Originally posted by Knulletje
View Post
cutten + krachtwinst = gegarandeerd geen spier verlies?
Collapse
X
-
Originally posted by Knulletje View PostDat hoef je niet te vragen als je het had laten meten.
Bij de start had je kunnen laten meten wat je BF was, dan hed je je vvm kunnen berekenen.
Dat had je nu weer kunnen doen.
Krachtwinst heeft namelijk geen fluit met je vvm te maken.
Als je mijn mening vraagt kan je als je krachtwinst hebt je je bijna 99 % zeker kunt zeggen dat je weinig vvm verloren hebt.
Maar kan altijd mis zijn, dus leg het me uitI'm not special, but not the same as you.
Because I do things you will never do.
SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)
Comment
-
Originally posted by nbtp View PostDaar ben ik het niet mee eens. Tuurlijk geeft krachtwinst deels met je vvm te maken. Denk je echt dat je alle kracht uit je CNS haalt?
Als je mijn mening vraagt kan je als je krachtwinst hebt je je bijna 99 % zeker kunt zeggen dat je weinig vvm verloren hebt.
Maar kan altijd mis zijn, dus leg het me uit
Desalnietemin is dat niet lineair dus ik snap wel waar Knulletje heen wilt.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostMja er is natuurlijk wel een correlatie tussen vvm en kracht. Lastig om 60kg te wegen en 50 kilo te benchen en een paar jaar later 200kg te benchen en nog steeds 60 kg te wegen.
Desalnietemin is dat niet lineair dus ik snap wel waar Knulletje heen wilt.
Lijkt me maar zeer onlogisch dat je vvm aan het verliezen bent en ondertussen nog eens kracht bij krijgt en dat ooh toevallig allemaal uit je CNS.
Iets te veel toeval als je het mij vraagtI'm not special, but not the same as you.
Comment
-
Krachtwinst heeft niet zozeer te maken met de vetvrije massa, maar meer met de neurale aansturing van de spieren. Het blijkt dat de krachtwinst gedurende de eerste 8-12 weken voornamelijk komt door de verbeterde neurale aansturing van deze spieren.
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostKrachtwinst heeft niet zozeer te maken met de vetvrije massa, maar meer met de neurale aansturing van de spieren. Het blijkt dat de krachtwinst gedurende de eerste 8-12 weken voornamelijk komt door de verbeterde neurale aansturing van deze spieren.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by nbtp View PostIk versta wat je bedoelt, maar er zijn al meer dan genoeg onderzoeken geweest die aantonen dat als je kracht stijgt --> je massa stijgt.
Lijkt me maar zeer onlogisch dat je vvm aan het verliezen bent en ondertussen nog eens kracht bij krijgt en dat ooh toevallig allemaal uit je CNS.
Iets te veel toeval als je het mij vraagtBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostDaarbij geloof ik niet als je elke week 1 kilo zakt in gewicht dat je dan ook steeds 2-5kg meer kan pakken..
Daarbij omtrek verliest op de ledematen (geen 10 tallen cm zoals TS zei, maar toch)
Beginners geluk?
Maar ik baseer me ook niet echt op de TS maar eerder over het algemene feit van wat krachtbehoud/winst zegt over je vvm tijdens de cut.I'm not special, but not the same as you.
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostKom op het is een forum, leg het mij dan uit..
Dan moet er ergens een verband zijn? Ik weet niet hoe zich dat verhoud zeker als je cns ook nog eens door de mix gooit.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Ik bedoel er dus eigenlijk mee te zeggen dat je er de eerste 8-12 weken geen fluit van kunt zeggen wat er precies gebeurt met je vvm.
Daarbij zou het betekenen wat er gezegd is: dat als je elke week zo 1 kg zakt in gewicht en 2-5kg in kracht stijgt. Je 52kg bent afgevallen en minimaal 100kg sterker bent geworden in 1 jaar..
Wat dus puur onzin is...
Daar wilde ik heen.
Comment
-
Spierkracht is afhankelijk van 4 verschillende factoren:
- Het aantal gestimuleerde spiervezels (aantal motorische eenheden), hoe meer hoe groter uw spierkracht.
- De relatieve grote van de spiervezels (je zogenaamde vvm dus)
- de graad van spierstrekking, hiermee bedoel ik de optimale lengte waarmee maximale kracht kan ontwikkelt worden = als actine en myosine filamenten elkaar optimaal overlappen.
- De frequente van stimulatie waar er een onderscheid wordt gemaakt tussen interne (elastine componenten uitrekt) en externe kracht (die het gewicht zal verplaatsen en de spieren daarna hun oorsprongkelijke lengte terug heeft).
Met andere woorden heeft kracht dus weldegelijk ook veel te maken met je vvm. Natuurlijk weten we niet wat de verhouding is maar toch denk ik dat je hieruit wel kan halen dat je niet al te veel spiermassa verloren hebt.
Hier een interessant artikel over de aansturing van de spieren:
Aansturing van spieren | PathofysiologieI'm not special, but not the same as you.
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostIk had het puur over de TS, nbtp.
Natuurlijk zal je vvm stijgen als je sterker word, maar dan zal je toch ook je vvm moeten voeden.
Helaas is er geen richtlijn in mate van, anders zouden we het n stuk makkelijker krijgen met gainen.Originally posted by Knulletje View PostIk bedoel er dus eigenlijk mee te zeggen dat je er de eerste 8-12 weken geen fluit van kunt zeggen wat er precies gebeurt met je vvm.
Daarbij zou het betekenen wat er gezegd is: dat als je elke week zo 1 kg zakt in gewicht en 2-5kg in kracht stijgt. Je 52kg bent afgevallen en minimaal 100kg sterker bent geworden in 1 jaar..
Wat dus puur onzin is...
Daar wilde ik heen.I'm not special, but not the same as you.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...6 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
12 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: