ectomorph topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Guusd View Post
    De echte ecto/meso/endo bestaat niet. Je bent altijd wel een mixje van meerdere. Zelf ben ik natuurlijk wel 100% meso
    ik geloof wel dat er mensen zijn die helemaal ecto/meso/endo zijn. maar dat zijn echt heel erg uitzonderingen.

voorbeeld daarvan is een klein japannetje of waar hij maar weg komt die kampioen hotdogs eten was. hij woog net 50kg maar at zo 10000+kcal weg.

zelf ben ik voor het grootste gedeelte ecto en een deel meso erbij. echte ecto's zullen nagenoeg geen spiermassa aanzetten hoeveel ze trainen en eten

Comment

Het lijkt me stug dat botstructuur en metabolisme zo 1-op-1 aan elkaar gelinkt zijn. Ik heb kleine gewrichten, ben lang, dunne polsen, maar mijn onderhoud ligt op ongeveer 3200kcal bij 88kg. Mijn metabolisme is dus absoluut niet ecto en kom redelijk makkelijk vet aan. Beetje een skinnyfat type dus.

Je metabolisme bepaalt hoeveel je moet eten om spier en vet aan te zetten, terwijl je botstructuur ook een rol speelt in hoe je je spieren kan belasten.
      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Guusd View Post
        Is goed. Dan zijn wij de concurrenten van Zyzz en consorten.
        Las ik zyzz? .
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Die indeling van ecto-, meso- en endomorfe lichaamstypering komt oorspronkelijk voort uit de niet exacte cultuur en gedragswetenschappen (psychologie & antropologie, en is zelfs daarin al lang achterhaald). Het gaat meer om een verklaring van mensen en menselijk gedrag op basis van hun lichaamsbouw, dan dat het een biologische of fysiologische verklaring is van de werking van het lichaam. Laat staan dat je zo'n typering als basis moet laten dienen voor je training of voeding.

Natuurlijk heeft de een wel meer aanleg om bijv. meer spiermassa op te bouwen dan de ander, daar moet je dan je training en voeding op aanpassen. Maar, je hebt zelf de controle over 'jouw lichaamstype'; die beinvloed je gewoon zelf.

Aan de andere kant is het ook wel makkelijk en een goede verklaring voor jezelf om je te herkennen in één van die drie types. Ik 'vind' mijzelf ook een echte ecto! Vandaar dat het voor mij zo moeilijk is om spiermassa te trainen (en eten). :-b

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Mijn metabolisme is dus absoluut niet ecto en kom redelijk makkelijk vet aan. Beetje een skinnyfat type dus.
            Endo-ecto dus.

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Mehh ecto-meso

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X