weinig slaap maakt dik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• weinig slaap maakt dik

was wel bekend dat slapen belangrijk is maar toch goed om te lezen

Slaaptekort maakt dik
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Geld dit ook voor mannen?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Geld dit ook voor mannen?
      is inderdaad getest op vrouwen.
      maar ga er vanuit dat dit ook voor mannen geld.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Onderzoek gaat er al gelijk vanuit dat iemand tekort heeft aan 5 uur, en genoeg heeft aan 7, 8 uur?
        En aangezien het onderzoek op vrouwen is gedaan: heeft het iets temaken met de geboorte van een kind? Want dat is toch dé periode waarin de meeste vrouwen standaard en structureel te weinig slaap krijgen. Maargoed, dan zijn er wel meer factoren die een rol spelen. En na een geboorte is het niet gek dat een vrouw afvalt.

Los daarvan kan ik me er wel in vinden. Al vraag ik me af in hoeverre daarbij er sprake is van een neergaand spiraal.... Bij meer stress vraagt het lichaam ook al snel meer slaap om te herstellen. En veel van die punten zijn gerelateerd aan stress door slaaptekort...
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Patricia geen aanval op jou ofzo maar het valt me op dat je met de meeste dingen die er worden gepost op het forum nooit akkoord gaat, kan dit kloppen? Ben je soms een personal trainer die over alles iets weet of ga je gewoon graag in discussie? Nog eens, is geen aanval, weet het gewoon niet hoe ik het anders moet zeggen maar het viel me wel op.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Je kan wel van alles aannemen dat het zo is, maar je moet achter dingen gewoon vraagtekens stellen. Zo leer je ook steeds meer ipv alles klakkeloos overnemen en doen.

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
              Patricia geen aanval op jou ofzo maar het valt me op dat je met de meeste dingen die er worden gepost op het forum nooit akkoord gaat, kan dit kloppen? Ben je soms een personal trainer die over alles iets weet of ga je gewoon graag in discussie? Nog eens, is geen aanval, weet het gewoon niet hoe ik het anders moet zeggen maar het viel me wel op.
              Niet om the white knighten, maar ze stelt toch goede vragen?

Interessant artikel.

Comment

Originally posted by Silk View Post

Interessant artikel.
                Ja ze stelt goede vragen, maar elke keer als ik een topic zie, zie ik haar mening ook elke keer weer staan en elke keer lijkt het alsof ze niet akkoord gaat met wat er gezegd wordt. Ik vind het zelfs goed dat iemand een mening heeft, beter dan iemand die alles gewoon over neemt en aan neemt als de waarheid, daarom vroeg ik me af of ze een personal trainer was en de dingen waarmee ze niet akkoord gaat ook echt een onderbouwing voor heeft. Ze zal haar mening wel van ergens halen denk ik hé?

Vroeg het alleen maar
                Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                  Het is een fora, geen blog. Misschien moet je het verschil eens opzoeken
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Silk View Post

Interessant artikel.
                    Monty Python-The Black Knight - YouTube
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Het is een fora, geen blog. Misschien moet je het verschil eens opzoeken
                      Een forum. Je intonatie is, hoe zal ik het zeggen, meestal wat pretentieus. Vond ik nu niet overigens
                      Last edited by pescatore; 18-10-2012, 10:43.
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

niet van die dure woorden gebruiken, vind ze niet leuk.
                        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Wel logisch dat je van weinig slaap aankomt. Slaaptekort heeft invloed op de hormonen leptin en ghrelin:

Lack of sleep changes your appetite
                          "We have very substantial research that shows if you shorten or disturb sleep, you increase your appetite for high-calorie dense foods," says Charles Samuels, MD, medical director of the Centre for Sleep and Human Performance in Calgary, Alberta. "On a simplistic level, your appetite changes."

Two hormones in your body play an important role in controlling appetite and satiety. Ghrelin stimulates appetite, causing you to eat; leptin suppresses appetite—so you'll stop eating—and stimulates energy expenditure. In a properly functioning brain, the two hormones are released on and off to regulate normal feelings of hunger. But research has shown that sleep deprivation can alter ghrelin and leptin levels.

"When sleep is restricted to four hours a night, ghrelin levels go up and leptin levels go down," says National Sleep Foundation spokesperson William Orr, PhD, president and CEO of the Lynn Health Science Institute in Oklahoma City. "So you have a greater amount of appetite and a greater amount of intake."

bron: Why a Lack of Sleep Can Make You Fat, and How to Keep From Gaining Weight - Sleep - Health.com
                          En het is niet alleen je eetlust die wordt beinvloed door deze hormonen.

Er is een correlatie tussen lepin afgifte en vetmassa. Is er sprake van verminderde afgifte dan wordt er minder vet als energie verbruikt.

Leptin and its role in lipid metabolism. [Curr Opin Lipidol. 2001] - PubMed - NCBI

Osteoporosis, arteriosclerosis, leptins and lipids

Ghrelin zorgt er juist voor dat meer vet wordt opgeslagen.

Higher ghrelin levels have been shown to "reduce energy expenditure, stimulate hunger and food intake, promote retention of fat, and increase hepatic glucose production to support the availability of fuel to glucose dependent tissues," the authors note. "In our experiment, sleep restriction was accompanied by a similar pattern of increased hunger and … reduced oxidation of fat."

bron: Sleep loss limits fat loss
                          Ghrelin induces abdominal obesity via GHS-R-d... [Mol Endocrinol. 2009] - PubMed - NCBI
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

waarom ben ik dan nog niet dik? doe gemmiddeld 4 uren slaap per nacht...
                            http://fotoninja.nl
                            - beginnend -

Comment

no stress no high cortisol level
                              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X