HBO-Opleiding: Sportmanagement (sport en bewegen)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HBO-Opleiding: Sportmanagement (sport en bewegen)

Goedendag heren/dames

Zoals de titel luidt, gaat deze topic over de HBO-Opleiding Sportmanagement (sport & bewegen)
    Ik heb dit schooljaar mijn MBO diploma gehaald en wil nu graag deze opleiding doen omdat ik vind dat dit het beste bij me past. Me interesse heeft altijd in sporten, voeding en mensen motiveren gelegen. Ik heb me ingeschreven bij de haagse hogeschool maar i.v.m. vakantie zullen ze pas de twaalfde van augustus bereikbaar zijn. Ondertussen heb ik op het internet informatie geprobeerd te vinden over de opleiding zelf en zag dat je aan een inschrijfprocedure moet voldoen d.m.v een intake-gesprek.
    Ook vond ik wat ik vond erg vaag beschreven. Zoals wat je allemaal kunt doen na die 4 jaar.

Zijn er mensen die voor deze opleiding hebben gekozen of ken je mensen die deze opleiding volgen?
    Ik zou graag alle plus/min punten horen.

Originally posted by Taylor View Post
    Goedendag heren/dames

Zoals de titel luidt, gaat deze topic over de HBO-Opleiding Sportmanagement (sport & bewegen)
    Ik heb dit schooljaar mijn MBO diploma gehaald en wil nu graag deze opleiding doen omdat ik vind dat dit het beste bij me past. Me interesse heeft altijd in sporten, voeding en mensen motiveren gelegen. Ik heb me ingeschreven bij de haagse hogeschool maar i.v.m. vakantie zullen ze pas de twaalfde van augustus bereikbaar zijn. Ondertussen heb ik op het internet informatie geprobeerd te vinden over de opleiding zelf en zag dat je aan een inschrijfprocedure moet voldoen d.m.v een intake-gesprek.
    Ook vond ik wat ik vond erg vaag beschreven. Zoals wat je allemaal kunt doen na die 4 jaar.

Zijn er mensen die voor deze opleiding hebben gekozen of ken je mensen die deze opleiding volgen?
    Ik zou graag alle plus/min punten horen.
    Damn.. Had eerlijk gezegd een hoop reacties verwacht. Are you there boyssss

Comment

Helaas kerel. Ken de opleiding niet eens. Ook niet zo raar, want ik ben al wat jaartjes van het studeren af.
      Succes in ieder geval.
      "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Een maat van me heeft de opleiding gedaan en werkt nu nog steeds bij AH. Ook een serieuze sporter. Ik heb het echter nooit over zijn opleiding gehad, niet tot in detail tenminste.

Mja verwacht niet dat je leuk gaat verdienen later met deze opleiding, als je al HBO gaat doen dan zou ik persoonlijk voor een ander opleiding kiezen. Maar he, uiteindelijk draait het niet om het geld maar of jij je gelukkig voelt met de baan die je hebt gekozen.

Ik wilde zelf vwo doen via LOI aangezien ik best op leeftijd ben en alsnog op de universiteit wil studeren. Heb al zo lang niks met school gedaan maar word het werk als operator ook zat. Helemaal als je al een havo diploma op zak hebt.
        Last edited by Nex-; 06-08-2012, 21:55.

Comment

AH als albert heijn? :l Weet je zeker dat die het heeft afgemaakt?

Comment

Hahaha!
            Dat was dus Taylor en zijn voormalige plannen om Sportmanagement te gaan studeren

Maar Nex: dat wordt nog een flinke kluif. Eerst je VWO en dan nog uni. Hoe oud ben je?
            "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Ja dat weet ik zeker. Hij werkt er al erg lang, doet het ook als bijbaantje en heeft zijn opleiding net afgerond. Mja ik vraag er nooit naar, wie weet is hij nog niet op zoek naar een sportcarriere?

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
                Hahaha!
                Dat was dus Taylor en zijn voormalige plannen om Sportmanagement te gaan studeren

Maar Nex: dat wordt nog een flinke kluif. Eerst je VWO en dan nog uni. Hoe oud ben je?
                Ik ben eigenlijk 23 dus nog jong maar als ik nu nog vwo ga doen doen en dan naar de universiteit ben ik al aardig op leeftijd zonder werkervaring in de richting die ik dan ga volgen.

We hebben hier eigenlijk maar een genie en dat is GeneraliX. Volgens mij gymnasium als ik mij niet vergis. Al heb ik ook een nichtje die dat doet hehe.
                Last edited by Nex-; 06-08-2012, 22:06.

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
                  Hahaha!

Haha nee vind je gek Even een opleiding van 4 jaar volgen op HBO en dan werkloos zijn. Me twijfels zijn wel sterk toegenomen. Niet alleen omdat er blijkbaar zo weinig werk te doen valt maar ook omdat er nauwelijks iemand op een fitnessfora er iets van weet. Weet alleen niet wtf ik anders moet doen en de tijd dringt

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                    Ik ben eigenlijk 23 dus nog jong maar als ik nu nog vwo ga doen doen en dan naar de universiteit ben ik al aardig op leeftijd zonder werkervaring in de richting die ik dan ga volgen.

We hebben hier eigenlijk maar een genie en dat is GeneraliX. Volgens mij gymnasium als ik mij niet vergis. Al heb ik ook een nichtje die dat doet hehe.
                    Jezus... 23.... En dat noem jij op leeftijd????!!!
                    Snap verder wel wat je bedoelt hoor.
                    Kan je niet parttime gaan werken en dan je VWO of HBO prop halen?

Zitten er hier niet meer mensen die hoogopgeleid zijn dan?
                    Zal toch wel....

Overigens bepaalt je opleiding niet of je slim bent hoor. Het enige wat dat zegt is of je goed kan leren.

Comment

Originally posted by Taylor View Post
                      Haha nee vind je gek Even een opleiding van 4 jaar volgen op HBO en dan werkloos zijn. Me twijfels zijn wel sterk toegenomen. Niet alleen omdat er blijkbaar zo weinig werk te doen valt maar ook omdat er nauwelijks iemand op een fitnessfora er iets van weet. Weet alleen niet wtf ik anders moet doen en de tijd dringt
                      Je kan altijd je prop halen en dan verder kijken. Misschien zoiets als sportmedische wetenschappen op de uni.

Comment

Ik ben nu zelf bezig met Cios niveau 4. Sport en bewegen op MBO. 'T is maar net welke richting je op wil. Afgaande van het forum ga ik er van uit dat je de kant van de fitness op wil? Het mooie van sport- en bewegen is dat het heel divers is. Je kunt dus verschillende kanten uit, en daarmee is er voldoende werk in tegenstelling tot wat er vaak beweerd wordt. In de fitness branche is het wel een net iets ander verhaal, het is daarin lastiger om een fulltime baan te krijgen voor 5 dagen per week van 8 tot 5 zeg maar. Daarom zeg ik, het ligt er maar net aan welke kant je op wil. Organisatie en management ben ik minder bekend mee.
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

Ja klopt. Het grappige van de opleiding sport en bewegen (sportmanagement) is dat ze er heel oppervlakkig over zijn.

Afgestudeerde studenten Sportmanagement (Sport en Bewegen) werken bij sportbonden, sportadviesbureaus, gemeenten, commerciële sportorganisaties (wellness, fitness), welzijnsorganisaties en evenementenbureaus.

Functies
                          Zij vervullen daar functies en rollen als (junior) beleidsfunctionaris, adviseur, ontwikkelaar, projectleider, consulent, medewerker top- of breedtesport, beweegconsulent, coördinator, beheerder of (assistent) manager.

Klinkt allemaal erg tijdelijk en weinig van gehoord.. Niet?

Comment

Daar kom je ook niet echt verder mee. Zegt weinig over de specifieke rol die je moet gaan vervullen in je desbetreffende functie. Wat ze mij wel is verteld hebben (maar dat is heel globaal) is dat je bijv. de zwemlessen kunt gaan organiseren bij een zwembad. Of ouder en kind zwemmen. Je zorgt er voor dat er een tijd gereserveerd is waarop de lessen gegeven kunnen worden, iemand die de les verzorgt natuurlijk, dat er hulpmiddelen beschikbaar zijn, dat soort dingen. Sportdagen/toernooien, bijv tijdens een evenement. Nu is het niet zo heel mooi weer helaas, maar stel dat dat het wel was, kun je een beach soccertoernooi organiseren, of beachvolley wat je wil. Dat soort dingen. Maar goed ik heb er verder niet zo heel veel verstand van, zit zelf namelijk in een andere richting:P
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

Haha ja dank je wel gozer btw FUCK that shit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X