Pijnscheut rechter elleboog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijnscheut rechter elleboog

Als ik aan mijn triceps begin na de borst gedaan te hebben krijg ik pijnlijke scheuten in mijn rechter elleboog. Deze voel ik al iets tijdens de push-ups maar dan is het nog niet hinderlijk. Het is een soort stroomschoot. Deze trekt tijdens de extensie van mijn armen door naar mijn hand. Zodra ik terug ga naar beginpositie is het irritante gevoel weg.

Iemand een idee wat het is en wat ik eraan kan doen?

Borstschema
    Dumbell flys
    Dumbell press
    Push-up <-- hier licht vervelend

Triceps
    Dumbell Triceps extensions <-- hier gaat het fout

ja, naar de fysio gaan. last van een zenuw of aanhechting? moet je toch voorzichtig mee zijn met zulke blessures. vaak kom je er ook moeilijk van af.
    heb zelf "gevoelige" ellebogen. bij mij zijn de aanhechtingen nog wel eens een probleem. wat bij mij wel hielp was elke dag 2 oefeningen voor triceps te doen en dat dan met zeer lichte gewichten en oefeningen heel langzaam uitvoeren. oefeningen mogen geen pijn doen! en zo langzaam het gewicht weer opbouwen.

even naar de fysio voor een goede beoordeling en aanpak voor herstel

Comment

Ik vermoed een golfarm/tenniselleboog. Zelf heb ik er ook soms een periode last van.

Het meeste last heb ik tijdens curls met een rechte baar (cable/barbell) of tijdens sommige varianten van de triceps extensions.

Bij mij gaat het altijd vanzelf over, de oefeningen die ik hierboven aangaf zul je ook niet meer in mijn schema zien voorkomen.

Best kan je wel eens een fysio raadplegen.
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Kan inderdaad een (beginnende) tenniselleboog zijn. Ik heb daar als sinds maart last van, en al gaat het nu gelukkig de laatste tijd echt wel heel goed, het is nog steeds een zwak punt.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Omdat het vooral bij tricepsisolatie is kan het ook een ontsteking van de tricepspees zijn. Deze is slecht doorbloed. Zelf heb ik hier ook last van gehad en kon er 2 maanden niet door trainen. Maar die stroomstoot doet vermoeden dat er ook een zenuw klem zit.
          Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X