan te raden ik vind dit vele malen zwaarder dan alles deruit halen bij 3x8 wat ik hiervoor deed. Ik eigenlijk ook niemand aanraden :d
Comment
-
Dit is ook een andere manier van trainen, je traint hier op conditie en uithoudingsvermogen ipv kracht of groei, je kan ook wel groeien op deze manier van trainen, maar dit zal beduidend minder zijn dan het trainen met lagere reps.
Afhankelijk van je doelen is dit inderdaad een prima manier van trainen en ja dit is een andere manier van "zwaar" en ik vind dit ook "zwaarder" trainen en dat terwijl je met pussy gewichten bezig bent, maarja.."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostDit is ook een andere manier van trainen, je traint hier op conditie en uithoudingsvermogen ipv kracht of groei, je kan ook wel groeien op deze manier van trainen, maar dit zal beduidend minder zijn dan het trainen met lagere reps.
Afhankelijk van je doelen is dit inderdaad een prima manier van trainen en ja dit is een andere manier van "zwaar" en ik vind dit ook "zwaarder" trainen en dat terwijl je met pussy gewichten bezig bent, maarja..
Comment
-
Originally posted by citral View PostHet enige doel wat ik de komendd 3-4 maanden heb is met vetpercentage verlagen. Het is inderdaad wel gek om opeens veel lichtere gewichten te pakken, maar aan de andere kant ook vrij logisch hehe
Stel je deed in je bulk:
Bankdrukken:
8x100
8x100
7x100
7x100
Incline Dumbell press:
8x40 Per hand
8x40 per hand
7x40 per hand
7x40 per hand
etc etc etc
als je dan opeens zo gaat trainen:
Bankdrukken:
15x75
15x75
13x75
13x75
Incline Dumbell press:
15x30 Per hand
15x30 per hand
13x30 per hand
13x30 per hand
dan is de trainingsprikkel niet intensief genoeg om je massa te behouden.
-------------------
Oplossing:
Bankdrukken:
8x100
8x100
15x75
20x60
Incline Dumbell press:
8x40 Per hand
8x40 per hand
15x30 per hand
20x24 per hand
je doet de helft van je "zware sets" die je normaal doet, en daarnaast doe je één of twee lichtere sets met extra veel herhalingen voor wat extra kcal verbranding.
OF
je doet enkel de zware sets (die zorgen voor optimaal spierbehoud), en je zorgt dat je toch genoeg lichaamsvet verbrand via een calorie tekort in je voeding en eventueel extra cardio.
----------------More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostOm massa te behouden, moet je zo zwaar blijven trainen als je altijd doet. Ga je lichter trainen, ga je massa verliezen.
Stel je deed in je bulk:
Bankdrukken:
8x100
8x100
7x100
7x100
Incline Dumbell press:
8x40 Per hand
8x40 per hand
7x40 per hand
7x40 per hand
etc etc etc
als je dan opeens zo gaat trainen:
Bankdrukken:
15x75
15x75
13x75
13x75
Incline Dumbell press:
15x30 Per hand
15x30 per hand
13x30 per hand
13x30 per hand
dan is de trainingsprikkel niet intensief genoeg om je massa te behouden.
-------------------
Oplossing:
Bankdrukken:
8x100
8x100
15x75
20x60
Incline Dumbell press:
8x40 Per hand
8x40 per hand
15x30 per hand
20x24 per hand
je doet de helft van je "zware sets" die je normaal doet, en daarnaast doe je één of twee lichtere sets met extra veel herhalingen voor wat extra kcal verbranding.
OF
je doet enkel de zware sets (die zorgen voor optimaal spierbehoud), en je zorgt dat je toch genoeg lichaamsvet verbrand via een calorie tekort in je voeding en eventueel extra cardio.
----------------
Ik ga denk ik morgen maar eens een goed voedingsschema maken zodat ik duidelijk kan zien hoeveel calorieen ik dan binnen moet krijgen om droger te worden. Volgens de voedingsbehoefte calculator is mijn dagelijkse behoefte zon 3020cal. Dit zou dus nu rond de 2500 moeten gaan liggen, als ik het goed begrijp ? Als ik hier dus ook nog is bij ga rennen verbrand dat ook weer energie.Vroeger heb ik een half jaar lang op 1000 calorieen per dag geleefd en 4 uur per dag cardio gedaan ( ik weet het heel ziek), dus het is voor mij hard om te geloven dat alleen die 500 calorieen het verschil gaan maken.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment