Knarsend/krakend geluid knie na been training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Knarsend/krakend geluid knie na been training

Hallo,

Gistermiddag benen getraind, zonder problemen gewoon getraind. Gister avond ging ik door mijn hurken en hoorde ik een knisperend/krakend geluid aan de binnenzijde van mn knie. Nu nog steeds als ik door mijn knieƫn ga. Doet verder geen pijn ofzo, maar had dit voorheen nooit. Iemand die dit ook heeft gehad ooit? of weet wat het is en of het weer vanzelf weg gaat?

Heb er dus geen last van maar t klinkt wel apart.. en vraag me af of ik hier mee naar de huisarts moet ofzo.
    BP: 6x80
    SQ: 6x135

Je weet toch wat ze zeggen: krakende wagens lopen het langst! Kraken op zichzelf is geen probleem, het ligt aan meerdere factoren of het kwalijk is of niet. Pijn is bijvoorbeeld een alarmsignaal, dan zou ik zeker even naar de fysiotherapeut gaan ter beoordeling. Dat kan altijd zonder verwijzing, check je polis of het wordt vergoed.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
      Je weet toch wat ze zeggen: krakende wagens lopen het langst! Kraken op zichzelf is geen probleem, het ligt aan meerdere factoren of het kwalijk is of niet. Pijn is bijvoorbeeld een alarmsignaal, dan zou ik zeker even naar de fysiotherapeut gaan ter beoordeling. Dat kan altijd zonder verwijzing, check je polis of het wordt vergoed.
      Haha ja laten we t hopen. Het doet geen pijn,vind t gewoon vreemd dat ik het eerst nooit had en nu ineens wel. Dan zou ik denken dat er binnenin iets verandert zou moeten zijn. F afwachten of t aanhoud of evt pijn gaat geven

Comment

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden..
        Sinds ongeveer 4 maanden geleden heb ik ook een krakend geluid in m'n knieƫn iedere keer als ik door m'n benen ga of als ik bijvoorbeeld de trap op loop. Echt bij iedere stap die ik zet hoor/ voel ik ze kraken. Ik heb me er nooit druk over gemaakt, hopelijk is het geen indicatie dat m'n knieƫn naar de kloten aan het gaan zijn.

Comment

hanteer je een goede techniek met squats? dit kan belastend zijn voor je knieeƫn

Comment

Ja ben juist erg met techniek bezig op t moment. Ga dieper met minder gewicht. Ik zet wel m'n benen vrij ver uit elkaar en voeten redelijk naar buiten wijzend. Weet niet of dat invloed kan hebben. Kom anders niet tot parralel en al helemaal niet eronder.

Het kraakt alleen als ik dieper dan parralel ga zeg maar
            Last edited by Pimmez; 15-01-2013, 15:56.

Comment

Slaan je knieen ook op slot? Het zou je meniscus kunnen zijn maar aangezien je geen pijn aangeeft zou ik me niet te druk maken.
              Ernstig noh!

Comment

vaak wil het nog wel eens een tekort aan magnesium zijn, vooral bij veel inname van calcium, probeer het een paar dagen, als het goed is verdwijnt het dan weer...bij mij tenminste wel.
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Nee knieƫn slaan niet op slot. Ook totaal geen last. Ik eet/drink wel redelijk veel zuivel producten. In welke hoeveelheid zou je die magnesium adviseren? Heb een potje in huis staan.

Comment

niet meer dan 500mg ivm laxerende werking
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

Heb ook (jaren)lang die symptomen gehad tot vorige jaar mijn mediale miniscus scheurde en knie volledig blokkeerde. 2 dagen werd ik geopereerd en na 3 weken kon ik al rustig fietsen. Na 6 maanden was alles weer op peil qua kracht.
                      Hopelijk blijft het bij kraken bij u ;-)

Comment

Vrees niet voor miniscus slijtage of wat dan ook hoor, een groot gedeelte van de mensen heeft dit omdat bijna geen enkele knie perfect in elkaar zit en de verschillende onderdelen (zeker onder frequente druk) niet perfect soepel over elkaar heen lopen. Zolang het geen pijn doet/ je geen instabiel gevoel hebt tijdens dagelijkse bezigheden niks om je druk om te maken.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                          Vrees niet voor miniscus slijtage of wat dan ook hoor, een groot gedeelte van de mensen heeft dit omdat bijna geen enkele knie perfect in elkaar zit en de verschillende onderdelen (zeker onder frequente druk) niet perfect soepel over elkaar heen lopen. Zolang het geen pijn doet/ je geen instabiel gevoel hebt tijdens dagelijkse bezigheden niks om je druk om te maken.
                          True! Vaak olv verplaatsing van het synoviaal vocht in het gewricht. Het kan een indicatie zijn voor slijtage/hypermobiliteit dit is echter vaak niet het geval en is het gewoon van onschuldige aard.
                          There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

Comment

Ok helder, maar hebben jullie een verklaring ofzo waarom ik dat ineens heb na een been training en eerst nooit had ?

Comment

ik las op de vorige pagina dat je denkt da boven parallel squatten veiliger is.....

parallel en dieper squatten is mits correcte uitvoering veel beter voor je knieen dan erboven blijven..
                              doe je opzoek werk, het is pure wetenschap. en elke persoon die iets kent van anatomie en deftig trainen weet dit ( misschien niet je lokale gymcoach)

succes
                              powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X