pijn!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pijn!!!!

Jo gasten en chicks,

Hoe moet ik beginnen.. uhmm. Fuck it. Ik heb nu twee jaar last van mijn voet slash enkel. Twee jaar geleden ongeluk gehad met de scooter en voet was klem komen te zitten onder de scooter. Toen de pijn van mijn leven geleid en na een aantal weken was het weg.

Maanden later kwam de pijn terug echter niet zo erg, lichte pijn. Gekke was dat het steeds wegging en weer terug kwam. Naar de huisarts en volgens hem moest ik op sportschoenen lopen dan zou alles weer goed komen. 3 maanden lang geprobeert en weer terug naar huisarts. Hij bleef bij zijn standpunt = sportschoenen dragen (eerder gezeik gehad met de tyfuslijer) dus hij kon de pot op van mij en ben toen naar een ander huisarts gegaan (mijn huidige).

Hij dacht dat het een ontsteking was en daarom moest ik 20 dagen lang diclofenac slikken. Heeft nada geholpen. Naar de dokter, rointgefoto van gemaakt kei lang gewacht op de resultaat = niks aan de hand. Pijn werd steeds erger en erger en erger. CT scan van gemaakt weekje gewacht op de resultaat = weer niks!!!

Dokter was ook radeloos maar ja hoor toen zag hij dat ik platte voeten heb. Wat een bullcrap heb dit mijn hele leven al maar goed ik moest daarom ook minimaal 3 maanden op met op maat gemaakte voetzolen lopen. Heb dit 4 maanden gedaan (met heel veel pijnstillers).

Probleem is duidelijk mijn bot, ik voel mijn bot letterlijk branden en de pijn is niet te beschrijven. Ik zit op dit moment op 3000mg ibuprofen per dag en tramadol. Ik kan zonder pijnstiller niet lopen, niet sporten niet slapen helemaal niks doen. Ik schreeuwde zo hard van de pijn dat de buren kwamen aankloppen en vragen of er iets aan de hand was!

Ik ben radeloos, nu heb ik over 1 week weer een afspraak bij de ortho maar ik weet al wat het gaat worden. Pijnstillers en langer op de zolen lopen want er is niks te zien op de scan dus wordt het niet snijden.

Hij zei dat het ook de spieren konden zijn maar ik voel toch heel duidelijk dat de pijn echt in de botten zit maar goed ik ben nu uit mezelf kuurtje deca gestart om te kijken of dat wat doet. Ik ben echt wanhopig.

heb deca op 200 en test op halve ml. 75ml

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Iemand ooit zoiets meegemaakt?
    Ik denk zelf aan een botontsteking. Ik train nu al twee jaar geen benen meer of heel amper en dat zijn me toch een paar satestokjes!

Maar goed ik kan zo moeilijk gelukkig doorgaan met me leven. Ik kan niks!
    Last edited by Nex-; 01-08-2012, 19:35.

Dus in hoop om je enkel/voet beter te maken ben je gaan kuren?
    uuh dit is de eerste keer dat ik ooit zoiets hoor, waarom kon je niet gewoon je voet/enkel natuurlijk proberen te versterken?
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Deca voert calcium af naar de botten als ik het me goed herinner; maar niemand hier op bodynet zelfs een gediplomeerde arts kan jou aan de hand van dit tekstverhaal niet met trauma-letsel helpen- hier moet je gewoon (nogmaals) voor langs het ziekenhuis, en je niet weg laten sturen door moelijke termen maar doorvragen; of naar je huis arts gaan en zeggen 'denk je nog steeds dat het dit of dat is' artsen hebben altijd een gevoelig ego wat dat betreft

Comment

kabaffel
        Dat is wat ik de afgelopen twee jaar heb geprobeerd. Heel af en toe de enkels trainen, kan het niet te vaak doen, dan schiet ik mezelf liever neer.

Ik snap dat ik weer naar de arts moet, staat ook vermeld in mijn bovenstaande bericht dat ik volgend week weer een afspraak heb. Maar wellicht dat iemand hier iets soortgeijks heeft meegemaakt?
        Last edited by Nex-; 01-08-2012, 19:49.

Comment

Nex kerel, wat n klote zooi zeg heej.
          Bot ontsteking? Dat geloof ik niet, als je dat al 2jaar hebt.
          Maar die hevige pijn die je beschrijft is niet normaal natuurlijk. Dat moet wel iets zijn.
          Zenuw? Botvlies? Gewricht?

Is je enkel open (wond) geweest?
          Heb je alleen pijn bij belasting, of ook als je er niet op staat?
          Doet het ook pijn als je het been omhoog houd?
          Zit de pijn diep, of oppervlakkig?
          Kun je de enkel goed bewegen, zonder gekraak? (ook al doet het pijn)
          Zit het in het gewricht, of zit het er naast?
          Zit er vocht in (is het opgezet)?

Ik wil niet zeuren Nex, maar als je de Deca op 200mg/pw zet, zou ik de Test toch op 250mg/pw zetten.
          Tegen ontstekingen echter helpen corticosteroiden beter.
          Ook aspirine zou dan moeten helpen tegen een ontsteking.
          Maar ook de medicijnen (niet steroiden) zoals:diclofenac, aceclofenac, diflunisal, fenoprofen, fenylbutazon, flurbibrofen, ibuprofen, indometacine zouden je dan moeten helpen.
          Daarom dat ik n beetje twijfel aan een ontsteking..

Comment

Als het een of andere onsteking zou zijn dan zou je enkel wel flink opzwellen, je zou misschien in de richting van chronisch neuropatische pijn kunnen gaan zoeken.....hier een artikel:

Neuropatische pijn of zenuwpijn [gezondheid.be]
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

na 3 alinia's van je verhaal dacht ik alleen nog maar: Waarom denk je dat leden van dit forum slimmer zijn dan 2 huisartsen, doktoren die een röntgenscan voor zich hebben liggen en een CT-scan.

als alle hoop verloren is en geen enkele dokter kan je helpen, vraag of je daar een nachtje mag blijven en ga daar sporten onder toezicht. Misschien komen ze er dan beetje uit :/ maar het lijkt me sterk dat ze je daar voor uitnodigen.

Sterkte
              BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                Nex kerel, wat n klote zooi zeg heej.
                Bot ontsteking? Dat geloof ik niet, als je dat al 2jaar hebt.
                Maar die hevige pijn die je beschrijft is niet normaal natuurlijk. Dat moet wel iets zijn.
                Zenuw? Botvlies? Gewricht?

Is je enkel open (wond) geweest?
                Heb je alleen pijn bij belasting, of ook als je er niet op staat?
                Doet het ook pijn als je het been omhoog houd?
                Zit de pijn diep, of oppervlakkig?
                Kun je de enkel goed bewegen, zonder gekraak? (ook al doet het pijn)
                Zit het in het gewricht, of zit het er naast?
                Zit er vocht in (is het opgezet)?

Ik wil niet zeuren Nex, maar als je de Deca op 200mg/pw zet, zou ik de Test toch op 250mg/pw zetten.
                Tegen ontstekingen echter helpen corticosteroiden beter.
                Ook aspirine zou dan moeten helpen tegen een ontsteking.
                Maar ook de medicijnen (niet steroiden) zoals:diclofenac, aceclofenac, diflunisal, fenoprofen, fenylbutazon, flurbibrofen, ibuprofen, indometacine zouden je dan moeten helpen.
                Daarom dat ik n beetje twijfel aan een ontsteking..
                Ik pak test er echt alleen als onderhoud bij, misschien 125mg maar hoger ga ik niet. Pijn zit diep, ik kan me enkel prima bewegen (wanneer ik geen pijn heb) het kraakt wel een heel klein beetje verder niet echt opgezet, je ziet aan de buitenkant ook helemaal niks al moet ik wel zeggen dat ik eerder wel een blauwe plek had (op de dag wanneer de eerste scan werd gemaakt).

Ibuprofen helpt wel degelijk op hogere dosering. Dat is ook de reden waarom ik neig naar een ontsteking. De pijn komt overigens op onregelmatige tijden, het maakt verder geen ruk uit waar ik mee bezig ben of ik nou sport, slaap of gewoon zit. Echter wanneer het al pijn doet is het niet slim om te gaan lopen of wat dan ook waardoor je voet of enkel belast wordt. Dan is het echt einde spel en komt er een rivier met tranen tevoorschijn.

Comment

Klinkt echt klote man, welk ziekenhuis bezoek je? dit moet wel echt even onderzocht worden lijkt me. Is altijd lastig te achterhalen waar het vandaan komt als scans niks uitwijzen.

Originally posted by Nex- View Post
                  Echter wanneer het al pijn doet is het niet slim om te gaan lopen of wat dan ook waardoor je voet of enkel belast wordt.
                  Mijn (rechter)enkel is 2x gebroken geweest en mn enkelbanden 5x (in)gescheurd, sindsdien chronisch pijn bij lopen enzo, totdat ik begon hard te lopen (door de pijn heen). Als ik dat nu 2x in de week volhou, dan is de pijn echt heel veel minder. Doe ik een tijd geen hardlopen, dan moet ik weer ongeveer 4x 'door de pijn heen' rennen, en dan verdwijnt het weer langzaam.

Geen idee of je dat al geprobeerd heb, en ook geen idee hoe zoiets medisch gezien in elkaar steekt, het helpt bij mij in ieder geval.. misschien loop ik het was los ofzo.. maar waarschijnlijk is mijn situatie niet vergelijkbaar met de jouwe, maar wilde je mijn ervaring niet onthouden...

Comment

Klote Nex.

Ziet je gezicht er nog steeds vermoeid uit? (Vorige topic van je ). Mijne wel man, dokter zei dat ik bleek was en zonlicht nodig had. Denk dat ik dat wel genoeg krijg maarja. Misschien helpt het jou wel.
                    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Klinkt idd als neuropathische pijn. Misschien zenuwschade opgelopen of beklemt hij soms. Als dat het is zou je heel andere geneesmiddelen moeten krijgen.
                      Train hard or go hormone

Comment

mooi klote kerel. sterkte

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                          Klinkt echt klote man, welk ziekenhuis bezoek je? dit moet wel echt even onderzocht worden lijkt me. Is altijd lastig te achterhalen waar het vandaan komt als scans niks uitwijzen.

Mijn (rechter)enkel is 2x gebroken geweest en mn enkelbanden 5x (in)gescheurd, sindsdien chronisch pijn bij lopen enzo, totdat ik begon hard te lopen (door de pijn heen). Als ik dat nu 2x in de week volhou, dan is de pijn echt heel veel minder. Doe ik een tijd geen hardlopen, dan moet ik weer ongeveer 4x 'door de pijn heen' rennen, en dan verdwijnt het weer langzaam.

Geen idee of je dat al geprobeerd heb, en ook geen idee hoe zoiets medisch gezien in elkaar steekt, het helpt bij mij in ieder geval.. misschien loop ik het was los ofzo.. maar waarschijnlijk is mijn situatie niet vergelijkbaar met de jouwe, maar wilde je mijn ervaring niet onthouden...
                          Probleem is dat ik niet kan lopen wanneer de pijn begint, doe ik helemaal niks dan gaat het over 15 minuten weg soms blijft het 1 uur soms 2 uur. Aangezien het nu zover is gekomen dat ik het geen 5 minuten kan uithouden neem ik direct pijnstillers als het begint.

Als ik niet kan lopen kan ik moeilijk gaan hardlopen.

Ik neem ook tramadol nu en daar space ik hem zo hard van, ik ga ermee stoppen want anders komt er nooit wat van dat goedje is tering lekker.

En kojak nee mijn face is nog steeds fucked maar ja boeiend. Als je bleek bent dan kan je altijd onder zonnebank gaan lijkt me toch beetje melatonan

Comment

Twee jaar geleden heb je dus een trauma opgelopen. De pijn ging weg en kwam na enkele maanden weer terug met tussenpozen en werd steeds heviger. Je enkel kraakt maar je kunt hem wel goed bewegen. De pijn zit diep, komt onvoorspelbaar opzetten en neemt ook op onvoorspelbare termijn weer af. Als het eenmaal pijn doet, is belasting pijnlijk. Zooltjes helpen niet en ontstekingsremmers ook niet. Van buitenaf is er niets te zien op ooit een blauwe plek na en op scans is ook geen afwijking te zien.

Dat is zo ongeveer de samenvatting van een twee jaar durend probleem. Ik zou zeggen, vul het aan met wat je nog kunt bedenken, zet het op papier voor je arts en vraag nogmaals om hulp. Ga elke week bij hem op bezoek als het moet. Als je niet terugkomt, weet hij ook niet dat je nog steeds met het probleem rondloopt.

Een arts is ook maar een mens en een schriftelijke weergave kan niet alleen jou, maar ook hem helpen de gang van zaken op een rijtje te krijgen. Dan kunnen jullie samen bedenken of je bij een orthopeed, neuroloog, fysiotherapeut etc. het beste af bent voor een vervolgonderzoek.

Comment

Toen je Jo gasten en chicks zei stopte ik met lezen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X