rechter knie pijn !
Collapse
X
-
Je moet veeeeel dieper squatten, dat kan een oorzaak zijn van de kniepijn.
Je kniegewricht wordt net ontlast door diepter te squatten.
Stop met leg extensions te doen, dit zijn echte knie verneukers.On a long road to insanity.
SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg
Comment
-
Dieper gaan wat Gleke al vermeld, nu gebruik je je knie eerder als soort van rem op dat gewicht. Als je tot onder parallel gaat heb je dat niet. Inferno heeft wel eens een topic geopend met mooie uitleg van de squat, met de zoekfunctie heb je die zo te pakken"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Originally posted by iNtense View PostLet inderdaad goed op je vorm:
-Probeer je tenen goed naar voren te laten wijzen,
-Benen op heupbreedte,
-Een trotse houding aan te nemen met je bovenlichaam (borst),
-Je knieën absoluut niet meer te buigen dan 90 graden,
-En je knieën nooit over je tenen te "squatten",
Doet het nog steeds pijn probeer dan een lichter gewicht aan te gaan, zodat je tot de 20 herhalingen kan komen, dit zal de spieren in je Art. Genus, oftewel je kniegewricht versterken.
En afhankelijk van je bouw mogen je knieen wel degelijk over je tenen wanneer restrictie hiervan ten koste gaat van de rest van je vorm wat betreft je rug en heupen (rug is bij de squat relatief aan de knieen en de heup het blessuregevoeligst). Betere boodschap zou zijn om dit zoveel mogelijk te beperken, tot in hoeverre je correcte vorm kunt houden.
Verder zie ik niet in waarom je niet verder dan 90 graden zou mogen squatten.
Je zult met een full squat een lager gewicht moeten nemen dan bij parallels of partials, daarnaast vinden de piek krachten op zowel je heup gewricht en rug al plaats bij 90 graden of lager. Enige wat wat voor te zeggen valt zijn de krachten op knieschijf die maximaal zijn bij volledige flexie. Echter zijn problemen hiermee zeldzaam bij gezonde personen.
Daarnaast heeft het wederom te maken met je doelen, maximale activatie van de gluteus maximus vindt pas plaats bij een diepte groter dan 90 graden en is ook aan te raden wat betreft heup kracht.Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).
Comment
-
-Benen op heupbreedte,
Doet het nog steeds pijn probeer dan een lichter gewicht aan te gaan, zodat je tot de 20 herhalingen kan komen, dit zal de spieren in je Art. Genus, oftewel je kniegewricht versterken.
Nooit gehoord van powerlifters of gewichtheffers neem ik aan.
Ik hoop dat ik getrold ben.
Want ja, ook al is het een trol, niet iedereen (bezoekers, nieuwelingen) weten dat.lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
-
-Benen op heupbreedte,
@flapdrol:
De squat is niet goed. Je moet eraan werken om dieper de kunnen en je houding verbeteren.
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...ng-diepte.html
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...e-killing.html
Tijdens het squatten moet je erop letten dat je niet vanuit je tenen duwt maar vanuit je hiel of hele voet. Duwen vanuit de tenen is een veelgemaakte fout; je staat dan minder stabiel en je glutes en hamstrings zijn er minder bij betrokken. Biomechanisch sta je dan namelijk in een minder gunstige positie om die te gebruiken.
Verder dien je er ook op te letten dat je bij het omhoog gaan de "hip drive" gebruikt, dus ook je heupen erbij betrekken en die actief naar voren duwen. En welke spier gebruik je daarvoor? Juist, de glutes. Nogmaals, squatten doe je dus niet alleen met de quads, maar je moet er wel op letten dat je die andere spieren er ook maximaal bij gebruikt. Want zeker in het begin gaat dat allemaal niet automatisch.
Verder is het ook van belang dat je diep genoeg gaat tijdens het squatten. Wanneer je dieper gaat dan parallel dan komen je glutes en hamstrings in actie om het gewicht op te vangen. Doe je dat niet, dan blijft de nadruk op je quads en worden je kniebanden gebruikt als een soort noodrem. Dus behalve dat je hamstrings en glutes worden overgeslagen krijgen je knietjes het ook nog eens zwaar te verduren.
Plaats even een filmpje van jezelf tijdens het squatten als het mogelijk is. Dan is het makkelijker om te analyseren waar het mis gaat.Last edited by inferno_0666; 08-11-2012, 21:47.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostHet is wenselijk dat die naar buiten toe wijzen, in een natuurlijke comfortabele houding. Wijzend in dezelfde richting als de knieen.
Eerder schouderbreedte.
Je bent serieus?
Dit is dus nonsens. Gebruik de zoekfunctie om informatie daarover te vinden in het forum.
ok dit is klinklare onzin. Met de zoekfunctie zul je genoeg informatie vinden daarover.
Er zitten geen spieren in je art. genus, oftewel kniegewricht.
@flapdrol:
De squat is niet goed. Je moet eraan werken om dieper de kunnen.
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...ng-diepte.html
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...e-killing.html
Ligt aan je interpretatie ervan.
Als je je borst vult met lucht (in plaats van in je buik) dan is het niet goed.
Maar je borst hoog houden en niet naar beneden kijken, kan goed helpen voor een rechte rug en minder forward lean.lucky short-armed-spine-bending bastard
Comment
-
Originally posted by axel1994 View PostDe borst trots houden..
Ligt aan je interpretatie ervan.
Als je je borst vult met lucht (in plaats van in je buik) dan is het niet goed.
Vandaar dat ik liever uitleg dat de schouderbladen naar elkaar moeten worden getrokken en de ellebogen naar voren. Dan heb je die gewenste spannning in de bovenrug en de borst gaat dan vanzelf naar voren.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by flapdrol View PostProbleem is als ik lager ga dat ik dan die pijn krijg in mijn rechterknie...
Even rustig aan.
Als je knie feitelijk geblesseerd is dan is rust nodig.
Voor de rest zou ik kijken naar de exacte techniek. (die begint zodra je de barbell aanraakt).
Niet proberen om gewoon diep te gaan. Maar echt goede spanning creëren. De meeste beginnen met de squat als ze klaarstaan met de barbell in de rug.
Je moet beginnen zodra je de stang aanraakt.
Spanning creëren. Gat achteruit, en knieën opzij.
Een goede tip is om niet te zakken via je knieën maar op je gat achteruit te duwen en je knieën opzij.
Proberen altijd dieper te gaan. Ook als is het maar een paar cm per trainingssessie.
Wees bereid om veel minder gewicht te gebruiken.
Ik kon vroeger 8x120 kg half squatten (zoals jou nu eigenlijk).
Ben gezakt naar 40-60 kg voor enkele sessies.
Hierna rustig opgebouwd vanaf 75 kg of zoiets.Last edited by axel1994; 08-11-2012, 22:02.lucky short-armed-spine-bending bastard
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostEn daar zit het probleem dus. De meesten interpreteren het op die manier; borst naar voren en ingetrokken buik. En dan ook nog eens diep in- en uitademen tijdens het uitvoeren van de oefening.
Vandaar dat ik liever uitleg dat de schouderbladen naar elkaar moeten worden getrokken en de ellebogen naar voren. Dan heb je die gewenste spannning in de bovenrug en de borst gaat dan vanzelf naar voren.
wach effe... buik niet intrekken..??? als in, geen spanning in je buik houden en vooral je rug niet hollen??? dat is dan mijn interpretatie van wat jouw interpretatie is wat ik wel zo interpreteer...
met andere woorden: mijn trainers hebben mij allemaal geleerd om een goede spanning in je buik te houden. dit doe je door, middels je schuine buikspieren, je buik zo dun mogelijk te maken.
praktijkvoorbeeld: toen ik nog met mijn buik zo ver mogelijk naar voren squatte verrekte ik telkens mijn buikspieren... buik in => over, nergens last meer van"is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...15 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-