Train ik te zwaar/niet goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patriciaaa View Post
    Heb je ook geen vaste tijd dat je voor je training gaat eten? Want als je sneller dan anderhalf uur gaat trainen na het eten, is het vaak niet goed opgenomen. Teveel is niet goed, te weinig niet, en je verdeling speelt mee.
    Ik eet zelf zon 2 uur voor mn training, en dan eet ik een volwaardige maaltijd (200kcal meer dan andere maaltijden, maar dat is bij mij een verdubbeling. Gewoon koolhydraten, eiwit en zeker vetten). Suiker voor de training ben ik geen fan van (piek voor de training is een crash in je training).

Je hebt t niet dagelijks, toch? En ook niet bij rug? Klinkt duf, maar hou eens een eetdagboekje (ook met bijzonderheden zoals dat het heel warm weer was, je een drukke dag had, alles wat je training beinvloed) oid bij als alles zo wisselend. Het kan echt heel veel zijn, maar denk dat je veel sneller eruit houdt als je zoiets bijhoudt

Ik heb t ook nog wel eens, en soms (niet altijd) houdt het halverwege de training op. Heb je dat ook?

Ik ga slapen, en ik vergeet nog wel s topics.. maar zal proberen morgen weer ff te kijken. Hoe dan ook, succes ermee. Erg naar is dat
    Ik eet nooit echt op vaste tijdstippen voor het trainen. Mijn trainingstijden verschillen dan ook erg. Als ik bijvoorbeeld een dag eerst in de ochtend tot middag op school zit en dan tot s nachts moet werken zit ik erg krap in tijd. Ik probeer altijd een flinke maaltijd voor het trainen binnen te werken. Zit ongeveer een half uur tot uur tussen laatste maaltijd en trainen.

Heb dit so far nog niet gehad bij elk ander spiergroep. Maar dat kan ook nog komen omdat ik een beetje aan het experimenteren ben met verschillende dingen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit echt een borst triceps training gehad of een goeie rug training. Dus er zit iets meer rust tussen de oefeningen en een lager gewicht om precies te voelen of ik een oefening wel goed uitvoer (bijvoorbeeld lat pulldown die ik eerst vanuit mijn armen trok).

Ik heb inderdaad na het leg pressen dat het ergste na een paar minuten is weggebt. Meestal ziet het er dan zo uit:
    Hoofdoefening Wendler (deadlift) - leg press - leg extension - calves - total abdominal. Bij de leg extension zit ik eerst nog ff wat uit te puffen en voor me uit te staren totdat ik me weer goed voel.

Originally posted by Patriciaaa View Post
    Ben je trouwens op dieet, Noc?
    Enne, neem het wel serieus. Mijn achteruitgang begon ook met dit soort onschuldige dingen, het op dit moment is het helemaal om te janken. Ik word nu getest op B12 (ideetje van Rob) en wat andere dingen, en 'hopelijk' is dat het, want dan kan het opgelost worden. Maarja, daar heb jij niets aan.
    Ik ga er vanuit dat het in dit geval gewoon aan de voeding ligt. Ik hoop t voor je, want dan ben je er vast snel vanaf
    Ik at de eerste twee trainingen 4000kcal nu eet ik minder. Maar geen verschil. Ik hoop voor je dat het snel weer goed komt met je trainingsproblemen.

Originally posted by MKLP View Post
    5 km in 36 mins is idd niet wat je noemt een toptijd. Daarnaast: hoe zit het met je zoutintake? is er in je familie een lijn van hoge bloeddruk? Heb je dit ook als je opstaat soms?
    Ik weet dat mijn moeder altijd problemen heeft met haar bloeddruk. Van wat ik heb onthouden iets met een lage bloeddruk en te weinig ijzer (weet niet of dit er mee te maken heeft). Ook zijn er nierziektes.

Originally posted by marc-073 View Post
    Pak je ook Pre-workout?
    want daar moet ik altijd van kitsen als ik een zware training heb gedaan
    Ik heb het een beetje verkeerd geschreven in de vorige posts, met pwo bedoelde ik pre work out meal. Bij UB pak ik als ik in de ochtend train meestal wel een pre work out supplement. Daar heb ik dan geen last van duizeligheid of misselijkheid.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Hey,

Heb laatst zelf een roeitraining gedaan en was echt helemaal kapot. Één van de zwaarste sporten die er is, waarbij je ook echt diep moet gaan, heel diep. Net niet kotsen etcetera.

Kan je wel een aantal algemene tips geven, die waarschijnlijk, al dan niet duidelijk wel al voorbij zijn gekomen:

- Eet niet teveel vlak voor je gaat trainen. Goed eten is belangrijk, maar overdrijf het niet.
      - Koolhydraten zijn belangrijk voor een zware training, denk aan een groot bord pasta;
      - 2 uur van te voren eten, niet later;
      - Drink voldoende water voor je training, maar ook tijdens de training;
      - Denk direct na de training aan herstelling van je suikers. Denk hierbij aan sportdrank (bijv. AA). Zelf knap ik hier
      altijd erg van op. Eten gaat vaak lastig / soms lukt het zelfs niet. Een sportdrank is dan ideaal om toch aan je
      suikers te komen.

Dit zijn de belangrijkste dingen. Je zult zeker in de beginfase nog wel last blijven houden van dit soort dingen. Je lichaam is het nog niet gewend om zo kapot te gaan. Probeer je aan bovenstaande dingen te houden en als het goed is moet je lichaam er steeds beter aan beginnen te wennen.
      Je bent op zoek naar het maximale eruit te halen, dit is voor je lichaam nou eenmaal onwijs zwaar. Als je tot het uiterste gaat is misselijkheid et cetera dus niet zo raar. Zou je aanraden om niet elke training zo zwaar te gaan dat je moet kotsen enz..

Hoop dat je er wat aan hebt!

Comment

echt een Nocerino Topic!!

Comment

Je doet 1 van de zwaarste oefeningen high rep+dropset... Doe hem zelf ook met dropset en dan heb ik t zelfde

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Kwestie van vo2max, lijkt me niet zo ingewikkeld. Je kan gewoon niet genoeg zuurstof transporteren (mits voeding en al op orde is)
            Mee eens. Dat denk ik ook.

Wat jij ervaart heb ik regelmatig als ik ga HIIT-en en echt tot het gaatje ga. Ben bang dat je conditie wellicht wat tekort schiet.

Kun je je daarin herkennen?
            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Het zou best eens kunnen dat mijn conditie tekort schiet. Ben op zeer jonge leeftijd begonnen met roken en dat soort onzin, inmiddels een jaar gestopt. Verder heb ik vroeger op dezelfde leeftijd ook op hoog niveau gejudoed, daar had ik dat ik ook licht kortademig was tijdens het gevecht. Ik weet niet of dat zo hoort, misschien is het de adrealine geweest. Verder ook een jaar gevoetbald bij een bout club als middenvelder. Mijn conditie was toen echt skyhigh omdat ik de ''carry'' was en letterlijk verdedigde/middenveld was en topscoorder.

Nu doe ik atm helemaal niks aan conditie, ga weer langzaam aan opbouwen.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Heren en dame, bedankt voor al jullie adviezen. Ik heb denk ik gevonden wat werkt. Heb een tijdje geprobeerd om minder te eten en een langere tijd tussen eten en trainen te houden. Dit werkt zeer goed door, geen last van echte duizeligheid. Hoe weet ik zeker dat het daardoor komt en niet doordat ik minder hard train? Doordat ik mijn reps nu behaal met nog hogere gewichten.
              Ook heb ik de legpress naar voren geschoven, nu direct na de squats en niet na de hamstring curls. Hierdoor gebruik ik dus ook meer hamstring en komt niet alles uit alleen de quads (althans, dat denk ik, broscience).

Bedankt.
              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Probeer eens de carbs weg te laten .

50 min voor training hydrolisaat !
                You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X