Wat is jouw excuus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patriciaaa View Post
    inferno_0666; is er nu een aparte klasse voor rolstol bbers? Ik dacht dat ik net zoiets tegenkwam, maar kon er niet meer over vinden
    Er zijn een paar bonden:

Wheelchair Bodybuilding - Home

Als ik het zo zie gaat het er serieus aan toe.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

deze is insane

RAHMAN Siamand Islamic Republic of Iran Paralympic benchpress 301 kg HD - YouTube
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Geweldig filmpje

Comment

Ik heb reuma & de ziekte van crohn ..! Ik heb podiumplannen in de toekomst..!

Comment

Bij ons in de sportschool lopen er savonds tegen een uur of 9 veel gehandicapte rond. Niet dat ik daar problemen mee heb, maar ze trainen dan met zware gewichten. Belasten hun hele lichaam veel te erg, en geen begeleiders erbij ik snap niet dat daar niet op gelet word...

Comment

Originally posted by Toph View Post
              MS is een auto-immuunziekte waarbij de zenuwen ontstoken raken. Hierdoor krijg je op den duur motorische- en gevoelsstoornissen. ME is een geen opzichzelfstaande ziekte maar een syndroom waarvan ze de oorzaak geloof ik nooit gevonden hebben. Valt in de categorie IBS, RSI, instabiele bekken syndroom etc. Waarschijnlijk speelt de geest een belangrijke rol hierin.
              Bij MS raken de zenuwen niet alleen ontstoken, maar wordt ook myeline rond de zenuwcel afgebroken. Myeline zorgt voor een geleiding van de zenuwprikkel. Door het afbreken van dit "geleidingseiwit" komt de zenuwprikkel niet meer aan in de motorunits van de spiercellen waardoor de functie afneemt of uitvalt. Daarnaast ontstaan er ontstekingen in de hersenen en oogzenuwen.
              MS is een autoimmuunziekte waarbij er iets mis gaat in het immuunsysteem waarbij lichaamseigen eiwitten worden afgebroken. De onderscheiding eigen/niet-eigen loopt spaak. MS kent vele gradaties van zeer mild met slechts een keer een tijdelijke aanval waarbij het lichaam grotendeels hersteld (dit is de grootste groep), tot het compleet uitvallen van lichaamsdelen en uit eindelijk de dood.

De exacte oorzaak waarom het immuunsysteem zo reageert is nooit gevonden. Interessant is dat ziekte alleen in de westerse wereld voorkomt en niet ras gebonden is waardoor de oorzaak vrijwel zeker te vinden is in omgevingsfactoren.

Ik vind de categorie indeling zeer vreemd, ook de toevoeging dat de geest een belangrijke rol speelt. De rol van de geest kun je, zover mijn kennis reikt, volledig uitvlakken. MS is, bij de wat zwaardere gevallen, duidelijk aan te tonen middels MRI scans, ook de afbraak van myeline is vast te stellen wanneer zenuwcellen worden onderzocht. Ik denk dat MS meer past in het rijtje auto-immuunziekte zoals Reuma en de ziekte van graves etc...

ME is overigens een vermoeidheidssyndroom.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                Bij MS raken de zenuwen niet alleen ontstoken, maar wordt ook myeline rond de zenuwcel afgebroken. Myeline zorgt voor een geleiding van de zenuwprikkel. Door het afbreken van dit "geleidingseiwit" komt de zenuwprikkel niet meer aan in de motorunits van de spiercellen waardoor de functie afneemt of uitvalt. Daarnaast ontstaan er ontstekingen in de hersenen en oogzenuwen.
                MS is een autoimmuunziekte waarbij er iets mis gaat in het immuunsysteem waarbij lichaamseigen eiwitten worden afgebroken. De onderscheiding eigen/niet-eigen loopt spaak. MS kent vele gradaties van zeer mild met slechts een keer een tijdelijke aanval waarbij het lichaam grotendeels hersteld (dit is de grootste groep), tot het compleet uitvallen van lichaamsdelen en uit eindelijk de dood.

De exacte oorzaak waarom het immuunsysteem zo reageert is nooit gevonden. Interessant is dat ziekte alleen in de westerse wereld voorkomt en niet ras gebonden is waardoor de oorzaak vrijwel zeker te vinden is in omgevingsfactoren.

Ik vind de categorie indeling zeer vreemd, ook de toevoeging dat de geest een belangrijke rol speelt. De rol van de geest kun je, zover mijn kennis reikt, volledig uitvlakken. MS is, bij de wat zwaardere gevallen, duidelijk aan te tonen middels MRI scans, ook de afbraak van myeline is vast te stellen wanneer zenuwcellen worden onderzocht. Ik denk dat MS meer past in het rijtje auto-immuunziekte zoals Reuma en de ziekte van graves etc...

ME is overigens een vermoeidheidssyndroom.
                Klopt helemaal wat je zegt, alleen de laatste alinea snap ik niet. ME is de psychosomatische aandoening, MS niet. Volgens mij las je mijn tekst verkeerd. MS is inderdaad makkelijk op te sporen met MRI (evt met gadolineum voor actieve laesies). Er zijn theorieën dat in dichtbevolkte gebieden de selectiedruk voor genen die betrokken zijn bij het immuunsysteem groot was/is, waardoor in sommige individuen het immuunsysteem te goed werkt. Eskimo's bijvoorbeeld hebben veel minder auto-immuunziekten, omdat ze zo afgelegen wonen.

Heb jij niet je roeping om arts te worden gemist?
                Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                  Klopt helemaal wat je zegt, alleen de laatste alinea snap ik niet. ME is de psychosomatische aandoening, MS niet. Volgens mij las je mijn tekst verkeerd. MS is inderdaad makkelijk op te sporen met MRI (evt met gadolineum voor actieve laesies). Er zijn theorieën dat in dichtbevolkte gebieden de selectiedruk voor genen die betrokken zijn bij het immuunsysteem groot was/is, waardoor in sommige individuen het immuunsysteem te goed werkt. Eskimo's bijvoorbeeld hebben veel minder auto-immuunziekten, omdat ze zo afgelegen wonen.

Heb jij niet je roeping om arts te worden gemist?
                  Je hebt gelijk! Ik heb jouw tekst verkeerd gelezen.

Die theorieën ken ik ook, het immuunsysteem wordt te actief en de tolerantie te laag waardoor er op verkeerde en niet schadelijke antigenen gereageerd. Hooikoorts is misschien wel de meest bekende vorm, ook de minst kwalijke waarschijnlijk. Interessante materie!

Ik had graag arts willen worden.......

Hoe staat het met jouw opleiding?

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    Je hebt gelijk! Ik heb jouw tekst verkeerd gelezen.

Die theorieën ken ik ook, het immuunsysteem wordt te actief en de tolerantie te laag waardoor er op verkeerde en niet schadelijke antigenen gereageerd. Hooikoorts is misschien wel de meest bekende vorm, ook de minst kwalijke waarschijnlijk. Interessante materie!

Ik had graag arts willen worden.......

Hoe staat het met jouw opleiding?
                    Ik stuur je een pm, om niet teveel OT te gaan
                    Train hard or go hormone

Comment

Ik heb geen moeite met offtopic in mijn topics hoor, niet als het een inhoudelijke discussie is
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Her setter Bedin norgesrekord i knebøy ved hjelp av én arm - Sport - NRK

Noor die door ongeval functies verloor in nek en rechter schouder en volledige arm waardoor spieren daar compleet afgestorven zijn gaat door met powerliften! Sterk, mooi om te zien.
                        Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                          Her setter Bedin norgesrekord i knebøy ved hjelp av én arm - Sport - NRK

Noor die door ongeval functies verloor in nek en rechter schouder en volledige arm waardoor spieren daar compleet afgestorven zijn gaat door met powerliften! Sterk, mooi om te zien.
                          Mooi om te zien inderdaad! Zal ook wel door een motorongeluk zijn zoals die jongen eerder in dit topic. Die zijn berucht dat ze plexus brachialis letsel veroorzaken waardoor arm en schouder uitvallen.
                          Train hard or go hormone

Comment

Mijn ex-vriendin is geboren zonder linker onderarm. Toch kon ik haar na 2 jaar nog steeds niet betrappen op iets dat ze niet kon. Ze kon altijd heel goed paard rijden ondanks haar handicap. Soms als ik met training ergens tegen op kijk omdat het zwaar is denk ik aan haar doorzettingskracht. Wat zeuren we toch vaak terwijl er mensen zijn die het veel zwaarder hebben
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik vind het interessant en complimentwaardig hoe sommige mensen, ondanks soms zware lichamelijke beperkingen, een doorzettingsvermogen hebben waar de gemiddelde mens u tegen zegt. Vaak zijn het ook de mensen die wat hebben, die NIET klagen, terwijl mensen die elk lichaamsdeel nog kunnen gebruiken gaan zeuren om vrijwel alles. Ik denk dat iedereen nog veel kan leren van mensen met een beperking, en dat we ons moeten realiseren dat we geluk hebben, dat wij nog wel elk lichaamsdeel kunnen gebruiken, en dat we het ook moeten gebruiken, aangezien wij het nog wel kunnen. Ik zie ook weleens iemand in de sportschool, ik zie dat er wat is maar ik weet niet echt goed wat, en toch doorzetten, je ziet hem groeien, heel mooi! Denk weleens, laat ik hem aanspreken en een compliment geven, ben namelijk ook wel benieuwd wat er met hem is, maar dan krabbel ik toch terug aangezien ik het toch bang ben voor de reactie..

Comment

Echt prachtig deze

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X