Bezig sinds vorige week met cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nouja als je natuurlijk in een bulk zit en je neemt 3 grote maaltijden dan moet je 3 grote borden opeten en als je 5-6 wat kleinere porties hebt is het misschien wat makkelijker om te 'leren' eten.

Als je in de cut zit kan het natuurlijk mentaal wat doen dat je teminste wat binnen krijgt aangezien je dan te weinig eet en je lichaam toch om eten gaat vragen.
    Dan heb je er mentaal veel baat bij omdat je dan toch eens in de zoveel tijd iets binnen krijgt.
    Quitters never win !

Comment

Luister als jij 7000 kcal weg moet zetten ga je vaker eten dan 3 keer lijkt me duidelijk. Ook dingen als intermittent fasting is mentaal voor velen handig maar dat wilt niet zeggen dat het in the end of the day meer resultaat voortbrengt.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Lees dit eens door.

Comment

Nee tuurlijk niet dat zeg ik ook niet alleen het kan wel demotiverend werken als je 3 kleine maaltijdjes neemt of 3 hele grote maaltijden.
          Het gaat uiteindelijk om de macros die je moet nemen.
          Zo zou je ook midden in de nacht je bed uitkunnen om een biefstuk/ei/kwark te nuttigen.

Als ik de TS was zou ik gewoon kijken wat hem goed uitkomt met school/werk en zo de maaltijden het beste indelen.
          Quitters never win !

Comment

@pescatore wondermiddelen bestaan noet in deze sport maar dan kan ik maar tot een conclusie komen en dat is dat we een schema moeten hanteren dat in oze dagelijkse routine past maar wel degelijk is afgesteld op onze voedingsbehoefte.

@dynamix heb het stukje eff snel doorgenomen en lijkt me wel aannemelijk maar er zijn evengoed artikels die dan weer het tegendeel beweren

Comment

Ik zie die artikelen graag tegemoet.

Comment

GuyDroog als bron aanhalen heeft niet altijd mijn voorkeur,maar in dit geval ben ik het wel met hem(en Dynamix voor de verandering ) eens!

Het is zo verschrikkelijk achterhaald om te denken dat om de 2 uur eten voor de beste resultaten zorgt,al kan het voor een aantal(waaronder ikzelf)wel fijner zijn om meer dan 3 x per dag te eten.
                Net zo zeer als dat een nieuweling een voedingsschema plaatst en er gereageerd wordt dat hij 7 gram vet te weinig binnen krijgt per dag of 15 gram eiwitten teveel.

Soms erg vermoeiend aangezien maanden discussieren geen grotere spieren oplevert.
                Hiermee zeg ik niet dat voeding ondergeschikt is,integendeel!
                Maar al dat emmeren over inname momenten,paar procent vetten extra etc heeft weinig zin.

Al zijn er wel uitzonderingen(zoals iron mind en dynobet)bij wie een verandering van een'paar procenten' een groot verschil kan maken maar hoeveel zijn er zo extreem(positief bedoeld)bezig?
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Eiwitrijk afslankdieet werkt nog beter met zes maaltijden per dag

Comment

Zucht. Goed memento, ik ben blij dat we er weer een eigenwijsje bijhebben dat moeite heeft iets te leren en in plaats daarvan kansloos gaat drammen zonder inhoudelijk iets toe te voegen.

Ik ga hier niet meer op reageren. Succes

Comment

. Kan ik creatine ook gebruiken bij warm weer? Sportwetenschappers adviseren atleten het gebruik van creatine bij hitte te staken, en in ieder geval geen intensieve inspanningen te verrichten bij hoge temperaturen als ze creatine gebruiken. Toen halverwege de jaren tachtig coaches in teamsporten zich realiseerden dat het aantal sporters dat 's zomers op het veld bezweek verminderde als de sporters voldoende dronken, liep het aantal sterfgevallen op sportvelden terug tot praktisch nul.

Maar, ontdekten onderzoekers, toen in de jaren negentig de creatine de sport veroverde, zijn de sterftecijfers weer gaan stijgen. Creatine laat het lichaam meer vocht vasthouden zonder dat het lichaam dat extra water kan gebruiken. Daardoor kunnen sporters een tekort aan water hebben zonder dat ze het in de gaten hebben.[18]
                      Intensieve inspanning, hitte en creatine gaan niet samen, concluderen onderzoekers. Ze adviseren daarom sporters het gebruik bij hitte minimaal een dag voor de training of wedstrijd te staken[QUOTE]

SINDS IK HEB GELEZEN OP ERGOGENICS DAT JE KAN OVERLIJDEN DOOR CREATINE BIJ WARM WEER,NEEM IK ALLES DAAR MET EEN KORREL ZOUT!
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

@pescatore het gaat er niet om om eigenwijs te doen , het ging erom dat iedereen zijn eige methode heeft en iedereen zijn voorkeur

Comment

Originally posted by memento View Post
                          @pescatore het gaat er niet om om eigenwijs te doen , het ging erom dat iedereen zijn eige methode heeft en iedereen zijn voorkeur
                          Niet om het een of het ander, maar nu ontkracht je je eigen verhaal (namelijk dat een gelijkmatige verdeling van je voeding het beste IS) door te zeggen dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft
                          Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                            Niet om het een of het ander, maar nu ontkracht je je eigen verhaal (namelijk dat een gelijkmatige verdeling van je voeding het beste IS) door te zeggen dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft

Ik verwachtte eigenlijk reacties omtrent mijn schema....

Meningen en reacties over mijn schema. En geen dicussies over andere zaken

Comment

Originally posted by a_369852 View Post
                              Ik verwachtte eigenlijk reacties omtrent mijn schema....

Meningen en reacties over mijn schema. En geen dicussies over andere zaken
                              Maar dit heeft toch indirect ook met jouw schema te maken B100!

De conclusie van de discussie kan jij straks mooi gebruiken en toepassen in je schema.
                              Voedingsschema is namelijk niet volgens iedereen alleen maar over de produktkeuze,maar o ok over de innamemomenten van je voeding.
                              Last edited by rain; 10-09-2013, 22:41.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ten eerste kun je dikke niet actieve mensen, niet gaan vergelijken met sportende mensen met een laag vet%. De lichamen uit de verschillende groepen zullen totaal anders reageren op voeding en bepaalde EKV verhoudingen.

Ten tweede maakt het een heel erg groot verschil of er gebruikt is van whey om een aanzienlijk deel van de proteines in dit onderzoek te leveren of niet. Zoals je wellicht weet zorgt whey voor een relatief korte aminozuren piek, en zwakt deze ook relatief snel weer af. Terwijl de meeste eiwitten uit vaste voeding een minder sterke maar wel veel langere piek geven.

Mits er gebruikt gemaakt is van whey, kan ik de uitkomsten van dit onderzoek begrijpen. In dit geval is spreiding nodig omwille van de korte werking van whey. Zou ditzelfde onderzoek uitsluitend gedaan worden met langzaam eiwit (uit vaste voeding bijvoorbeeld, of casseine) wat het lichaam kan voorzien van voldoende aminozuren voor wel 7 uur of langer), zou het er weer compleet anders uitzien. Ik zou dan ook graag willen weten welke eiwitbron gebruikt is (kan ik nergens vinden). Maar ik heb een vermoeden dat dit whey is.

daarbij komt nog:
                                Following the RMR, a TEM meal challenge was administered and acute postprandial thermogenesis was measured every other 15 min for 90 min (TEM 15-30; 45-60; 75-90 min).
                                de door een maaltijd geïnduceerde verhoging van het metabolisme duurt bij een grote maaltijd (zoals bij 3x per dag eten) langer als bij een kleinere maaltijd (zoals bij 6x per dag eten). Deze door een maaltijd verhoogde stofwisseling duurt rond de 6 - 12 uur (afhankelijk van grote van de maaltijd en compositie). Door enkel de eerste 90 minuten te meten, is uiteraard de 6 maaltijden per dag in het voordeel omdat er werd gekeken naar het totaal gemeten effect over alle maaltijden.

voorbeeldje:
                                3x per dag: 50-45-40-35-30-25-20-15-10-10-0 (uur interval)
                                6x per dag: 35-30-25-20-15-10-5 (uur interval).

totaal bij 3x per dag = 280 x 3 = 840
                                totaal bij 6x per dag = 140 x 6 = 840
                                (toaal is bij beiden gelijk)

ga je echter alleen de eerste drie meetmomenten vergelijken (uitgaande ervan dat elk uur gemeten wordt) en niet het totale maximale verloop:
                                totaal bij 3x per dag = 135 x 3 = 395
                                totaal bij 6x per dag = 90 x 6 = 540

Dit waarden uit dit voorbeeld zijn nergens op gebaseerd, maar laten enkel zien hoe krom het is om enkel de eerste 90 minuten van iets te meten, terwijl het totale verloop van wel 6 uur tot 12 uur kan duren.
                                ------------------------------------

Edit: heb een full abstract gevonden. Hierin is bevestigd dat de eiwitinname grotendeels uit whey bestond: Increased protein intake and meal frequency reduces abdominal fat during energy balance and energy deficit - Arciero - 2013 - Obesity - Wiley Online Library
                                ------------------------------------

Dus wil je echt dit onderzoek aanhalen in deze discussie?
                                Last edited by dynobet; 10-09-2013, 23:55.
                                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X