pijn!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Daar had de orthopeed het vandaag ook over. Mogelijk zenuw pijn.

Binnenkort een bloedonderzoek en een MRI scan. Als hier niks uitkomt dan weet hij het ook niet meer (zijn eigen woorden). Dat wordt dan de pijnpoli.

Overigens ook een bloedonderzoek bij de huisarts aangevraagd voor vitamine b12.

Ook nog pantoprazol meegekregen.
    Last edited by Nex-; 07-08-2012, 14:27.

Comment

Goedzo. Hopen dat er wat uit komt voor je.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bloedtest bekend. Ik ben keihard geneukt?

ALAT 104
        ASAT 173

lever niet best aan toe.

Maar nu komt het.

CK 11160 mag max 200 zijn.

Spierafbraak gaat dus erg snel, dat zou ook de verzuring kunnen verklaren. Ik heb 28 aug een afspraak bij poli interne geneestkunde.

Heb wel 5 dagen dbol geslikt in het begin op 30mg maar mee gestopt omdat ik erg last kreeg van mijn hoofd.

Ik zie niet hoe de deca en test dit kunnen veroorzaken.

Comment

Ik weet niet wat zware spiertraining voor die waarden doet, maar een stijging van ASAT en CK is normaal. Echter, hoever hij mag stijgen weet ik echter niet. Klinkt als een flinke stijging namelijk. Hopelijk kunnen ze daar meer vertellen. Ook laten kijken of die waarden zakken als je een week niet gesport hebt.
          Train hard or go hormone

Comment

Ik sport sowieso al bijna niet en tja 60x hoger dan dat het moet zijn klinkt niet best.
            De enige reden waarom ik de kuur nam was ook uit wanhoop voor mijn enkel.

Comment

Ik kom zulke hoge ck waarden zelfs niet bij sporters tegen die een dikke kuur erin knallen en als een gek trainen heb even opgezocht en zag een tópic waar die gast met 6000 aankwam, ik zit dan bijna twee keer zo hoog. Na het schrijven van twee zinnen moet ik al even stoppen aangezien ik dan (denk) een beetje kramp krijg. En tijdens sporten kan ik ook meestal niet hoger gaan dan 4 reps. Schouders kan ik helemaal niet meer trainen.

Iemand die weet of de ck waarde door een ontsteking bijv ook zo hoog kan worden?

Comment

CK kan zeker verhoogd zijn bij spierontstekingen, maar ik zou even afwachten wat de internist zegt.
                Train hard or go hormone

Comment

Alat en asat zijn verhoogd maar niet alarmerend. CK vind ik wel errug hoog.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

nu of nooit

Daar zit ik dan ook echt mee. Heb nu bij het lopen zelfs last van spieren die snel verzuren. Ik denk dat als het zo door gaat ik binnenkort niet veel meer kan doen.
                    Last edited by Beachboy; 23-08-2012, 22:15.

Comment

Rustig aan pik. Eerst die uitslagen maar eens afwachten en anders naar de pijnpoli, die kunnen vaak ook nog een hoop dingen ter bestrijding van pijn.

sigpic

Comment

Nex, het is niet niks wat je nu voor je kiezen krijgt. Ik lees dat alle aspecten van je leven geraakt zijn doordat je lichaam niet goed functioneert. Pijn is een gevoel maar angst is een emotie. Angst kan je pijn verergeren, speculeren over wat het kan zijn helpt je nu niet. Je weet toch nog niet wat er precies aan de hand is? Geef de moed niet op, houd je geest sterk totdat je meer weet. Zolang je niets zeker weet, kan het ook nog meevallen... al begrijp ik wel dat je het even niet ziet zitten. Ik denk dat je ouders je graag steunen als je open en eerlijk met ze deelt wat je hier met ons deelt. Ik zou het graag weten als jij meer weet, ik leef met je mee.

Comment

Niet om je bang te maken kerel. Maar ben je al eens getest op bepaalde spierziektes (bijv duchenne)? Volgens mij leveren deze (en andere) ook een hogere CK levels op.

Zeker als het zonder oorzaak gebeurd zou ik dit zeker mee laten nemen in verder onderzoek al is het maar om het uit te sluiten.
                          There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

Comment

Originally posted by Beescht View Post
                            Niet om je bang te maken kerel. Maar ben je al eens getest op bepaalde spierziektes (bijv duchenne)? Volgens mij leveren deze (en andere) ook een hogere CK levels op.

Zeker als het zonder oorzaak gebeurd zou ik dit zeker mee laten nemen in verder onderzoek al is het maar om het uit te sluiten.
                            Duchenne zal het niet zijn, dat zie je op jonge leeftijd al. Dan had hij ondertussen wel in een rolstoel gezeten of onder de groene zoden gelegen. CK verhoging krijg je bij alle ziekten waarbij er veel spierafbraak is (ontsteking etc).

Heb je die verzuring alleen in je beenspieren? Het begon het met zenuwpijn en nu is het ook spierpijn in de benen?

De ergste dingen waar ik even aan denk is bijvoorbeeld Myasthenia Gravis:
                            *Toenemende spierzwakte bij activiteit en afname bij rust
                            *Vaak eerst echter in oogspieren, kauwspieren etc

Polymyositis:
                            *Spierontsteking met hoge CK waarden onder andere.
                            *Vaak zwakte in schouder en/of bekkengordel.

Maar kan natuurlijk van alles zijn. Ben benieuwd!
                            Train hard or go hormone

Comment

Wil even om advies vragen.

Ik was gister naar de internist geweest, uitgebreide bloed en urineafname gehad.
                              Heel veel bloed afgenomen. De dokter liet mij een paar spieroefeningen doen ik maar 1 of 2 x kon doen. Kramp en verzuring was het resultaat.

Ik word morgen gebeld voor de ck waarde, over twee weken hoor ik wat de rest van de uitslagen zijn. Hij laat mij morgen ook weten of ik naar de neuroloog moet of reumatoloog.

Probleem is dat ik opeens een steek heb gekregen in mijn rug waardoor ik bijna niet meer kan lopen. Het doet ontzettend veel pijn. Mijn benen begeven het ook langzaam want ook daar kan ik moeilijk op lopen maar het gaat nog net.

Steken bij de nieren en onderrug is de hele dag al. Weet even niet meer wat ik moet doen.

Is het handig om mij te laten opnemen in ziekenhuis (dus daar blijven tot verder onderzoek?). Ik kan bijna niks meer. Ik wil het wel doen maar ik ben erg bang dat mijn ouders erachter komen. Ik woon niet meer thuis maar zij maken zich erg veel zorgen om mij en ik vertel elke keer weer dat het goed gaat. Mijn moeder heeft een hartaanval gehad en mijn vader zelf is al jaren ontzettend ziek . Zijn ziekte heeft verder niks met mij te maken. Maar mijn moeder heeft dus een erg zwak hart.

Comment

Ik denk toch dat je je ouders beter kunt vertellen wat er aan de hand is. Als je in het ziekenhuis wordt opgenomen, is dat ook een shockerende mededeling en je moet het toch een keer zeggen. Als je je ouders er niet mee wilt belasten, kun je misschien voor dit moment iemand anders vragen om hulp? Als je je huisarts zou vertrouwen, zou ik die bellen en anders de internist die jou nu in onderzoek heeft. Ik zou zeker een arts benaderen dat het niet meer gaat en dat je situatie is veranderd/verergerd. Opname in het ziekenhuis doen ze ook niet 'zomaar' dan moet je toch naar je arts. Je moet ergens hulp halen Nex.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X