BB (!) : Falen op armen bij rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nocerino View Post
    Originally posted by inferno_0666 View Post
    Duimen eromheen ja.
    Dat vermoeden had ik al.

Een wilde gok; zijn het hoofdzakelijk je onderarmen die vermoeid raken?
    Ja, ook dat.
    He he he ... kijk eens aan, nou komen wij ergens.

Voor het vergroten van gripkracht wordt vaak aangeraden om de reguliere oefeningen te doen met dumbells of barbells met een dikkere stang. Domweg omdat het meer kracht vergt om die vast te houden. En met de duim eromheen uiteraard.

Draai nu de situatie om. Als je wilt dat er zo min mogelijk sprake is van volgepompte onderarmen zul je de oefeningen dus moeten doen met een dunnere stang en met je duimen bovenlangs.

Wat je vorm betreft, dus het aanspreken van je lats i.p.v. hoofdzakelijk je biceps, je hebt laatst nog rug gedaan met Mvos dus ik neem aan dat hij jou wel het een en ander heeft uitgelegd daarover.
    Last edited by inferno_0666; 16-07-2013, 20:09.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

inderdaad vanuit je ellebogen trekken.

lees dit eens:
      Bodybuilding.com - Build A Better Back: Balanced Back Workout And Training Guide
      vooral punt 3 is voor jou interessant.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

je hebt laatst nog rug gedaan met Mvos dus ik neem aan dat hij jou wel het een en ander heeft uitgelegd daarover.
        Nope,dat ging niet door anders had hij deze vraag nooit gesteld
        wel leuk dat iedereen over ellebogen praat maar niemand over de stand van je schouders

laten we binnenkort zoals afgesproken gaan trainen.
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by mascotte View Post
          offtopic : is dat probleem met je onderrug al opgelost bij RDL?
          Mmmmm moet even graven hoor, moet zeggen dat ik geen RDL meer doe. Enkel bij warming up. Doe nu voor de hamstrings leg curl en standing leg curl.

Originally posted by resike View Post
          Straps en je gedachten bij het aanspannen van de rug houden. Is wat ik doe.
          Dat lijkt me inderdaad handig, dan heb je niet zo een dikke stang in je handen.

He he he ... kijk eens aan, nou komen wij ergens.

Voor het vergroten van gripkracht wordt vaak aangeraden om de reguliere oefeningen te doen met dumbells of barbells met een dikkere stang. Domweg omdat het meer kracht vergt om die vast te houden. En met de duim eromheen uiteraard.

Draai nu de situatie om. Als je wilt dat er zo min mogelijk sprake is van volgepompte onderarmen zul je de oefeningen dus moeten doen met een dunnere stang en met je duimen bovenlangs.

Wat je vorm betreft, dus het aanspreken van je lats i.p.v. hoofdzakelijk je biceps, je hebt laatst nog rug gedaan met Mvos dus ik neem aan dat hij jou wel het een en ander heeft uitgelegd daarover.
          Hartstikke bedankt man, is me duidelijk nu. Voelde net wel beter ja, niet knijpen in de stang.

Originally posted by maar7en8 View Post
          inderdaad vanuit je ellebogen trekken.

lees dit eens:
          Bodybuilding.com - Build A Better Back: Balanced Back Workout And Training Guide
          vooral punt 3 is voor jou interessant.
          Bedankt zal em morgen of zo lezen.

Originally posted by Mvos View Post
          Nope,dat ging niet door anders had hij deze vraag nooit gesteld
          wel leuk dat iedereen over ellebogen praat maar niemand over de stand van je schouders

laten we binnenkort zoals afgesproken gaan trainen.
          Dat lijkt me leuk.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Bij de lat pull down gebruikte ik in het verleden ook m'n armen (biceps) teveel en dus was de oefening minder effectief voor m'n rug. Tevens was de grijpkracht in mijn handen niet voldoende en vormde dat de belemmerende factor. Ik heb twee wijzigingen doorgevoerd en sindsdien gaat het beter: (1) ik gebruik straps en (2) ik pak de stang met "reverse grip". Dit betekent dat de handpalmen naar achteren staan en niet naar voren. Dan krijg je hetzelfde effect als het verschil tussen pull ups en chin ups. Bij de een gebruik je je biceps veel minder dan bij de ander.
            Daarnaast is focus en concentratie ook erg belangrijk: blijven opletten dat je inderdaad je rug het werk laat doen en dat niet (stiekem) je armen het werk overnemen.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Als je grip zwak is moet je dat sterker maken, niet ontlasten.. Elke dag een paar keer aan 1 arm uithangen voor een maand lang en je hebt zo voldoende grip. Anders krijg je van die vreemde verhoudingen dat je grote biceps en rug hebt en van die schemiele onderarmpjes Succes.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                Als je grip zwak is moet je dat sterker maken, niet ontlasten.. Elke dag een paar keer aan 1 arm uithangen voor een maand lang en je hebt zo voldoende grip. Anders krijg je van die vreemde verhoudingen dat je grote biceps en rug hebt en van die schemiele onderarmpjes Succes.
                Thnx, tis natuurlijk ook een beetje stom ja. Hang nu elkr training aan een hand. Bedankt voor je tip.
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Thnx, tis natuurlijk ook een beetje stom ja. Hang nu elkr training aan een hand. Bedankt voor je tip.
                  Ga dit ook doen vanaf nu! Hele goede tip!
                  People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X