Leukemie - Geld inzamelen. Lange tekst maar wel belangrijk!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leukemie - Geld inzamelen. Lange tekst maar wel belangrijk!

Hier het bestand.

https://rapidshare.com/files/4261836...%20Tristan.rar

Beste mensen

Een van mijn goede vrienden heeft een tijdje geleden een kindje gekregen. Alles verliep goed en dokters zeiden dat het een gezond zoontje is geworden. Een aantal maanden na de geboorte, lag dit kindje elke nacht al wenend in zijn bedje van de pijn. Dokters hebben hem volledig onderzocht en hebben leukemie geconstateerd.

Deze moedige kleine jongen heeft al verschillende chemokuren achter de rug. Telkens als het er op lijkt dat hij er weer bovenop begint te komen, komt een infectie roet in het eten gooien waardoor hij weer nieuw bloed toegediend moet krijgen en een nieuwe chemokuur moet ondergaan.

De sterke ouders van deze jongen zijn genoodzaakt om te stoppen met werken, om full time bij hun zoontje te kunnen zijn. Nu is er sinds kort een soort van veiling geweest onder vrienden met kleine spulletjes wat hier en daar wel wat geld heeft opgebracht, maar dit is lang nog niet genoeg om hen te helpen.

Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben om geld in te zamelen, want blijkbaar is het niet toegelaten volgens de wet om zo maar op straat met een collectebus rond te lopen, of collectebussen in verschillende winkels te plaatsen wat eigenlijk wel een gemakkelijke manier zou zijn om geld in te zamelen want iedereen die aan de kassa komt van een winkel die cash betaalt en een klein beetje over heeft is soms wel geneigd om dit te geven aan een goed doel, al is het maar een klein beetje.

Een aanvraag voor deze collectebussen moet je bij de gemeente doen en kan tot 6 maanden duren alvorens je hiervoor toestemming krijgt. Hoe hard het ook klinkt maar na 6 maanden kan het misschien te laat zijn.

Ook wou ik dit nog vragen. Of jullie bereid zouden zijn om een halve euro of 1 euro te storten of een bedrag dat je zelf wil op een bepaalde rekening voor dit goede doel.

Nu snap ik natuurlijk dat je zal denken van ja, hij kan wel zeggen dat het voor een goed doel is maar hij kan gewoon het geld in zijn zakken steken, maar ik kan je verzekeren dat dit niet zal gebeuren.

Aangezien dit min of meer geheim moet blijven voor de ouders, zal ik proberen om informatie hier neer te zetten zodat ik jullie kan bewijzen dat het echt voor een goed doel is.

Een hele lap tekst en voor de mensen die het helemaal gelezen hebben, heel hard bedankt en hopelijk kunnen jullie me helpen.
    Last edited by GeneralIx; 02-11-2012, 19:23.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Niemand? :s
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Misschien is het een idee om een website te maken met een foto van het gezin er op en het hele verhaal er onder. Tegenwoordig zit iedereen uren lang op het internet dus dat is een mogelijkheid om de mensen te bereiken
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Mocht je geld inzamelen, kijk eens op goededoelen.nl
        Ik dacht dat je daar kon regelen dat het geld inzamelen via ideal en de telefoon makkelijker wordt. Als ik zo de pc aanheb zal ik daar even kijken hoe het ook alweer zat. Er zijn best een aantal dingen mogelijk.
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Guusd View Post
          Misschien is het een idee om een website te maken met een foto van het gezin er op en het hele verhaal er onder. Tegenwoordig zit iedereen uren lang op het internet dus dat is een mogelijkheid om de mensen te bereiken
          Kan ik inderdaad doen. Bedankt voor de tip!

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Mocht je geld inzamelen, kijk eens op goededoelen.nl
            Ik dacht dat je daar kon regelen dat het geld inzamelen via ideal en de telefoon makkelijker wordt. Als ik zo de pc aanheb zal ik daar even kijken hoe het ook alweer zat. Er zijn best een aantal dingen mogelijk.
            Heb eens gekeken op de site. Het probleem is een beetje dat ik in België woon. Ik heb ook eens rond gezocht en vind niet echt een soort gelijke site voor België, ga nog even verder zoeken. Zou inderdaad handig zijn als er hulp van buiten af komt, want alles zelf regelen is niet echt gemakkelijk.

Comment

geefgratis.nl was het, maar dat is volgens mij weer een onderdeel van allegoededoelen.nl en geefsamen.nl
              Zou best kunnen dat je er vanuit België wel bij kan aanmelden hoor. De soorten doelen zijn daar erg openminded, en de man waar het vandaan komt heeft niet bepaald een gesloten visie.
              Wat je kan doen is ook erg afhankelijk van je eigen netwerk. Bedoel, er zijn maar bar weinig mensen die geld zullen geven aan een persoonlijke situatie die ze niet kennen. Logisch, er is geen verbondenheid.

Maar een kleinschalig evenement is zo geregeld. Bijvoorbeeld een spinningsmarathon, en zulke dingen. Spieren voor spieren had het dit weekend heel groot landelijk uitgepakt, maar zulke evenementen worden regelmatig kleinschalig gehouden. Als het een sport is waar normaal weinig wedstrijden zijn, dan is het al snel geliefd bij veel fanatieke sporters. Zeker bij de wat oudere doelgroep. Die zoeken dan weer in hun kennissenkring voor sponsoring, ect. En met gebruik van social media is het nog makkelijker om er meer rugbaarheid aan te geven.

Verder zou je eens kunnen zoeken op fondsenwerving en crowdfunding. Maar omdat het om een klein persoonlijk iets gaat, speelt je eigen netwerk gewoon een grote rol, dat bepaald je mogelijkheden en kansen voor een groot deel.
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

misschien een facebookactie ofzo??

Comment

Ik las iets over een website, als je zou willen kan je een gratis domeinnaam incl website en template met beheer systeem zodat je het zelf makkelijk kan aanpassen van mij/ons krijgen, dan kan je daarvandaan eens kijken.

Ook zal ik eens overleggen, misschien hebben wij nog wel wat meer geld in kas dan een paar euro voor je. Stuur in iedergeval het rekeningnummer met bewijs dat het voor het goede doel is maar per PM, dan zal je van mij alvast die kleine storting van een euro of misschien meer ontvangen, om het startsein te geven dan maar.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                    misschien een facebookactie ofzo??
                    En hoe zou je dit dan doen zodat er geld aan te pas komt?

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      geefgratis.nl was het, maar dat is volgens mij weer een onderdeel van allegoededoelen.nl en geefsamen.nl
                      Zou best kunnen dat je er vanuit België wel bij kan aanmelden hoor. De soorten doelen zijn daar erg openminded, en de man waar het vandaan komt heeft niet bepaald een gesloten visie.
                      Wat je kan doen is ook erg afhankelijk van je eigen netwerk. Bedoel, er zijn maar bar weinig mensen die geld zullen geven aan een persoonlijke situatie die ze niet kennen. Logisch, er is geen verbondenheid.

Maar een kleinschalig evenement is zo geregeld. Bijvoorbeeld een spinningsmarathon, en zulke dingen. Spieren voor spieren had het dit weekend heel groot landelijk uitgepakt, maar zulke evenementen worden regelmatig kleinschalig gehouden. Als het een sport is waar normaal weinig wedstrijden zijn, dan is het al snel geliefd bij veel fanatieke sporters. Zeker bij de wat oudere doelgroep. Die zoeken dan weer in hun kennissenkring voor sponsoring, ect. En met gebruik van social media is het nog makkelijker om er meer rugbaarheid aan te geven.

Verder zou je eens kunnen zoeken op fondsenwerving en crowdfunding. Maar omdat het om een klein persoonlijk iets gaat, speelt je eigen netwerk gewoon een grote rol, dat bepaald je mogelijkheden en kansen voor een groot deel.
                      Ik ga die man eens mailen. Wie weet kan hij me wel helpen.

Alvast bedankt!

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                        Ik las iets over een website, als je zou willen kan je een gratis domeinnaam incl website en template met beheer systeem zodat je het zelf makkelijk kan aanpassen van mij/ons krijgen, dan kan je daarvandaan eens kijken.

Ook zal ik eens overleggen, misschien hebben wij nog wel wat meer geld in kas dan een paar euro voor je. Stuur in iedergeval het rekeningnummer met bewijs dat het voor het goede doel is maar per PM, dan zal je van mij alvast die kleine storting van een euro of misschien meer ontvangen, om het startsein te geven dan maar.
                        Ik heb net toestemming gevraagd van bepaalde mensen of ik foto's mag plaatsen, dan kan iedereen zien waarover het gaat. Dan zal ik een nieuw topic aan maken en de mensen die willen storten mogen dit natuurlijk altijd doen. Maakt niet uit welk bedrag, alle beetjes helpen.

Ik laat je nog iets weten over de website.

Comment

Waarom mogen de ouders niet weten dat je geld voor hun inzameld en wat wil je precies met dit geld doen? Je verhaal klinkt nogal vaag...

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                            Waarom mogen de ouders niet weten dat je geld voor hun inzameld en wat wil je precies met dit geld doen? Je verhaal klinkt nogal vaag...
                            Als het als een verrassing komt steekt het een hart onder de riem. Veel ouders willen het misschien ook niet eens. Sommige mensen hebben moeite met hulp krijgen omdat ze zich er voor schamen
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                              GuusD, heeft het inderdaad goed gezegd.

Wat ik met het geld ga doen? Ik ga dit aan hen geven zodat zij hun zoontje verder kunnen blijven helpen.

Beide ouders hadden een job, maar zijn er mee moeten stoppen om full time voor hun zoontje te zorgen. Hospitalisatieverzekering dekt veel maar niet alles. Bloedtransfusies, chemokuren, over en weer rijden naar het ziekenhuis in leuven (50 min heen en nog eens 50 min terug), ziekenhuis kamer, enz kosten allemaal veel geld. Dus ze kunnen het geld zeker en vast goed gebruiken.

Ik stort al zeker een degelijk bedrag. Als veel mensen 1 euro kunnen missen en dit voor iemand over hebben, dan komen we al een stuk verder.

Want zeg nu zelf wat is 1 euro? Waarschijnlijk als je eens onder je autostoel kijkt ligt daar nog wel een euro onder dat je anders ook niet zou gebruiken

In ieder geval als ik antwoord en bevestiging krijg om meer informatie en foto's te posten dan doe ik dat, dan weten jullie waarover het gaat en dat ik dat geld niet in mijn zakken wil steken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X