weinig slaap maakt dik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dogiedog View Post
    waarom ben ik dan nog niet dik? doe gemmiddeld 4 uren slaap per nacht...
    Slaapgebrek betekent niet dat je gelijk moddervet wordt, dat is een nogal onnozele manier van redeneren. Ook andere factoren spelen natuurlijk een rol en bij de een zal de invloed van slaapgebrek nu eenmaal groter zijn dan bij de ander. Dat betekent echter niet dat het op jou geen invloed heeft.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Onderzoek gaat er al gelijk vanuit dat iemand tekort heeft aan 5 uur, en genoeg heeft aan 7, 8 uur?
      En aangezien het onderzoek op vrouwen is gedaan: heeft het iets temaken met de geboorte van een kind? Want dat is toch dé periode waarin de meeste vrouwen standaard en structureel te weinig slaap krijgen. Maargoed, dan zijn er wel meer factoren die een rol spelen. En na een geboorte is het niet gek dat een vrouw afvalt.

Los daarvan kan ik me er wel in vinden. Al vraag ik me af in hoeverre daarbij er sprake is van een neergaand spiraal.... Bij meer stress vraagt het lichaam ook al snel meer slaap om te herstellen. En veel van die punten zijn gerelateerd aan stress door slaaptekort...

Bij de geboorte van een kind zijn het juist de vaders die een tekort aan slaap krijgen. Na 2 vrije dagen van de overheid weer aan het werk moeten (tenzij je onbetaald verlof neemt), terwijl de vrouw weken van een middagdutje kan genieten. Er wordt voor ze gezorgd (en terecht) door zowel kraamzorg en manlief.
      Zowel man als vrouw hebben slaaptekort, maar de dames kunnen en moeten 's middag bijtanken.
      Dat zal niet de reden zijn waarom dit onderzoek enkel op vrouwen is toegepast lijkt me.
      Purist
      Verzuren zonder kuren
      ...ilse weet alles...

Comment

Het is een fora, geen blog. Misschien moet je het verschil eens opzoeken
        Wat ben je toch altijd lief tegen iedereen haha, vind het wel mooi

Comment

Patricia loopt altijd op alles en iedereen te zeiken, maar er komen nog weleens nuttige dingen uit maar het meerendeel van de reacties zijn alles behalve opbouwend, zie haar vaak mensen die (in haar ogen) iets doms vragen op het forum belachelijk maken en zelden opbouwend advies geven; maarja zal het nog een keer herhalen ze heeft wel de kennis maar niet de attitude om beginnelingen te helpen..

Comment

Originally posted by aktito View Post
            Patricia loopt altijd op alles en iedereen te zeiken, maar er komen nog weleens nuttige dingen uit maar het meerendeel van de reacties zijn alles behalve opbouwend, zie haar vaak mensen die (in haar ogen) iets doms vragen op het forum belachelijk maken en zelden opbouwend advies geven; maarja zal het nog een keer herhalen ze heeft wel de kennis maar niet de attitude om beginnelingen te helpen..
            Ik vind juist dat ze goed vragen stelt en vind haar attitude (meestal, ja meestal, de meesten hebben wel eens een mindere attitude) goed

Je moet niet zomaar alles geloven wat je leest. En via internet kan iets wat normaal bedoeld is lijken op "lopen zeiken".
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by R2D2 View Post
              Bij de geboorte van een kind zijn het juist de vaders die een tekort aan slaap krijgen. Na 2 vrije dagen van de overheid weer aan het werk moeten (tenzij je onbetaald verlof neemt), terwijl de vrouw weken van een middagdutje kan genieten. Er wordt voor ze gezorgd (en terecht) door zowel kraamzorg en manlief.
              Zowel man als vrouw hebben slaaptekort, maar de dames kunnen en moeten 's middag bijtanken.
              Dat zal niet de reden zijn waarom dit onderzoek enkel op vrouwen is toegepast lijkt me.
              Zeg ik ergens dat mannen meer of minder slaap krijgen dan vrouwen in die periode?
              Het onderzoek is gedaan op vrouwen, dus hetgeen over mannen is niet relevant. Dit was simpelweg een voorbeeld waarmee ik me kan voorstellen dat vrouwen massaal slaaptekort krijgen, en een periode waarbij het gewicht overduidelijk fluctueert.

'Lijkt me' heb je weinig aan met onderzoeken. En 'lijkt me' is ook de reden waarom onderzoeken die gedaan worden op ratten of op mannen herstellende van anorexia mbt aankomen in spiermassa, wel vaak als volle waarheid voor bodybuilding gezien worden.
              En dát is niet persoonlijk naar jou bedoeld, maar wel de reden waarom ik bij veel onderzoeken vraagtekens zeg. Simpelweg omdat het een enorm verschil kan maken.

Zou er een stelling aan een onderzoek verbonden worden, dan krijgt het al snel een andere wending. Dat nodigt ook meer uit tot een interessante discussie, is weer eens wat anders.

Originally posted by pescatore View Post
              Een forum.
              Inderdaad, enkelvoud.

Originally posted by Teddek View Post
              niet van die dure woorden gebruiken, vind ze niet leuk.
              Niets mis mee als het in het juiste context is. Laat nu net dat laatste zijn wat voor veel onnodige misverstanden zorgt. En waarom zou je het vaak ook gebruiken: omdat het interessant klinkt?
              Lekker belangrijk op het internet....

maar niet de attitude om beginnelingen te helpen..
              Waarom moet ik iets voorkauwen wat iemand zelf kan opzoeken? Omdat het interessant staat?
              En daarbij: ik weet niet veel. Je zal mij er ook nooit op betrappen dat ik van mening ben dat ik veel weet. Dat is niets meer dan een interpretatie.
              Maar, bedankt
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                Ik vind juist dat ze goed vragen stelt en vind haar attitude (meestal, ja meestal, de meesten hebben wel eens een mindere attitude) goed

Je moet niet zomaar alles geloven wat je leest. En via internet kan iets wat normaal bedoeld is lijken op "lopen zeiken".
                Ja,... soms eet ik een beetje teveel van dit, en dan ontplof ik gewoon makkelijk. Dat krijg je met boem-kool
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Vreem dat dat iedereen hier vind dat je je kritisch moetn opstellen in het leven, maar zodra Patricia dat doet loopt ze te zeiken.
                  Lijkt me trouwens ook vreemd om zomaar iets klakkeloos aan te nemen. Dat doe je ook niet als er ineens een rekening op je mat valt. Dat loop je ook eerst even na voordat je betaalt neem ik aan.
                  Anders beland je meteen in Radar of opgelicht.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    vreem dat dat iedereen hier vind dat je je kritisch moetn opstellen in het leven, maar zodra patricia dat doet loopt ze te zeiken.
                    Lijkt me trouwens ook vreemd om zomaar iets klakkeloos aan te nemen. Dat doe je ook niet als er ineens een rekening op je mat valt. Dat loop je ook eerst even na voordat je betaalt neem ik aan.
                    Anders beland je meteen in radar of opgelicht.

1+

Comment

Zeg ik ergens dat mannen meer of minder slaap krijgen dan vrouwen in die periode?
                      Het onderzoek is gedaan op vrouwen, dus hetgeen over mannen is niet relevant. Dit was simpelweg een voorbeeld waarmee ik me kan voorstellen dat vrouwen massaal slaaptekort krijgen, en een periode waarbij het gewicht overduidelijk fluctueert.

'Lijkt me' heb je weinig aan met onderzoeken. En 'lijkt me' is ook de reden waarom onderzoeken die gedaan worden op ratten of op mannen herstellende van anorexia mbt aankomen in spiermassa, wel vaak als volle waarheid voor bodybuilding gezien worden.
                      En dát is niet persoonlijk naar jou bedoeld, maar wel de reden waarom ik bij veel onderzoeken vraagtekens zeg. Simpelweg omdat het een enorm verschil kan maken.
                      Je leest selectief.
                      Ik reageerde op je vraag die je (jezelf?) stelde. Zie het dikgedrukte in m'n vorige quote. Dat staat los van het onderzoek. Mijn opmerking 'lijkt me' had dus betrekking op je vraag, niet op het onderzoek.
                      Dus voortaan iets beter lezen.
                      Lijkt me.
                      Purist
                      Verzuren zonder kuren
                      ...ilse weet alles...

Comment

patricia is een vrouw die een hoog testosterongehalte heeft, kenmerk 1= altijd gelijk halen en koppig ;-)
                        Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Originally posted by lucky_luc View Post
                          1+
                          Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Vreem dat dat iedereen hier vind dat je je kritisch moetn opstellen in het leven, maar zodra Patricia dat doet loopt ze te zeiken.
                          Anders beland je meteen in Radar of opgelicht.
                          Kritisch en negatief zijn 2 verschillende woorden, als ik Patricia was had ik je nu aangespoort de definitie eens te googlen.

Comment

Kritisch en negatief zijn 2 verschillende woorden, als ik Patricia was had ik je nu aangespoort de definitie eens te googlen.
                            Ik vind gewoon dat het meer en meer een gewoonte aan het worden is haar af te zeiken gewoon omdat ze patricia is. En dat mag wel wat minder naar mijn mening.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
                              patricia is een vrouw die een hoog testosterongehalte heeft, kenmerk 1= altijd gelijk halen en koppig ;-)
                              Dan zou elke vrouw een te hoog test gehalte hebben.
                              Net zoals dat elke vrouw depressief is met hun regelmatige mood swings

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X