Nieuwe gym!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe gym!

Eindelijk een nieuwe gym gevonden. Het is een soort van oldschool gym.

Het kost mij per maand 35 euro minder dan mijn vorige gym, gewichten gaan tot 70 kg ipv de 40 kg die ik nu had, harde muziek ipv de commerciële radio muziek, de mensen die er rondlopen hebben allemaal een degelijke fysiek dus kan me er goed motiveren.

Nu hebben ze me een rondleiding gegeven en ze vroegen of ik een schema wou en ik zei dat ik eigenlijk al een eigen schema volg maar dat ik dit schema al een tijdje doe en dat ik wel eens wil veranderen.

Ze vroegen wat ik nu deed en ik zei een split schema, 4 dagen. Elke spiergroep 1 keer per week en 1 volledige rust dag en de twee andere rustdagen doe ik nog buik oefeningen.

Ik denk dat toen heel de bar begon te lachen met mijn schema. Stond wel even raar te kijken. En ze vroegen mij, hoe ga je hierop? En ik zei dat het goed werkte voor mij.

Ze lieten mij dan foto's zien van de uitbaters, die allemaal wedstrijden hebben mee gedaan in hun tijd en toen zeiden ze je moet je spiergroepen minstens 2 keer per week trainen en zwaar.

Ze zeiden mij dat ik moest vergeten wat er in al die boekjes staat en dat je niet moet geloven wat de bodybuilders doen. 1 keer is niet genoeg, zelfs niet voor een naturel. Iemand die AS neemt herstelt inderdaad beter, maar zij trainen hun spieren veel meer dan 1 keer per week.

Nu moest ik volgens hun mijn schema gewoon blijven aanhouden, maar gewoon alles 2 keer per week trainen.

Dus:

maandag: benen + schouders
    dinsdag: rug, biceps, traps
    woensdag: borst triceps
    donderdag: rust, eventueel buik
    vrijdag tot en met zondag weer opnieuw zoals maandag tot en met woensdag

Voedingsschema zouden ze me ook mee helpen maar hadden ze geen tijd voor die dag omdat het enorm druk was maar blijkbaar was mijn voedingsschema ook niet goed genoeg volgens hun...

Jullie mening over dit?
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

in elk geval stuk beter dan het gebruikelijke riedeltje idd.

Comment

zoals inferno ook al poste is het beter om meerdere keren per week spieren aan te pakken

maar nog even een vraagje, om welke gym gaat het hier?

Comment

Ik zoek ook zon gym....
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Het kost je 35 euro per maand MINDER?! Holy shit, hoe duur was die lame ass gym dan wel niet. Dat zijn toch geen maand prijzen man...
          "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Ik verbaas me eigenlijk omdat jij je verbaast. Iemand met zoveel posts zal toch wel weten dat splits minder efficiënt werken.

Je weet zeker dat je nu goed zit ipv health gedoe.
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik wou dat er in mijn omgeving zo'n gym was. En zoals Faab al zegt, naar wat voor lame ass gym ging je eerst heen dan
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                Ik wou dat er in mijn omgeving zo'n gym was. En zoals Faab al zegt, naar wat voor lame ass gym ging je eerst heen dan
                Mijn vorige gym was per maand 63 euro , waar ik toch een jaar heb gezeten. Maar de losse gewichten gaan daar tot 40 kg en ze liggen daar ook nog eens een 10 tal meter verwijderd van de bankjes. Met zo'n gewichten eerst 10 meter stappen, dan op je knieën leggen, je goed leggen en dan nog dumbell press doen. Je verliest meer energie bij het beginnen van de oefeningen dan de oefening zelf.

Geen squatrek, wel smith machine maar...ja de rest weet je zelf wel.

Voor de rest zijn het allemaal toestellen van life fitness, dus allemaal dure propere dingen maar daar betaal je dus voor. Er is ook nog een sauna, zonnebank, groepslessen, kinderopvang aan en daarom is de prijs dus zo hoog terwijl je voor die dingen gewoon nog extra moet betalen.
                Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                  Ik verbaas me eigenlijk omdat jij je verbaast. Iemand met zoveel posts zal toch wel weten dat splits minder efficiënt werken.

Je weet zeker dat je nu goed zit ipv health gedoe.
                  Ja, heb heel de tijd split gedaan omdat het voor mij goed werkt. Was van plan om met push/pull legs te beginnen, maar zij raden me aan om die split gewoon te blijven doen maar gewoon alles twee keer per week te doen, alleen hier en daar andere oefeningen.

Weet niet of jij dit ooit al hebt geprobeerd? Ma: benen, schouders, dinsdag: rug, biceps, woensdag: borst triceps, een dag rust en dan alles weer opnieuw maar ik vind dit enorm veel en heel zwaar.

We spreken hier over beide training per week even zwaar trainen op 75-80% van 1RM. Ik ga het proberen maar vind het veel.
                  Last edited by blue_eye; 06-11-2012, 15:53.

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
                    Het kost je 35 euro per maand MINDER?! Holy shit, hoe duur was die lame ass gym dan wel niet. Dat zijn toch geen maand prijzen man...
                    Het is me ook wel opgevallen dat de meeste gyms in nl wel een stuk goedkoper zijn. In belgië heb je zo van die grote fitness ketens en heel soms heb je een kleine gym. Wist niet eens dat er hier zo een kleintje was. Ik rij er regelmatig voorbij en het lijkt echt op een garage, dus ik had helemaal geen idee dat het een fitness was. Ben wel blij dat ik deze heb gevonden want het is hier geen instructeur mentaliteit. (niets op tegen trouwens).

Ze zeiden dus ook dat ze nog een voedingsschema gingen maken naar mijn gewicht, lengte en vet%. Ze zeiden dat het iets in de richting ging zijn van 200 gram eiwitten, 400 gram koolhydraten en een 80 gram vetten en van daaruit zien of ik bij kom of niet. 2 shakes smorgens en na de training, de rest gewone voeding. Veel vlees, kip, kalkoen, steak, hamburgers, junkfood mocht allemaal, alleen junkfood wel maar 1 keer per 2 weken.

Ben altijd heel strikt geweest in voeding, maar wil dit wel eens gaan proberen. Want elke dag kip, rijst en broccoli werkt wel maar begint saai te worden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X