Train ik te zwaar/niet goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Train ik te zwaar/niet goed?

Hey,

Ik heb wat probleempjes met benen trainen. Vooral met de quads.

Als ik ga legpressen en squaten heb ik heel vaak na een set dat ik heel erg buiten adem ben en kotsneigingen krijg. Ik zal ff in het kort beschrijven hoe ik train:

Eerste setje:
    twaalf reps is doel

1e rep -
    2e rep
    3e rep
    4e rep
    5e rep
    6e rep
    7e rep
    8e rep - voel de burn
    9e rep
    10e rep
    11e rep -
    12e rep - burn
    13e rep - nog eentje
    14e rep - burn
    15e rep - kapot

Daarna als ik mijn benen op de grond zet voel ik mijn quads helemaal kloppen, hartslag zit in mijn keel. Dan sta ik op en bam. Zie ff zwart, hoofd tolt en moet weer zitten om niet helemaal lijp te worden.
    Korte rest - minder dan een minuut, zelfde gewicht weer zoveel mogelijk reps halen.

weer helemaal verrot. Daarna dropset om hem helemaal te killen. Hierna ben ik dus echt in staat om te gaan kotsen.

Ik weet dat sommige denken van lol denk je dat je hardcore bent omdat je moet kotsen, maar ik heb hier erg veel last van. Vooral dat buiten adem zijn nekt me. Voor spiergroei werkt het wel, ben niet droger geworden, maar begin steeds meer die sweep te krijgen en van die dikke bovenpoten.

Hebben jullie dit ook en is dit normaal? Vind het niet echt fijn om bijna elke benentraining boven de pot te hangen.

ps. train nu ongeveer 3 weken op deze manier (na training met mvos)
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

eet je genoeg koolhydraten voor de training? pak wat lichter en denk om je mind muscle connection
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Hoe zit het met je dagelijkse koolhydraat-inname en hoe verloopt je ademhaling tijdens zo'n set.
      Enige mate van duizeling na zo'n set is mogelijk (rebound van je bloeddruk), alleen dat moet slechts enkele momenten duren en kotsen e.d. horen daar niet bij

Comment

Kan het niet zijn dat je te vroeg eet voor je benen doet? ( te dichtbij je workout )
        Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Je doet hoog gewicht, hoog aantal reps met korte rust. Wellicht met een soort rest pauze achtige uitvoering. Als ik dat doe heb ik ook gare bovenbenen een hartslag die door mijn hele lichaam klopt. Dat je lichaam van streek is nadat jij de grens opzoekt en verlegt is normaal. De combinatie van teveel eten, te kort voor je training eten, teveel drinken, etc kan je dan kotsneigingen of kotsen opleveren. Is me gelukkig maar 2x gebeurd na beentraining.

Probeer eens om lichter verteerbare voeding te nemen voor je training zoals yoghurt, banaan, brood. Twee uur voor je training eten, niet later. Ga niet veel voor of tijdens je training drinken. Hydrateren is belangrijk maar overdrijf niet.

Wellicht dat dit helpt. Sinds ik er rekening mee houd is het me niet meer gebeurd. De manier waarop jij benen traint is er voor mij overigens niet leuker op geworden. Het werkt wel goed.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik heb nu verschillende approaches geprobeerd:Flink aantal carbs voor benen trainen: 300 (geen pwo, maar van ontbijt tot pwo) Moderate: pwo 300 gram rijst met kipLaag (vandaag): 4 bammetjes (2 pindakaas) 2 droog met jack3d. Alle keren ging het niet helemaal lekker.Net dus ook gehad, na 2e setje maar gekapt want voelde me zwaar kut. Daarna ipv tram een uurtje naar huis gelopen om uit te waaien. Nu bijna twee uur later gaat het al een stuk beter tril nog wat maar geen misselijkheid.
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Je eet erg veel voor je training. Hoelang zit er tussen eten en trainen? waarom zo veel?
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

laat die jack3d eens, ik ben ook altijd buiten adem als ik zoiets neem. kvind persoonlijk die pre workout booster maar niks, sneller buiten adem en voel me er maar belabberd door.

Comment

Ik neem trouwens ook nooit PWO voor m'n benen training dan flikker ik ook na elk setje bijna omver :') Probeer eens zonder inderdaad.

Comment

Kwestie van vo2max, lijkt me niet zo ingewikkeld. Je kan gewoon niet genoeg zuurstof transporteren (mits voeding en al op orde is)
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Vandaag was de enige dag op jack3d. Ik weet dat ik daar kortademig van word. Eet zoveel om zoveel mogelijk koolhydraten voor mijn training te eten (3500).

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                        Hey,

Daarna als ik mijn benen op de grond zet voel ik mijn quads helemaal kloppen, hartslag zit in mijn keel. Dan sta ik op en bam. Zie ff zwart, hoofd tolt en moet weer zitten om niet helemaal lijp te worden.
                        je bent echt niet de enigste met deze reactie als je zulke sets draaid.
                        de boven bene zijn een van de grootse spieren die zich helemaal vol pompen met bloed en dat moet ergens vandaan komen... de druk op het het hoogste punt, je hoofd, zal als eerst dalen zodra je stopt met pressen.

ivv gewoon ff blijven zitten en je bene rustig op adem komen.
                        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Lekker hoor zwaar en grote hoeveelheid reps! Vind het niet gek dat je daar onwel van kan worden:P

Comment

Misschien ook maar eens gaan proberen voor me quads, leg press. Wat dropsetten. Ikzelf zit namelijk ook in de 12-15 reprange voor 3 sets met 1 minuut rust. Ik heb alleen niet dat ik me daar al duizelig voel, hoge hartslag wel, maar geen kotsneiging. Dat je dat wel hebt na die dropset kan ik nog wel begrijpen.
                            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                              je bent echt niet de enigste met deze reactie als je zulke sets draaid.
                              de boven bene zijn een van de grootse spieren die zich helemaal vol pompen met bloed en dat moet ergens vandaan komen... de druk op het het hoogste punt, je hoofd, zal als eerst dalen zodra je stopt met pressen.

ivv gewoon ff blijven zitten en je bene rustig op adem komen.
                              oftewel blood pressure rebound, google er maar eens op nocerino. Want bij mij hebben een aantal technieken het heel erg verminderd (had het altijd met deadlifts op hogere reps).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X