Fout fout fout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fout fout fout

Hoi Bodynetters,

Wat doen jullie als je in de Gym bent en je ziet iemand een oefening helemaal verkeerd uitvoeren?

In mijn Gym zijn er echt een aantal waarvan ik denk " what the f**k " zijn die bezig !

Ik zal altijd proberen die persoon te corrigeren in zijn oefening.
    Maar het valt niet altijd mee hoor...
    Is het n eigenwijze flapdrol? Dan kloot hij maar lekker verder en bemoei ik mij er nooit meer mee.

Comment

Filmpjes maken en op het internet zetten
      "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Corrigeren en als het sukkels zijn laat ik ze maar wat aanklooien
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Depends, meestal stiekem lachen. Als het echt gevaarlijk is dan wil ik nog wel eens ingrijpen.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik ben echter geen Pro,

Maar ik heb al dingen gezien inderdaad dat ik dacht ...

Maar na 2x proberen om te corrigeren , en nog niet luisteren ga ik er maar om lachen en dan denk ik van ach ik hoor je nog wel een keertje,

Ik ben in het begin ook vaak gecorrigeerd en ik moest zeggen tuurlijk het is irritant als iemand beter weet , maar toch luisterde ik altijd , Want als ik iemand zie die al 10 jaar traint met goed lichaam heb ik zo iets van nou hij zal het wel beter weten dan ik.
            ‘’ its not about how hard you get hit “
            Its about how HARD you can get HIT , and keep MOVING FORWARD

Comment

Ik zeg niets, ik zou niet weten waarom.
              Er zijn genoeg oefeningen die meerdere varianten hebben, die ik niet ken. En uitvoeringen die bijna smeken om een blessure, heeft bijna altijd temaken met egostrelend trainen. En dan zou ik helemaal niet weten waarom ik me ermee moet bemoeien, is toch verspilde moeite.
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                Depends, meestal stiekem lachen. Als het echt gevaarlijk is dan wil ik nog wel eens ingrijpen.
                Als het echt gevaarlijk is dan grijp ik wel in, maar dan ben ik nooit de enige.

Voor de rest: definieer fout.

Er zijn er velen die mijn arch als "fout" zien.
                Of een full squat zien als slecht voor je knieën

of whatever. Wie zegt dat zij niet iets doen met een doel.

Ik doe gewoon men eigen ding. Ik praat enkel met degenen die ik ken (andere serieuze lifters). Zo zijn de enige andere die ik leer kennen ook serieuze lifters.

In Leuven bv geld een ongeschreven regel. Namelijk hoe je bezig met je eigen zaken.
                Iedereen die er traint is serieus. Iedereen doet wat hij/zij wilt. Ieder heeft een ander doel. Gewichtheffer, powerlifter, rugby, voetbal, whatever.

Gewichtheffer krijgen er de meeste wauw blikken. Powerlifters een combinatie van wauw en wtf. Dat suckt er wel.

En de insturcteurs sucken er, maar ze vallen je wel niet lastig. Enkel als je bv een instructeur vraagt om te spotten dan kunnen ze wel beginnen over je arch.

edit: ik luister dan ook niet naar het meeste (ongevraagde) advies dat ik krijg.
                Naar een Belgisch kampioen gewichtheffen luister ik wel. Of naar wat kleine tips van anderen (zowel powerlifters als andere sporters).

Maar in een gewone gym, no way dat ik luister.
                De doelen verschillen gewoon teveel.
                Last edited by axel1994; 09-11-2012, 22:46.
                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Ik heb er en hekel als een weisneus mij corrigeert, ik geef daarom alleen tips aan mensen met wie ik op dat moment samen train. De rest laat ik aan kloten tenzei ik echt gevaarlijke dingen zie.
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ligt misschien ook aan de manier hoe het gebracht wordt: "Je doet het fout, je moet het zo doen" of "Waarom doe je die oefening zo?"
                    Nothing is over until you stop trying!

Comment

Ikzelf ga het ook gewoon zeggen, soms zitten er wel wat mensen bij die het zeer negatief opnemen. Maarja, laat ze maar doen dan !

Comment

Originally posted by Buurman_Ed View Post
                        Ligt misschien ook aan de manier hoe het gebracht wordt: "Je doet het fout, je moet het zo doen" of "Waarom doe je die oefening zo?"
                        Nou uuuuhhh ik dacht zo:

Patje: (met een onschuldige maar bewonderende blik) wow, wat doe je die oefening zwaar!
                        Stumper in kwestie:
                        Patje: doet dat geen pijn in je schouders als je het zo zwaar doet?
                        Stumper in kwestie: ja, maar dat kan ik wel aan
                        Patje: ja met die verneukte uitvoering kon dat ook niet anders, waar de fuck denk je dat je mee bezig bent?

Comment

[QUOTE=Patriciaaa;1024813]Nou uuuuhhh ik dacht zo:

Patje: (met een onschuldige maar bewonderende blik) wow, wat doe je die oefening zwaar!
                          Stumper in kwestie:
                          Patje: ja met die verneukte uitvoering kon dat ook niet anders, waar de fuck denk je dat je mee bezig bent?

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                            Nou uuuuhhh ik dacht zo:

Stumper in kwestie:
                            Ik zou compleet stuk gaan als er iemand in de sportschool op die manier mensen corrigeert
                            Nothing is over until you stop trying!

Comment

Originally posted by Buurman_Ed View Post
                              Ik zou compleet stuk gaan als er iemand in de sportschool op die manier mensen corrigeert
                              Dan doe ik het nog niet goed he? Want het is de bedoeling dat lichaamsdelen dan juist niet meer stuk gaan....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X