borstgroei, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• borstgroei, tips?

hallo medefitnessers.

Ik ben joost, 18 jaar, 1 meter 80 en ik weeg 70 kilo.
    Ik train nu ongeveer 8 maanden en een heb goeie vooruitganggeboekt.
    Het enige wat maar niet echt wil groeien (voor me gevoel tenminste) is me borst..
    Dit is nogal raar want ik train borst altijd goed en heb altijd het meeste spierpijn in me borst.
    Ik heb gewoon een goed voedingsschema en train met een 4daags split schema.
    Deze ziet er zo uit:

ma: borst tricep buik
    di: rug bicep buik
    wo: rust
    do: schouders benen buik
    vrij: bicep tricep
    zat+zon: rust

mijn vraag aan jullie is of jullie tips hebben wat ik het beste zou kunnen doen voor mijn borst.

Borsttraining zier er zo uit:
    bench press
    dumbell flyes
    incline dumbel press
    pectoral flyes

gooi die laatste 2 er eens een maandje uit, dus alleen bp en flyes, beide goed rustig en zwaar trainen.

Comment

Misschien kun je wat gewicht adden, dat je wat minder reps doet maar zwaarder dan zul je ook meer massa krijgen en size, of je kan ook proberen wat andere oefeningen te pakken .

Comment

@quibus dus maar 2 oefeningen doen?? @arturiano ik doe nu 4 sets 10 reps en dan zo hoog mogelijk dus mischien zou ik 8 reps moeten doen?

Comment

Hoe lang heb je spierpijn? Langer als twee dagen is een teken van over training.
          Zou inderdaad eens minder oefeningen doen en dan goed de focus op je borst houden.
          LESS IS MORE

Waarom doe je zo vaak je buik? Bij compound oefeningen krijgt je buik al de nodige aandacht.
          En dan doe je nog eens extra je buik trainen en ook nog elke dag. Je buik is ook een volwaardige spiergroep en heeft ook rust nodig
          installing muscles....please wait

Comment

Originally posted by joosthaha View Post
            @quibus dus maar 2 oefeningen doen?? @arturiano ik doe nu 4 sets 10 reps en dan zo hoog mogelijk dus mischien zou ik 8 reps moeten doen?
            zou ik doen ja, als 4 niet werkt, verhogen naar 5 of 6 lijkt me zinloos, dus probeer je minder, ik heb tijden lang alleen bp en flyes gedaan, me borst loopt niet bepaald achter.

Comment

soms wel langer als 2 dagen spierpijn ja.
              ga er dus 1 of 2 oefeningen uitgooien en wat je zegt goed de focus erop houden.
              Ik zat ook te denken om een FB schema te nemen is dit niet mischien handig om te doen?

Oja en buik doe ik 1x of 2x per week maar de ene keer met borst en de andere keer met rug maar net wanneer ik er zin in heb ..

Comment

Op fullbody heb ik ook goede resultaten geboekt. Beginners wordt sowieso een fullbody schema aangeraden.
                Ik persoonlijk zou de buik dan bij de rug doen( i.v.m duw en trekkrachten van je core)

Maar als jij op dit schema goed gaat en progressie boekt, zal ik dit schema nog aanhouden. Dan gooi je wat quibus zegt, twee oefeningen eruit. Voer de oefeningen dan strikt uit en ga aan je techniek werken! Oefeningen beheerst uitvoeren met een langzame negatieve fase
                Langer als twee dagen spierpijn is een teken van over training of tot er iets mis is met je voeding of rust.

Comment

Je kan beter zwaarder pakken of meer op techniek letten. En dat met meer dan 2 dagen spierpijn overtraining is vind ik persoonlijk bullshit. Vroeger bestond er geen overtraining. Ik hoop soms juist dat ik 2 dagen spier pijn hebt want dat betekend gains!
                  Hard work Pays off!

Comment

Originally posted by Whahaha View Post
                    Je kan beter zwaarder pakken of meer op techniek letten. En dat met meer dan 2 dagen spierpijn overtraining is vind ik persoonlijk bullshit. Vroeger bestond er geen overtraining. Ik hoop soms juist dat ik 2 dagen spier pijn hebt want dat betekend gains!
                    spierpijn betekend gains? Leg uit...

Comment

Spierpijn betekend gains en je hebt altijd het meeste spierpijn in je borst en je borst groeit niet,...BS dus.

Daarbij zeg je dat je een goed voedings schema hebt en een goed trainings schema.
                      Nou, dat trainings schema zien we hier en daar kan nog flink aan gesleuteld worden,dus ik weet
                      200% zeker dat er nog veel meer te sleutelen is aan je voedings schema.
                      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                        Spierpijn betekend gains en je hebt altijd het meeste spierpijn in je borst en je borst groeit niet,...BS dus.

Daarbij zeg je dat je een goed voedings schema hebt en een goed trainings schema.
                        Nou, dat trainings schema zien we hier en daar kan nog flink aan gesleuteld worden,dus ik weet
                        200% zeker dat er nog veel meer te sleutelen is aan je voedings schema.
                        Mee eens!! O ja Sander als jij geen spierpijn krijgt weet ik niet wat jij in de gym doet. Maar iedereen hier streeft naar spierpijn!
                        Hard work Pays off!

Comment

Foto's?

Want wie zegt dat je zelfbeeld niet meespeelt? Als al jouw focus op je borst ligt, dan lijkt je borst nooit te groeien. Ook niet als die supergoed groeit.
                          De rest groeit wel? Want als niets groeit dan moet je eens naar je voeding kijken. En hoe zit het met je triceps? Gaan die harder dan je borst? Want dan moet je eens naar je uitvoering kijken
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Whahaha View Post
                            Mee eens!! O ja Sander als jij geen spierpijn krijgt weet ik niet wat jij in de gym doet. Maar iedereen hier streeft naar spierpijn!
                            Ergste spierpijn ooit had ik toen ik na een goede beentraining flink geen feesten en belabberd at
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Als ik jou was zou ik een schema van dit forum plukken want dat ziet er ,zoals Mvos al zegt, niet ideaal uit. Wat doe je qua voeding? Zonder goede voeding kan je namelijk trainen wat je wil maar er zal niks veranderen
                              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X