last van liezen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• last van liezen.

hey allemaal,

2 weken terug kreeg ik voor het eerst last van mijn liezen bij beide benen.
    vooral bij squaten en deadliften. het voelt als een stekende pijn vooral wanneer ik mijn heupen buig.

vandaag kreeg ik tijdens het deadliften veel last en moest zelfs stoppen met deadliften omdat ik niet volledige kracht vanuit de heupen kon/durfde te geven.

iemand dit ook wel eens gehad?
    enig idee wat het kan zijn?

dacht zelf aan overbelasting van adductoren?
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Ik heb meestal last van mijn liezen dag na ik heb getraind, maar tijdens nooit
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Definieer liezen. Echt richting je pielemuis of meer richting onderbuik?
      Last edited by pescatore; 08-01-2013, 12:11.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Pers je niet teveel? Je moet wel blijven doorademen he.

Comment

had ik ook... beter opwarmen. Ik gebruik 2 machines billen naar buiten duwen knieen dicht en naar buiten duwen,en naar binnen met het gewicht tussen de benen(geen ideen hoe deze noemen maar enorm populair bij de dames). tussenin doe ik licht de squat opwarmsetjes.Zelfde voor deadlift en niet bang zijn om lichter te gaan in gewicht.kan ook gewoon te zwaar zijn
          Strength Within, Pride Throughout

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Definieer liezen. Echt richting je pielemuis of meer richting onderbuik?
            richting pielemuis inderdaad

Originally posted by Knulletje View Post
            Pers je niet teveel? Je moet wel blijven doorademen he.
            naar mijn weten niet, haal tussendoor gewoon adem in iedergeval
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Zo bedoel ik het niet maar7en8, ik bedoel dat je doorademt en wel bij dalen inademen en bij kracht zetten uitademen. Anders ga je persen.

Maar nu lees ik dat het dichter bij je klieren zit. Zijn deze opgezet?

Comment

Als je het al snel hebt tijdens trainen, wees er voorzichtig mee!
                Dan kan het een lichte blessure zijn van pees en/of spieren, pas ermee op het kan chronisch worden als je zo door blijft gaan.
                Probeer je training tijdelijk te veranderen door om de blessure heen te trainen.
                Hoe? Zo:
                Plaats een blokje onder je hakken en zo heb je een andere stand, hou daarbij ook je knieen dichter naar elkaar toe. Er zal dan meer spanning komen op de knieen maar je bovenkant binnenkant en buitenkant van de dijen (ook het liesgebied) worden dan wat minder belast. Je kunt voor deze ook je voeten wat dichter bij elkaar zetten voor dit effect.

Probeer het eens en zie of dit opluchting geeft.

Comment

Op zich geen slecht teken dat je het aan beide kanten hebt. Kleinere kans op een verekking, ik voel het zelf zitten maar is lastig uit te leggen hoe je dit herkend.
                  Lijkt mss wat overdreven, maar ik zou even naar de huisarts gaan. Grote kans dat het een beetje overbelast is, het punt met liezen is echter als het geen overbelasting is, dan zijn dat hele, hele vervelende blessures qua revalidatie. Zeker als het erger wordt.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

benen dichter bij elkaar er erop letten dat je voeten niet TE ver naar buiten staan. Dynamisch stretchen voor de training zou ontlasting kunnen bieden. Heb je uberhaupt last met andere bezigheden dan squatten/deadliften ? zoneen dan zou je nog naar je techniek kunnen kijken.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                      benen dichter bij elkaar er erop letten dat je voeten niet TE ver naar buiten staan. Dynamisch stretchen voor de training zou ontlasting kunnen bieden. Heb je uberhaupt last met andere bezigheden dan squatten/deadliften ? zoneen dan zou je nog naar je techniek kunnen kijken.
                      dynamisch stretchen ga ik eens proberen dan en beter opwarmen.
                      moet eerlijk zeggen dat ik bar weinig aan opwarming deed

denk dat ik komende 2 week even geen benen train en geen deadlifts doe voor rug.

voel me liezen vandaag nu continu zelfs tijdens zitten. :S

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                        dynamisch stretchen ga ik eens proberen dan en beter opwarmen.
                        moet eerlijk zeggen dat ik bar weinig aan opwarming deed

denk dat ik komende 2 week even geen benen train en geen deadlifts doe voor rug.

voel me liezen vandaag nu continu zelfs tijdens zitten. :S
                        Het is belangrijk eerst na te gaan of we hier over overbelasting/irritatie of echt een blessure aan de liezen spreken (dit zou ik persoonlijk meer aan 1 kant v/d liezen verwachten). Het slimste lijkt me een week je LB compleet met rust te laten, en de week daarop puur op de beweging met licht gewicht te squatten en kijken welke wijdte van je benen het minste 'stretch' op je liezen teweeg brengt. Hiermee zou ik dan rustig aan weer op gaan bouwen.
                        Is er niks vreemds te zien van de buitenkant aan je liezen verder ?

Comment

Originally posted by aktito View Post
                          Het is belangrijk eerst na te gaan of we hier over overbelasting/irritatie of echt een blessure aan de liezen spreken (dit zou ik persoonlijk meer aan 1 kant v/d liezen verwachten). Het slimste lijkt me een week je LB compleet met rust te laten, en de week daarop puur op de beweging met licht gewicht te squatten en kijken welke wijdte van je benen het minste 'stretch' op je liezen teweeg brengt. Hiermee zou ik dan rustig aan weer op gaan bouwen.
                          Is er niks vreemds te zien van de buitenkant aan je liezen verder ?
                          nee, niks vreemd. (is dus geen liesbreuk)

Comment

Een liesbreuk doet geen pijn en heeft eigenlijk weinig met je liezen te maken. Als je dat hebt zie je een bobbel onder de rand van je boxer. Dit klinkt als een overbelasting en dan zou ik gewoon even rust pakken. Ga gewoon even leg pressen oid om de liezen te ontlasten. Als het verergert ben je verder van huis.
                            Train hard or go hormone

Comment

Waarschijnlijk een verrekking van je spier, icm overbelasting. Goed rekken en strekken dan moet het vanzelf wegtrekken (3a 4 dagen) zo niet even langs de dokter

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X