Het schrijven van 1 grote BN guide

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het schrijven van 1 grote BN guide

Ik had het idee om te beginnen met 1 groot 'compilatieboek' van alle op BN aanwezige kennis met enkel wetenschappelijk onderbouwde claims op een duidelijke manier uitgelegd, zodat zelfs de grootste leek een flinke dosis basiskennis bezit na het bestuderen van dit boek, maar ook de meer ervaren trainer dit kan raadplegen voor in-depth detaills.

Ik was benieuwd ik hoeverre mensen zoals bv. een Pescatore(?) geinteresseerd zijn om hieraan mee te schrijven, de bedoeling is dat we een man of 4-5 bereid vinden dit te doen, het liefst een expert op elk gebied- we gaan samen de criteria opstellen (qua indexering etc) en hier in cloud-vorm aan werken.

Dit alles om een basis-houvast te creeren voor de andere BN gebruikers.

Ik ben benieuwd of hier een groepje voor warm loopt, dus laat dat hieronder vooral weten

Ik ben wel bereid je te helpen hoor, leuk initiatief. Ik ben echter geen expert in welk vakgebied dan ook wat betreft bb. Ik ben wel redelijk ok in het achterhalen van info en begrijpend lezen. Laat maar weten waar ik je eventueel mee kan helpen.

Het is mss handig eerst een opzet uit te werken. Werkt een stuk efficienter. Ik heb zelf veel van Dyno en Inferno opgestoken wat betreft voeding en schema's respectievelijk. Maar ook van zat andere personen natuurlijk.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Klinkt als muziek in me oren. Voor veel mensen (vooral beginners) is het handig om alles op een rijtje te hebben. Scheelt een hoop domme vragen.

Ben bang dat ik niet over de kennis beschik maar mensen als Dyno Inferno etc. kunnen hier iets moois van maken.

Succes !!!
      Never Never Never Give Up !!!

Comment

Goed idee!
        If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

ik schrijf wel het troll gedeelte

sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post

Ik schrijf wel over onze lieve heer

Comment

Originally posted by pescatore View Post
              Ik ben wel bereid je te helpen hoor, leuk initiatief. Ik ben echter geen expert in welk vakgebied dan ook wat betreft bb. Ik ben wel redelijk ok in het achterhalen van info en begrijpend lezen. Laat maar weten waar ik je eventueel mee kan helpen.

Het is mss handig eerst een opzet uit te werken. Werkt een stuk efficienter. Ik heb zelf veel van Dyno en Inferno opgestoken wat betreft voeding en schema's respectievelijk. Maar ook van zat andere personen natuurlijk.
              Mensen met een gezond verstand kunnen altijd helpen Bedankt voor je enthousiasme en iedereen is natuurlijk vrij een bijdrage te leveren .
              Post inderdaad van de week een eerste opzet maar de bedoeling is om gezamelijk met degenen die hieraan (willen) gaan bijdragen een structuur op te zetten en aan de hand daarvan zoveel mogelijk kennis te verwerken op een zo duidelijk en makkelijk vindbaar mogelijke manier.
              Hoop inderdaad dat ook de prominentere BN leden zich hierachter zullen scharen omdat ik buiten het gebied van voeding ook weinig kan betekenen.

Originally posted by kojak View Post

bedankt voor de constructieve bijdrage

Comment

Ik vraag me af in hoeverre de members die echt kennis van zaken hebben hieraan mee willen werken.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Ik vraag me af in hoeverre de members die echt kennis van zaken hebben hieraan mee willen werken.
                  Vandaar ook dat ik dit topic maak, het is meer een opzetje tot hopelijk iets moois en als een admin/vooraanstaand lid het wil overnemen zou dat heel mooi zijn.

Comment

Zou zeker mooi zijn, maar niet essentieel. Als je gericht te werk gaat kun je qua informatie het nodige wel boven water krijgen. De vraag wát je over wilt brengen is belangrijker, alsmede de kwaliteit van het uiteen zetten en structureren. Daarnaast kun je met vragen hier ook terecht natuurlijk
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Echt een top initiatief. Gaat heel veel tijd in zitten, dus hoop echt dat je voldoende mensen weet te vinden die je ermee kunnen helpen.
                      Zou de mensen die je er graag bij wilt hebben via pm contacteren en samen met hen een planning maken zodat zij er ook helemaal achter staan.

Wordt echt een klusje voor de ervaren leden, aangezien je dan waarschijnlijk het meest correcte/ complete boek krijgt, aangezien zij ook de meeste praktijk ervaring zullen hebben.

Inferno weet erg veel op het gebied van schema's / training. Daarnaast: falstyr weet ook super veel op dat gebied, evenals robbie.
                      Wat betreft voeding is er echt een absolute topper op dit forum: dynobet. Daarnaast weet ik dat sjoerd ook erg veel met voeding bezig is en ook over de nodige kennis beschikt.

Daarnaast, martin noppert is echt een onuitputtelijke bron van inspiratie. Hij is zelf nu ook druk bezig met wedstrijdvoorbereiding dus acht de kans klein dat hier tijd voor heeft.

Indien enkele van deze ervaren leden geen tijd/ zin hebben om te helpen, zou je misschien wel kunnen vragen of ze als proeflezer willen dienen. Je zou hen dan de eerste versie op kunnen sturen, hen om commentaar kunnen vragen en dan vervolgens het een en ander aanpassen.

Heel veel succes, en als je hulp nodig hebt hoor ik het wel. Gr.

Comment

P.s. zou er goed over nadenken hoe uitgebreid je het boek wilt gaan maken.
                        Denk dat het heel erg belangrijk is om eerst een team te vormen en dan als eerste een overzicht en planning te gaan maken.

Comment

Originally posted by Damn View Post
                          P.s. zou er goed over nadenken hoe uitgebreid je het boek wilt gaan maken.
                          Denk dat het heel erg belangrijk is om eerst een team te vormen en dan als eerste een overzicht en planning te gaan maken.
                          Bedankt voor deze en je vorige post, leuk om te horen dat ik niet de enige ben die het nut ervan ziet
                          Mijn idee was inderdaad om de mensen waarvan ik in elk geval heb ondervonden dat ze van toegevoegde waarde zijn te pm'en of ze op wat voor manier dan ook een bijdrage willen leveren.
                          Zat zelf te denken aan een opzet van of een wiki-achtig principe, of een los domein/ bn subpage wat dan ook(kan zelf prima scripten indien nodig, en ik zal niet de enige op BN zijn), of inderdaad gewoon grofweg een PDF/doc achtig principe.
                          Hoop in elk geval ergens deze week een groepje actieve enthousiastelingen met kennis van zake bij elkaar te brengen om samen de komende weken/maanden iets moois te maken !

Comment

Jep, wat betreft de planning en dergelijke zou ik je altijd kunnen helpen. Dus laat vooral weten als je ergens hulp mee nodig hebt.

Comment

Dit word een moeilijke om te maken.

Er zijn 1001 wegen naar Rome,dus hoe wil je die allemaal in 1 boek stoppen.
                              Neem bv het zomersticky en pescatores stukje ,daar zit al
                              zoveel info wat niet deugt.

Leuk dat je dit wil doen,maar zo'n heel uitgebreid verhaal met allerlei onderzoeken ( waar sommige op dit forum goed in zijn het posten daarvan) gaat voor mij compleet aan het forum verhaal voorbij.
                              Last edited by Mvos; 07-10-2012, 18:30.
                              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X