Homegym materiaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Homegym materiaal

Hoi allemaal,

Omdat ik verhuis ben en nu eindelijk in mijn schuur de ruimte heb voor een 'homegym' zit ik een beetje rond te neuzen. Ik vind het lastig om keuzes te maken. Wat zouden jullie kiezen?

Ik zat er aan te denken olympische dumbells te nemen, zoiets als ditKroon OB-20 Dumbbell-bar

Een verstelbaar incline en decline bankje te kopen (max 100 euro), via marktplaats of een goedkope webshop.

Een halterset te kopen, 50mm materiaal van 220cm met ca. 150kg schijven. Of alleen de barbell te kopen en de schijven via marktplaats, maar dit is zie ik vrij onvindbaar.

In combinatie met free stands. Waarbij ik twijfel tussen de volgende.
    Ironforce F-1 Free-Stands - Fitness Seller
    Ironforce F-2 Free-Stands - Fitness Seller
    Heavy Duty Free-Stands - Toestellen - Krachtapparatuur - Fitness Seller
    BodyX S-0402 Squat Rack

Een heel powerrack zou, als ik de ruimte heb ideaal zijn, maar dat heb ik niet

Pullups kan ik in de tuin doen aan een metalen soort pergola die in de tuin staat. Of hiervoor van die ringen te kopen met banden, die ik dan ophang aan de pergola voor pullups.

Wat ik hierbij nog wel ga missen zijn de dips.. Dippen tussen de ringen is wel vrij lastig, misschien met wat oefening gaat dat na verloop van tijd wel beter. Nu in de gym trilde ik als een gek toen ik dips tussen ringen ging doen . Heeft iemand nog goede ideeen voor materiaal waar ik op kan dippen? (en deze 'stands' gelijk gebruiken als een soort safety bar bij squatten en drukken?

Op een aantal sites hebben ze het over het aanschaffen van zogenaamde saw-horses. Een soort stands waar ze in amerika hout op leggen om te zagen. Deze zijn ook verstelbaar. Ik vind deze echter niet in Nederland. Misschien heeft iemand een alternatief.

Voor vloermatten heb ik als tip gekregen te kijken naar rubberen matten die ze voor maneges verkopen. Dit schijnt stukken goedkoper te zijn. Heeft iemand dit weleens geprobeerd?

Of als je iets te koop hebt staan (omgeving Den Haag) hoor ik het ook graag!

wat dacht je hier van PowerMark 315 Squat Rack

kan je squaten benchen en als extraatje ook nog dippen
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Heb zelf zo'n bench/squat rack combo. Weet even niet welke het is maar t werkt prima. Scheelt ook weer kosten in een bankje.
      Superbia in Proelio

Comment

Ik heb thuis dit squatrack: haltersteunen (voor bankdrukken en squats) - Gorilla Sports
        Vindt hem zelf prettig om op te squatten, heb al een halterbankje voor het bankdrukken maar zou er eventueel ook op kunnen.

Die tegels waar je het over hebt heb ik thuis ook, zodat mijn gietijzeren gewichten niet op het beton in de garage slaan: https://www.karwei.nl/assortiment/ru...wart/p/B299719 (werken goed, goede demping)

Comment

PowerMark 415 Squat Rack Deluxe neem dan deze. Heb ik zelf ook en is echt geweldig. ik kan er alles op.
          Zitten ook nog aparte spotters op voor eventueel BP ook beter voor je veiligheid
          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Je kunt een dipstation makkelijk zelf maken van wat stijgerbuizen...

Kijk voor schijven en stang eens op het forum van dbb...
            "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Thx voor het meedenken.

Die powermark 415 lijkt me ideaal, alleen zit dan met de ruimte.. Is dat rode ding er makkelijk af te schroeven bij het opbergen? Lijkt me wel een gedoe elke keer.

Anders ga ik denk voor
              Heavy Duty Free-Stands - Fitness Seller
              BodyX S-0402 Squat Rack

Of inderdaad zoiets;
              haltersteunen (voor bankdrukken en squats) - Gorilla Sports

De eerste heeft tot nu toe mijn voorkeur, vanwege de belastbaarheid. Is dit bankje trouwens wat? Iemand ervaringen mee? multifunctionele fitnessbank - Gorilla Sports

Dipsteunen maken van steigerbuizen is een optie ja. Ervaring mee? Of misschien nog andere ideeen om het zelf te maken? Of dingen die eigenlijk een andere functie hebben maar uitstekend voor dippen te gebruiken zijn..

Comment

Dat rode ding zit met 3 lange bouten vanst aan elke kant. dus erg makkelijk is het niet loshalen. en hij neemt niet zoveel ruimte in hoor.
                je kan hem ook gewoon helemaal inschuiven
                If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Comment

kerel kun je geen halfrack kopen ?

Barbarian Half Rack - Fitness Seller ( ik heb zelf een powercage met lat pulley, en ben hier niet zo tevreden van)

als ik nu terug kon dan had ik wss zoiets gekocht
                  You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Als ik had geweten dat zoiets als een half rack bestaat Had ik waarschijnlijk ook zo een gekocht

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                      Als ik had geweten dat zoiets als een half rack bestaat Had ik waarschijnlijk ook zo een gekocht
                      Idd me 2

dat ding ziet er trouwens erg geil uit . i'm mirin .

kutte aan mijn rack is dat ik de spotters moet losdraaien en de haken ook .

kost me 5min ofzo om hoger of lager te zetten
                      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Hier nog 1 mirin. zit alles op zo te zien.

Heb daar ook last van, als ik spotters opnieuw moet instellen kost me ook tijd. maar probeer me oefeningen zo in te plannen dat ik maar 1x hoeft in te stellen

Comment

ik probeer dat ook te doen en heb ook lijntjes getrokken zodat ik weet welke hoogte iedere oefening heeft .

maar toch erger ik me soms zo aan al dat gedraai . ik heb die lat pulley er al af geflikkerd omdat ik mijn bankje er niet tussen kreeg (kon ik alleen benchen zonder de spotters ). ik ben aan het denken om gaten te boren (boring 12) zware bouten te halen en daarna vast te zetten met een halterklemmetje .

Comment

Ik zat ook al aan lijntje s zetten te denken. Ik pas er ook precies tussen, ebay als.ik een wijde gaat is die te breed maar ondanks dat is het wel een dikke stand

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X