Het klopt dat het striae is maar er is wel degelijk iets tegen om het te beperken wanneer je het nog niet hebt, zodra je er één hebt is het verloren zaak. Dan kan je het beste doen wat ze hierboven zeggen. Ook is het niet zo dat je huid scheurt zoals de meest beweren maar het onderhuids bindweefsel. Dit heeft te maken dat die gebieden meer spanning krijgen dan andere. Ik zou er zelf dan ook goed ziek van zijn als ik ergens 1 streep zou hebben daarom is het heel belangrijk dat je voelt hoever je lichaam kan gaan. Het is namelijk gewoon dat het bindweefsel niet de rek en kracht aan kan die er op komt. Om te zorgen dat het bindweefsel het beter aan kan en om scheuren zoveel mogelijk te voorkomen zijn er bepaalde dingen die je kunt doen, maar iedereen moet wel begrijpen dat wanneer je regels overschrijd er ook consequenties zijn. Voorkomen kan je het niet, maar heb proberen te voorkomen ofwel het minste risico lopen kan wel. Bijv ieder morgen en avond en voor tijdens en na de training die gebieden goed rekken en insmeren met olie. Dus ’s morgens, voor de training en ’s avonds insmeren en rekken. Als je dit maar consequent vanaf het begin doet is de kans minimaal, mits je natuurlijk niet de grenzen overschrijd. Hiermee bedoel ik de grenzen die het bindweefsel aan kan. Veel bb-ers willen snel groeien en dat kan het bindweefsel niet aan, maar vaak als ze wat mindersnel zouden groeien dit vaak kunnen voorkomen. Net als bij zwangere vrouwen die groeien ook extreem in een kortere periode. Ook is geduld een goede hulp dan maar wat lager op het gewicht blijven, maar wel minder kans op scheuren en dit is een persoonlijke keus. Maar het kan niet voorkomen worden en het ene lichaam is er gevoeliger voor dan het andere.
Wat betreft bepaalde voeding/vitamine/mineralen nemen om het te beperken heb ik geen ervaring mee, wel heb ik ooit wel gehoord net als harold dat zink zou helpen, maar resultaten ken ik niet.
Greetz fiedel
Wat betreft bepaalde voeding/vitamine/mineralen nemen om het te beperken heb ik geen ervaring mee, wel heb ik ooit wel gehoord net als harold dat zink zou helpen, maar resultaten ken ik niet.
Greetz fiedel
Comment