cutten + krachtwinst = gegarandeerd geen spier verlies?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Thnx kerel ik zal t lezen..

Comment

Heel interessant en leerzaam, dank je wel.

Maar na 3 stukken moest ik even zoeken, ik dacht even dat onze Gen t geschreven had whaaahahaha.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post

Maar na 3 stukken moest ik even zoeken, ik dacht even dat onze Gen t geschreven had whaaahahaha.
        Inderdaad, ik ben er ook nog niet mee klaar. Bevat een hele woordenboek dat stuk. Maar dacht wel dat jij dat ook wel kon apprecieren vandaar dat ik het al poste.
        Ga me nog even verder verdiepen

En idd zou een stukje voor Gen zijn!
        I'm not special, but not the same as you.
        Because I do things you will never do.
        SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by nbtp View Post
          Spierkracht is afhankelijk van 4 verschillende factoren:

- Het aantal gestimuleerde spiervezels (aantal motorische eenheden), hoe meer hoe groter uw spierkracht.

- De relatieve grote van de spiervezels (je zogenaamde vvm dus)

- de graad van spierstrekking, hiermee bedoel ik de optimale lengte waarmee maximale kracht kan ontwikkelt worden = als actine en myosine filamenten elkaar optimaal overlappen.

- De frequente van stimulatie waar er een onderscheid wordt gemaakt tussen interne (elastine componenten uitrekt) en externe kracht (die het gewicht zal verplaatsen en de spieren daarna hun oorsprongkelijke lengte terug heeft).

Met andere woorden heeft kracht dus weldegelijk ook veel te maken met je vvm. Natuurlijk weten we niet wat de verhouding is maar toch denk ik dat je hieruit wel kan halen dat je niet al te veel spiermassa verloren hebt.

Hier een interessant artikel over de aansturing van de spieren:

Aansturing van spieren | Pathofysiologie
          mooi stuk, ga het morgen ff helemaal doorlezen.
          Ernstig noh!

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
            Tuurlijk, herstel is alleen maar afhankelijk van je eiwitintake tenslotte.....
            En dan noem je mij arrogant ?

Comment

Je gaat me niet wijsmaken dat je dit nog allemaal niet wist he??
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                Je gaat me niet wijsmaken dat je dit nog allemaal niet wist he??

Man ik ben 2 uur bezig geweest om te begrijpen wat er staat

Comment

Dit soort stukjes kan ik altijd zeer waarderen. Ik zal het eens doorlezen. Ik zag al wat mooie plaatjes er in met allerlei zenuwbanen. Goed bezig!
                  "Straight outta gym"

Comment

Man ik ben 2 uur bezig geweest om te begrijpen wat er staat
                    Het staat er zoals vaker heel interessant, maar uiteindelijk zijn het gegevens die je allang weet
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                      Het staat er zoals vaker heel interessant, maar uiteindelijk zijn het gegevens die je allang weet
                      Helemaal mee eens.
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo
                      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by nbtp View Post
                        Spierkracht is afhankelijk van 4 verschillende factoren:

- Het aantal gestimuleerde spiervezels (aantal motorische eenheden), hoe meer hoe groter uw spierkracht.

- De relatieve grote van de spiervezels (je zogenaamde vvm dus)

- de graad van spierstrekking, hiermee bedoel ik de optimale lengte waarmee maximale kracht kan ontwikkelt worden = als actine en myosine filamenten elkaar optimaal overlappen.

- De frequente van stimulatie waar er een onderscheid wordt gemaakt tussen interne (elastine componenten uitrekt) en externe kracht (die het gewicht zal verplaatsen en de spieren daarna hun oorsprongkelijke lengte terug heeft).

Met andere woorden heeft kracht dus weldegelijk ook veel te maken met je vvm. Natuurlijk weten we niet wat de verhouding is maar toch denk ik dat je hieruit wel kan halen dat je niet al te veel spiermassa verloren hebt.

Hier een interessant artikel over de aansturing van de spieren:

Aansturing van spieren | Pathofysiologie
                        Daarnaast hebben grotere spieren een mechanisch voordeel:

http://forum.bodynet.nl/1057971-post10.html
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by showtime View Post
                          En dan noem je mij arrogant ?
                          Weet jij eigenlijk wel wat arrogant betekend?

Comment

interessant stuk, maar wat ik even niet volg, 400 Kcal onder onderhoud eten 5 dagen per week lijkt me een wekelijks tekort van 2000Kcal terwijl TS 1 kg per week af valt. Dan lijkt het me dat ondanks de krachttoename er wel degelijk vvm verminderd (naast vocht ed.) wordt toch?

Comment

Ik weet niet goed hoe ik erop moet reageren. Ik ben niet zo van de theorie stof en studies en deel jullie hoe ik er momenteel voorsta.

Anyways met deze qoute ben ik niet eens
                              Krachtwinst heeft namelijk geen fluit met je vvm te maken.
                              en hier staat waarom haha
                              Maximal Strength Training for Bodybuilders – Q&A | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

qoute uit de link: simply, if you’re not getting stronger (and here I’m assuming that you’re not changing your form to handle more weight) over time, along with providing sufficient calories and building blocks, you’re not growing.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X